Når er dere gjeldfri

Kjøpte huset i fjor med 20 års nedbetalingstid, men satser på å bli gjeldsfri om 10 år. Da er vi 48 og 44 år.
 
Etter planen er det vel 23år til, da blir jeg 52. Men mye spiller inn. Vi ønsker større hus i området vi bor inn (da blir det høyere lån), bsu må tas hull på etterhvert. Vi skal nå betale inn i overkant 170tusen hver (ble anbefalt av bankmannen vår å ha det i to forskjellige lån, for det ene fikk vi god rente på, men var et maksbeløp man kunne låne) for å betale ut det ene lånet. Da slipper vi et ekstra gebyr og mer av pengene går til det andre lånet :)
 
Med dagens plan, om ca 20 - 25 år.. da er jeg 50-55.. men mye kan skje innen den tid [emoji28]
 
Om 30 år :p
 
Vel, hvis alt går etter planen så vil vi jo låne mer om noen år, så er vel sikkert nærmere 70..
 
Planen er å flytte mer sentralt om ca 10 år, så da går vel lånet opp en god del regner jeg med.

Pr. idag gjenstår det akkurat 22 år med dagens nedbetalingstakt, men jeg planlegger å sette opp avdragene endel når fastrenteavtalen går ut neste år.
 
I følge nedbetalingsplanen så er jeg vel 65 elns. Men regner med at vi refinansierer etc noen ganger før den tid, og helt sikkert betaler ned mer i perioder. Er dog ikke redd for å ha litt gjeld så lenge huset ikke er belånt til pipa.
 
Sånn som lånet er nå er vi gjeldfrie om 7 år, men vi har mange planer for huset og området ute, og bilene må skiftes ut på sikt. Skal klare å være gjeldfri til vi er pensjonister, men ser ingen grunn til å være helt gjeldfri før det.
 
Er 24 år nå og regner og håper med jeg er gjeldsfri innen jeg er 40-45 år
 
er 35 og har vært gjeldfri i over 1 år (eier bolig også)
 
Jeg ble gjeldfri da jeg var 34 :) Har mer enn stort nok hus og ganske ny bil, og rikelig på bufferkonto, så regner ikke med å måtte ta opp lån igjen så lenge jeg lever.

Mannen har litt gjeld, men regner med han er gjeldfri om maks 15 år, før han blir 50.
 
Januar 2045 med mindre vi kjøper noe større og tar opp mer lån (trolig). Da er jeg 51. Men lånet har også ganske lave terminbeløp så trolig nedbetalt en stund før :)
 
I praksis nå, men ønsker ikke å tømme BSU og fondsparing for å slette studielånet til mannen.
 
Med dagens nedbetalingsplaner er det når jeg er omtrent 60. Hadde litt bedre utsikter for et par år tilbake, men så kjøpte vi større hus i fjor, og da økte det jo en del igjen.

Men - det er ikke noe mål i seg selv for min del å være gjeldsfri, så lenge jeg har grei inntekt. Men satser på å slippe å betale på huslån med pensjonen, da..
 
Når jeg er 55 år:)
 
Til høsten :)
 
Back
Topp