Når du ringer legekontoret..

M

My heart

Guest
og har vært syk i mange dager.. og får denne beskjeden: - hvorfor har du ikke ringt tidligere i dag? Du kan ikke forvente å få time når du ringer så sent på dagen.. bla bla!

Unnskyld meg, jeg har sover i hele dag fordi jeg er syk, dessuten har jeg tenkt at det kanskje vil gå over. Men når jeg fortsatt føler meg elendig etter ei uke med sykdom tenkte jeg det var greit å ringe før helga.

Neida, du får ringe legevakten om du får feber, hvis ikke får du vente til mandag.

God bedring liksom.
 
Det er bare et visst antall akuttimer, når de er fylt opp, er de jo fylt opp. Min erfaring er at de blir fylt opp fort, så man må være på telefonen i det de åpner for å få time. Jeg har legen min halvannen time unna, og har ikke bil, så jeg må være på bussen (går bare to busser på morgenen) når jeg ringer, og bare krysse fingre for at jeg kommer inn i løpet av dagen. Som oftest går det, men jeg har måttet sitte noen timer i nærmeste by, og ventet på buss hjem med uforurettet sak også. Sånn er det bare.

Er du så dårlig at du må ha lege i dag, må du henvende deg til legevakt.
 
Joda, er fullstendig klar over det. Men når du ligger der dritdårlig, og har sovet er det allikevel frustrerende å bli møtt på den måten..
Terskelen er litt høy for å ringe akutt, hvis det bare er en forkjølelse liksom..
 
Her må man ringe helst før 0900 for å få time på dagen om det er akutt.
Men da er det godt det finnes legevakt også en kan ringe om man er så dårlig at man ikke nådde de innen den tiden :)

God bedring.
 
Skjønner godt at du får beskjed om det. De har bare så og så mange akuttimer. Hvis jeg trenger time på dagen har jeg på alarm slik at jeg våkner å får ringt med det samme de åpner.
 
Kjedelig da :( Er dessverre slik det er, men du kunne jo heller bare blitt møtt med «det er dessverre ingen ledige timer i dag» heller enn den regla du fikk! Jeg hadde vekkerklokke på og ringte fra senga når jeg har trengt akuttime.
 
De deler desverrre ut hastetimene om morgningen. Da må du nesten ha alarm på, stå i telefonkø få en time og heller sove videre etterpå med alarm. Egen skyld at man må vente timesvis på legevakten fordi man ikke ringer legekontoret tidlig. Legene har mange pasienter.
Men ja det er lenge å vente til mandag..
 
og har vært syk i mange dager.. og får denne beskjeden: - hvorfor har du ikke ringt tidligere i dag? Du kan ikke forvente å få time når du ringer så sent på dagen.. bla bla!

Unnskyld meg, jeg har sover i hele dag fordi jeg er syk, dessuten har jeg tenkt at det kanskje vil gå over. Men når jeg fortsatt føler meg elendig etter ei uke med sykdom tenkte jeg det var greit å ringe før helga.

Neida, du får ringe legevakten om du får feber, hvis ikke får du vente til mandag.

God bedring liksom.
Du bør ringe så fort det åpner om du vil ha hastetime samme dag. Eller då må du nokk vente
 
Har aldri fått en legetime mindre enn halvannen uke frem i tid jeg... :( Prøvd å ringe om morgenen, men tar gjerne en halvtime i telefonkø før jeg kommer gjennom. Hadde jeg trengt lege øyeblikkelig hadde jeg ringt legevakten.
 
Lei måte å si det på, men sant er det likevel.
God bedring!
 
Er jo helt klar over at det er slik det fungerer, men det føles allikevel kjipt når du er syk
 
Vi er så heldige at legekontoret bruker helserespons, så der kan man bestille time, resepter og evt andre henvendelser via nett/sms. Jeg kan legge inn timeønske kvelden før, og så får jeg sms morgenen etter med time. Eller svar på henvendelse.

Men hvis jeg ringer, så må jeg også være tidlig ute for å få på dagen.
 
De deler ut hastetimene tidlig på morgenen. Rett før stengetid er det ingen igjen. Men det må selvfølgelig gå an å si ifra på en snill måte at det ikke er mulighet for time idag.
 
Fikk time i dag ( søndag )
Lei av å være syk, lei av å føle meg slapp, lei av å hoste, lei av å ikke fungere.

Men herregud!! Jeg har vært syk 1 uke, tenk alle som er kronisk syke..
 
Back
Topp