Min dagbok - ønsker oss en baby

Har ikke brukt EL-tester denne gangen. Er tom for testene, så bruker bare appen. Vi traff akkurat ifølge appen, men kan ikke stole helt da sykluslengden varierer litt (helt normalt for meg).
Lager en liten oversikt for meg selv.

Sykluslengder etter fødsel:
1 syklus (PP 1): 32 dager
2 syklus: 27 dager
3 syklus (PP 2):
 
Så spennende[emoji4] Masse lykke til[emoji173]
 
Ser at mensen kommer for fult i natt eller i morgen tidlig. Da går vi inn i pp3.
 
Sykluslengder etter fødsel:
1 syklus (PP 1): 32 dager
2 syklus: 27 dager
3 syklus (PP 2): 29 dager
 
Er i min fruktbare uke nå. Har noe økt utflod, så skal prøve å få til en runde i kveld. Er litt vanskelig med annenhver dag/hver tredje dag nå man har en baby og mannen har fysisk krevende jobb. Mulig derfor det kommer til å ta lengre tid denne gangen. Samtidig er det merkelig hvor avslappet man blir til hele prosessen når jeg allerede nyter dagene med babyen jeg ønsket meg så lenge! Gidder ikke å tenke på el-tester eller tips og tricks. Denne gangen haster det ikke i det hele tatt. Så greit for oss begge ;)
 
Hmm, er det el-smerter på høyre side?
 
Spennende :) Vi ligger likt i løypa ser jeg så kanskje vi er heldige og havner i samme terminforum igjen :)
 
En av tingene jeg liker ved å være mamma er å nettshoppe disse fine små plagg. Spesielt på restsalg. Samtidig ser jeg at utvalget er de samme de siste 3-4 mnd. der. Noen som vet om når butikkene oppdaterer outlet/salgavdelingen? Altså ikke de regelmessige salgene de har, men outletkurven i nettbutikkene sine?
Ellers hamstrer jeg til vår/sommer. Gutten bruker nå str. 74 og jeg klargjør neste garderobe i neste størrelse. Jeg syns bare det er vanskelig å vurdere hvor mange ting man trenger.
 
Negativ graviditetstest i dag. I følge appen kan TR komme på fredag. Selv tror jeg det kan være allerede i morgen. Vi får se.
Da går vi inn i pp4 snart. Blir i hvert fall deilig å bli ferdig med mensen før juleferien. Noe positivt må man jo finne i hele situasjonen.
 
PP4 - EL 28.12.18 - IKM 11.01.18
 
Er på utenlandsferie nå og koser oss veldig. Her er det ikke noe snø, men masse julelys og god shopping. Kjøpte nyttårsantrekk til sønnen, så vi er nå helt klare.
Hvem vet. Kanskje vi kommer hjem med en baby i magen? Håper virkelig det.
 
Ser forresten i appen at syklusene etter fødselen ble ganske så like i lengden 27-29 dager, oftest 28. Er jo helt perfekt. Før var det oftest 31-33 dagger og en sjenden gang 28 eller 34. Ble gravid på 34 dagers syklus, men er jo deilig med flere forsøk per år, kortere venting mellom prøveperiodene.

Status i dag: pp4 - cd14. Forventet EL i morgen.
 
Føler jeg er alltid mer stresset/litt skuffet rundt EL. Vet ikke nøyaktig når det er. Er nå plutselig allikevel usikker om vi traff. I så fall var det 3 dager før EL. Kanskje det er i dag/i morgen... Vurderte faktisk å starte med el-tester igjen... Hva hadde dere gjort?
Blir jeg gravid snart, så blir det 1 klassetrinn mellom barna, altså de skal gå f.eks. i 1. og 2. klasse, noe jeg syns høres fint ut. Får plutselig litt stress på meg om å bli gravid de neste 3 mnd.

Ellers er vi på ferie og besøker svigerforeldre av og til. Hun er ikke vant med barn og den siste erfaringen var hennes egen sønn for snart 40 år siden. Allikevel forventer hun for mye fra gutten vår. "Nå må du bgynne å sitte. Kom vi skal trene på å gå. Du må da ikke ligge så mye i sofaen/på gulvet. I vår tid spiste barna vår egen mat, tenkte aldri på salt eln. bare ga ham det vi selv spiste" osv. Jeg har bare lyst til å skrike at han IKKE MÅ noen verdens ting. Tenk å være bare 7 mnd. og allerede skylde noen noe... Han får lov av oss til å ta det akkurat som det passer ham og utvikle seg i eget tempo. I tillegg spiser han alt, er vant til alle matvarer som passer alderen hans og spiser variert. Selv om det er praktisk og bare ta med mme når vi drar rundt på besøk. Han er uansett hjemme til frokost, lunch og kveldsmat med fastføde. Måtte bare få det ut. Sier det selvfølgelig til svigerforeldre også, men føler det er mest som en unskyldning, selv om jeg vet ingen, ikke en gang pappaen, kjenner gutten bedre enn meg og passer på ham bedre enn meg.
 
Litt utblåsning igjen. Her er jeg flink til å ta initiativet annen hver dag og mannen INVOLVERER MEG IKKE og blir ferdig selv!!!! (altså dere forstår hva jeg mener ;) ) Så vi hadde sex som kan telle bare 3 dager før EL hvis det blir en 28-dagers syklus. Urgggh. Vil ikke mase om barn igjen. Det er jo ikke noe vits. Ikke sikkert det hadde klaffet denne mnd. uansett. Det er ikke slik at mannen ikke vil ha barn nå, bere at han ikke bryr seg om syklusene og tar det som det kommer.
Så her ble det bestilt el-tester fra eBay. De kommer 5-12 januar, like før neste syklus begynner. Kanskje de hjelper å ikke bli så skuffet over ubrukt forsøk når jeg vet det ikke var el-dagen uansett. Nå er jeg nesten bare lei meg. Dette kommer til å ta evigheter igjen.

pp4 - cd 16
 
Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Jeg trooor jeg skimter en strek på g-testen. Er på cd23, evt. 9 dpo, men jeg testet ikke, så vet ikke nøyaktig el dagen. Vi har i så fall lagt inn aksjene bare en gang denne måneden. Kan det ha holdt? Håper denne streken utvikler seg til en mer tydelig strek!!! Så spent og samtidig så nerviøs... Vet ikke hva jeg skal føle.
 
Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Jeg trooor jeg skimter en strek på g-testen. Er på cd23, evt. 9 dpo, men jeg testet ikke, så vet ikke nøyaktig el dagen. Vi har i så fall lagt inn aksjene bare en gang denne måneden. Kan det ha holdt? Håper denne streken utvikler seg til en mer tydelig strek!!! Så spent og samtidig så nerviøs... Vet ikke hva jeg skal føle.
Så spennende[emoji173][emoji173] Håper og krysser for deg[emoji8]
 
Så spennende[emoji16] Håper for deg! Legger du ut bilde av testen og, eller?[emoji6]
 
Så spennende[emoji16] Håper for deg! Legger du ut bilde av testen og, eller?[emoji6]
Ikke den fra i dag. Det er vel for svakt til å bli fanget av kameraet. Har ikke fortalt noe til mannen enda. Er nå plutselig usikker om jeg vil teste i morgen. Hva om den blir blenda? Hva om det bare var strekksyn?
 
Back
Topp