Når er dere gjeldfri

Kengu

Forumet er livet
VIP
Her er vi i utgangspunktet gjeldfri når jeg er 46 år , men øker lånet litt så blir nok ett par år til så litt flr 50 :)
 
Pr nå er det vel 14 år igjen. Så da er vi 53 sånn omtrent. Men vi får se, mye kan endre seg
 
Når jeg er 50år hvis jeg ikke betaler mer en nå :p
 
Vi har akkurat refinansiert, og økt lånet med 1 mill., så har økt tiden litt også gitt. Om ca 25 er vi gjeldfrie. ☺️
 
Vi har akkurat økt lån, og kommer til å øke enda litt til om 3 år, så i utgangspunkter er vi vel ikke gjeldsfrie før vi er ca 60. Men det bekymrer meg ikke. Vi betaler inn ekstra når vi må, men man skal da leve litt samtidig. Vil heller ha lån i litt flere år, enn å leve stramt fordi man på død og liv skal være gjeldsfri
 
8 år på oss ,ble litt glad da jeg hørte det, trodde vi hadde flere år igjen
Vi flyttet for seks år siden og kjøpte nytt og større hus. Så da er det en stund igjen. Men vi regner med å jobbe lenger enn som så. Også ser jeg på mine foreldre som er passert 60 og vel ikke gjeldsfri enda .de refinansierte. Kjøpte campingvogn. Ny bil. Og har der helt fint sånn likevel. Så jeg stresser ikke med å bli gjeldsfri

Om 14 år er yngste 16, de andre to har vel flyttet hjemmefra da. Hvem vet hva vi finner på
 
I utgangspunktet når vi er ca 50, men vi er flinke til å betale ned, så blir før det hvis vi fortsetter slik. Men... Meget mulig vi kommer til å kjøpe ny bolig innen de neste årene og da går jeg utifra at lånet blir økt litt og.
 
Hvis vi følger nedbetalingsplanen slik det er i dag uten ekstra innbetalinger og økning av lån, er vi gjeldsfrie når jeg er 57 år...
 
Vi flyttet for seks år siden og kjøpte nytt og større hus. Så da er det en stund igjen. Men vi regner med å jobbe lenger enn som så. Også ser jeg på mine foreldre som er passert 60 og vel ikke gjeldsfri enda .de refinansierte. Kjøpte campingvogn. Ny bil. Og har der helt fint sånn likevel. Så jeg stresser ikke med å bli gjeldsfri

Om 14 år er yngste 16, de andre to har vel flyttet hjemmefra da. Hvem vet hva vi finner på
Jeg er nok mrr som mine foreldre som var gjeldfri før 50 og eife hytte,hus og 2 biler.

Men vi lever ikke stramt akkurat heller, set gjorde de.
 
I utgangspunktet når vi er ca 50, men vi er flinke til å betale ned, så blir før det hvis vi fortsetter slik. Men... Meget mulig vi kommer til å kjøpe ny bolig innen de neste årene og da går jeg utifra at lånet blir økt litt og.
Ja vi betaler også innimellom ned mer
 
Vi har akkurat økt lån, og kommer til å øke enda litt til om 3 år, så i utgangspunkter er vi vel ikke gjeldsfrie før vi er ca 60. Men det bekymrer meg ikke. Vi betaler inn ekstra når vi må, men man skal da leve litt samtidig. Vil heller ha lån i litt flere år, enn å leve stramt fordi man på død og liv skal være gjeldsfri
Det er jeg enig i, vi lever absolutt ikke stramt , det vil jeg ikke
 
Vi har nettopp tatt opp boliglån (denne uka liksom), så det er maaaaaange år (25) til vi er gjeldsfri [emoji28]
 
Jeg er nok mrr som mine foreldre som var gjeldfri før 50 og eife hytte,hus og 2 biler.

Men vi lever ikke stramt akkurat heller, set gjorde de.

Vi kunne jo også levd strammere. Men velger pr nå å ikke gjøre det.

Det hsr jo mye å gjøre med når en etablerer seg.
Vi kjøpte vårt første hus når vi var 28 eller noe sånn og bodde der noen år, men det ble nytt lån da vi flyttet for seks år siden.
Nyeste bilen har vi lån på enda også. Meninger må vi vel snart bli ferdig med. Men da står andre bilen relativt moden for utskifting.

Jaja. Godt jeg ikke er redd for gjeld :)

Men vi kan finne på å betale ekstra også ja. Så når vi er gjeldfri vil tiden vise
 
Vi kunne jo også levd strammere. Men velger pr nå å ikke gjøre det.

Det hsr jo mye å gjøre med når en etablerer seg.
Vi kjøpte vårt første hus når vi var 28 eller noe sånn og bodde der noen år, men det ble nytt lån da vi flyttet for seks år siden.
Nyeste bilen har vi lån på enda også. Meninger må vi vel snart bli ferdig med. Men da står andre bilen relativt moden for utskifting.

Jaja. Godt jeg ikke er redd for gjeld :)

Men vi kan finne på å betale ekstra også ja. Så når vi er gjeldfri vil tiden vise
Vi kjlpte leilighet i 2001, så hus i 2007.
En Bil må nok byttes her også igjen etterhvert
.
Vi har lån kun på en bil da.
Jeg vil helst ha minst mulug lån da, glad vi ikke har ner i grunn
 
I utgangspunktet 47 tror jeg, men realistisk sett er jeg sikkert eldre ;)
 
Vi kjlpte leilighet i 2001, så hus i 2007.
En Bil må nok byttes her også igjen etterhvert
.
Vi har lån kun på en bil da.
Jeg vil helst ha minst mulug lån da, glad vi ikke har ner i grunn
Vil jo gjerne bli kvitt gjeld jeg også. Så vi får se hva vi finner på etterhvert. Renta er jo veldig lav så vi har snakket pp å betale mer men nå går det av uviss grunn opp 4000 i avdrag fra høsten (vi burde betalt mer før da .Men har hatt arbeidsledighet og ulønnet perm så der har ikke vært prioritert)
 
Ingen aning.
Per nå er vi vel 40 ca, men vi ser at huset vi bor i nå ikke passer kriteriene for hus når ungene blir eldre, så da vil antagelig gjelda øke med nytt bosted, det samme med nedbetalingstiden [emoji6]
 
Før pensjonsalder er mitt mål :) sånn 67/68 år. Jeg er ikke redd for gjeld, og vet om va fem år så vil jeg refinansiere igjen for å gjøre ferdig hele boligen vår.
Vi har bygd vårt hjem og har i dag 20 år igjen på boliglånet. Skulle vi fulgt den så hadde jeg vært 55 år når huset var betalt ned.
 
Back
Topp