Mistet mine små(med Bilde)

Hei laila76. Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Skulle egentlig hatt en sønn på 5mnd nå,men i februar i år når jeg var 5 mnd på vei hadde jeg nesten full åpning og ble sendt på sykehuset og der lurte dem på om jeg ville gjennom en operasjon der dem kunne prøve å tette åpningen,men dem sa at sjansen for at dem klarte det var veldig liten. Jeg vill jo selvfølgelig at dem skulle prøve uansett,men vannet gikk under operasjonen og den lille gutten vår ble født like etter jeg våknet opp av narkosen. [:(] Jeg var helt alene på rommet når den lille ble født,så jeg måtte skrike på noen og si at jeg trodde jeg hadde født. Jeg visste ikke engang om operasjonen var vellykket eller ikke før han plutselig var ute. [:(] En helt forferdelig opplevelse. Skjønner at du må ha hatt d fælt som har opplevd dette to ganger.

Jeg er nå gravid igjen,har termin 18 juli så er bare 5+1 idag. Har bedt om å få ultralyd ganske tidlig denne gangen,så skal dit når jeg er i uke 8. Dem skal sy igjen tappen på meg også,men veit ikke helt når det blir gjort.

Stor klem fra meg.
 
Hei Jordbær=)
Trist at du har mistet[:(]
Det er fryktelig dette her,men bra for din del at de fant det ut i første svangerskap,slik at du slipper flere tap,det er grusomt nok.Jeg er 8+3 i dag,og vil bli sydd(cerclage som det heter),mellom 12-13 uke i svangerskapet,jeg har allerede vært på en ul og skal på en til før inngrepet om 2-3 uker.De må følge med å måle livmorhalsen gjennom hele svangerskapet.Men det som er så trist er jo det at uansett om jeg får cerclage denne gang,så er det jo ingen garanti for at det går bra alikevel.Men det er den eneste hjelpa vi med svak livmorhals kan få,er cerclagen.Men jeg vil vel bli sengeliggedes på et el annet tidspunkt i svangerskapet,det må jeg bare innse.Som feks i går var jeg på trygdekontoret ordnet litt på økonomien ,men å få søknadsskjemaer og slik på fødselspenger,det er så masse å tenke på,alt må gjøres tidlig,for jeg vet som sagt ikke når jeg blir sengeliggendes.Jeg håper det vil gå bra med deg og den lille denne gang,ønsker deg alt godt[:D]Klem fra Laila.
 
Vil egentlig på Ul litt tidligere,men må nok vente til i uke 8.. Kjett å vente så lenge. Er nesten nervøs hver gang jeg går på do,er redd det skal komme blod på papiret. Får bare krysse fingrene og håpe det går bra for oss begge. [;)] Når var du på Ul da?? Har time hos legen 30 november,syns det er lenge til også jeg.. [:)]

Klem
 
Ul i uke 8 går fint,det skjer ingenting vanligvis så tidlig,for det er ingen tyngde på det.Jeg var første gang i uke7.og skal på en skjekk til om 2-3 uker,da vil jeg være rundt 10-11 uker.Det som er viktig er å følge med på livmorhalsen,om den blir kortere.For det er ikke bra.Jeg kommer til å kreve mange flere ul undersøkelser denne gang,for å være på den sikre siden.Den kan du kreve også hvis du ønsker det.Legen har ikke lov til å si nei.Legen 30 nov,er det fastlegen,i så fall er det greit,da er vel du rundt 8-9 uker eller?Det er normalt å ikke ha før der,men viktigere å få tett oppfølging hos gynekolog for å ta innvendig ul,og sjekke livmorhalsen.

Håper du klarer å glede deg litt med svangerskapet,og ikke gruer deg for mye,jeg har selv litt blanda følelser,og klarer ikke helt å se at jeg får et levene barn i armene om noen mnd,men jeg får håpe[;)]Klem fra Laila.
 
Jeg er 7+1 når jeg skal til legen. Er litt redd for at det skal skje noe,så klarer ikke helt å glede meg over at jeg endelig er gravid,men prøver og ikke tenke så mye på at det kan gå galt,men det er ikke så lett. Jeg kommer til og be om å få flere ultralyder enn sist gang. Legen min ringte istad,gjett om jeg vart nervøs da. [:)] Må begynne med jerntabletter,for jernlagre mitt var bare på 4. Er ikke helt sikker på hva som er normalt. Må også levere urinprøve hos legen i morra pga. at dem syns det så ut til og være bakterier i urin min Men dem syns det lingne på "snille" bakterier.. Får håpe det. [:)] Klarte dem og regne ut termin på ultralyden så tidlig som når du var der?

Klem fra meg.
 
Jeg vet ikke hva som er normalt på jernlager jeg...har ikke hatt problemer med det.Når jeg var på ul kunne de se hvor langt jeg var på veig ja og regne ut termin,men den kan sikkert bli litt forandra på enda for alt jeg vet[8|]Håper det går bra med deg fremover[;)]klem=)
 
Kommer nok til og roe meg litt ned etter jeg har vært på ul. Dem ser forhåpentligvis et lite hjertet som slår. [:D] Har hatt en del mensmurringer i dag,men det er jo veldig normalt.,men kjennes jo ut som om man kan begynne å blø når som helst..

Klem fra meg.
 
Lykke til fremover Jordbær, det går nok bra denne gang skal du se[;)]
 
Vi får håpe det går bra for oss begge denne gangen. [;)]
 
Hei Laila. Var en ting jeg tenkte jeg skulle spørre deg om: Har du pratet med en lege eller noen andre som har sagt du kommer til og bli sengeliggende etter dem har sydd igjen livmortappen/halsen?? Leste noe om det i ei bok og mener du nevnte noe slik. Hvor lenge mener man isåfall at man blir sengeliggende?
 
