Når du ringer legekontoret..

Vi er så heldige at legekontoret bruker helserespons, så der kan man bestille time, resepter og evt andre henvendelser via nett/sms. Jeg kan legge inn timeønske kvelden før, og så får jeg sms morgenen etter med time. Eller svar på henvendelse.

Men hvis jeg ringer, så må jeg også være tidlig ute for å få på dagen.
Har samme her på vårt legekontor, veldig greit:happy:
 
Har aldri fått en legetime mindre enn halvannen uke frem i tid jeg... :( Prøvd å ringe om morgenen, men tar gjerne en halvtime i telefonkø før jeg kommer gjennom. Hadde jeg trengt lege øyeblikkelig hadde jeg ringt legevakten.
Legekontoret har ikke lov til å ikke gi legetime på så lenge. Maks ventetid er fem dager.
 
Pleier å svare «Jeg prioriterte å sove siden jeg trenger det nå som syk. Og det hjelper ikke å få time, for jeg blir sittende å vente en time allikevel. Så da kan jeg likegjerne bare dra å sitte å vente uten time» (pleier å ta ca en time da også).
 
Det er bare et visst antall akuttimer, når de er fylt opp, er de jo fylt opp. Min erfaring er at de blir fylt opp fort, så man må være på telefonen i det de åpner for å få time. Jeg har legen min halvannen time unna, og har ikke bil, så jeg må være på bussen (går bare to busser på morgenen) når jeg ringer, og bare krysse fingre for at jeg kommer inn i løpet av dagen. Som oftest går det, men jeg har måttet sitte noen timer i nærmeste by, og ventet på buss hjem med uforurettet sak også. Sånn er det bare.

Er du så dårlig at du må ha lege i dag, må du henvende deg til legevakt.
Sånn er det bare?? Slik skal virkelig ikke helsenorge være. Vi har krav på legehjelp samme dag hvis det er noe akutt da..
 
Er vel ikke så akutt når man ringer langt på dag og etter flere dager med sykdom.

Hvis sykdommen har forverret seg?

Det som begynner med forkjølelse kan ende opp med betennelse med så høy CRP at det trengs antibiotika.

Men altså vi har jo legevakt, så det skal jo være mulig å få hjelp døgnet rundt. Dessverre er det kanskje lange avstander enkelte steder:(
 
Back
Topp