Legen har sagt det at man i utgangspunktet ikke blir sengeliggendes etter man har sydd,men de følger jo nøye med på livmorhalsen,og så fort de ser noen forandringer der,så regner jeg med at jeg blir sengeliggendes.(forandringer i neg retning)Men man begynner nok ikke å se noe til det før ca halvveis hvertfall,men for min del så synes jeg det er bedre å forberede seg på det,og heller bli positivt overraska hvis det ikke skjer.Når man først blir sengeliggendes,så blir man liggendes til fødsel,men det er jo ingen oppskrift på når det begynner.Men alt kan skje fra ca 20 uker.
 
Hei alle sammen=)
Tenkte å fortelle litt fra helga mi.Jeg var en tur oppover der jeg er fra,for å ordne en del ting til gravstøtta.Så nå fikk han skrivd inn ett navn til med fødsel og dødsdato,og polert den litt,den ble kjempefin.Vi bestillte også en bamsefigur i gullfarge som han skal lime/feste på selve gravstein,også en smokk på toppen i gullfarge.Så den tror jeg blir bra[:)]Men jeg fikk en merkelig følelse når jeg sto foran steinen,her er jeg gravid igjen,og der ligger mine to små...litt blanda følelse..
 
Må bare få ut noen følelser her...[:(]I den siste tiden har jeg tenkt masse på mine 2 gutter,jeg kan liksom ta til tårene for ingenting.Jeg og samboer satt og snakka om gravstein deres og plutselig kommer tårene.jeg skjønner ingenting,jeg har liksom klart å bearbeid den verste sorgen over de,men etter jeg ble gravid igjen nå,så ble jeg liksom så svak igjen...Slitsomt egentlig[:(]er det hormonene tru som gjør meg svak el kanskje det at jeg vet hvilken situasjon jeg sitter i.vet ikke helt,blanding kanskje.Måtte bare få ut noen tanker her[8|]
 
ORIGINAL: emilies mamma

Hei Laila 76

Er så glad for å høre at alt står bra til med deg.

Det med at du tenker mye på dine to små gutter nå, tror jeg er helt normalt. Vil tro at det er en blanding av hormorner samt den situasjonen du er i. Husker jeg tenkte masse på det som hadde skjedd meg tidligere(2SA, uke 13 og uke 9) da jeg gikk gravid med Emilie. Vil tro at du tenker enda mere på dine små,ettersom de ble mye større og du har sett de.

Ønsker deg bare masse lykke til.

Gode klemmer fra Jannicke[:)]
Takk for det emilies mamma[:)]I disse dager er det helt jævlig for å si det rett ut.Er i dag 20+2uker,og på denne tiden sist hadde jeg åpning med vannblære,jeg er så spent og redd samtidig ,jeg skal på ul på mandag den 6 feb,og er så redd for å høre ett neg svar...
 
Tenker masse på mine 2 små gutter i disse dager.Jeg skjønner nå at det mest sannsynelig vil gå bra denne gang,og det er jeg glad for[:)]Men det er en helt ny person som kommer,og han kan jo ikke erstatte de 2 andre.Uff...jeg tenker så masse...som feks om han ligner på de 2 andre,de var begge 2 veldig lik pappaen sin..
Kanskje dumme tanker,men men..
 
ORIGINAL: toveli6

Heisann... Hiver meg inn her jeg.. Ser du er fra nabo by'n[:)]
Beklager det som har skjedd, er sååå innmari trist og høre om slikt.... Har selv hatt to sa, men forholdvis det en kaller tidlig, uke 3 og 6 (tror jeg det var) Men det var like vondt for det, hvertfall  siste på 6..[:(][:(] Nå er du jo snart 30 uker på vei, snart i mål...Men du vet jo litt mer nå og får ordentlig kontroll vel? Ønsker deg bare lykke til resten jeg og sender en stor varm tanke til dine to små engler i himlen-.......

KOZKOZ
Takk for gode ord toveli6[:)]Jeg får skikkelig oppfølging nå ja,med UL hver 14 dag[;)]En god trygghetsfølelse det[;)]
 
Ja i dag har jeg vært på UL igjen da.Nå har jeg fått åpning over cerclagen,men den er fremdeles tett under med lengde på 31,8 mm.Alt over 25 mm var bra fikk jeg beskjed om,men jeg synes det er litt tidlig at det skal begynne nå i uke 29[:o]Gutten min er 1915 gram,så han er litt stor i forhold til svsk uka jeg er i.
Håper jeg klarer å holde på gullet til uke 32 hvertfall....[8|]
 
Synes saa synd paa deg.. Flott at de har funnet ut hva det er, forhaapentligvis saa er du igang igjen snart og alt gaar bra..
 
Ja i dag har jeg vært på UL igjen.Fremdeles åpning over tråden,men tett/lukket under,men livmorhalsen er blitt kortere da[:o]Nå er den på 27mm,og grensen for innleggelse er 25mm,jeg skal på ny skjekk om 2 uker og da blir jeg nok mest sannsynelig lagt inn,hvis det ikke skjer noe før da[8|]Legen sa jeg måtte komme til sykehuset med en gang hvis jeg fikk "rietak" i ryggen.Så jeg tror nok at det kommer til å skje noe snart,men håper jeg klarer å holde ut i 2-3 uker til for guttens skyld[8|]Men han kommer når han kommer han....
Gutten ligger rundt 2400-2500 gram nå.
 
Back
Topp