Kommunal eller privat

Går i privat :) hovedsakelig fordi det er en liten bhg, som er nært hjemmet.
 
Privat, foreldreeid. Det er den nærmeste, og strengt tatt den eneste i skolekretsen.
 
Kommunal
 
Kommunal. Jeg er imot private barnehager. Sikring av trygge arbeidsplasser for de ansatte er viktig.
 
Hun går i privat, det har han også gjort.
Ikke mer bevisst enn at det var det vi fikk plass, men har ikke noe problem med private eller kommunale, det er den enkelte bhg jeg vurderer.
Hun går i en stor bhg da og jeg vurdere en annen for lille i magen. Vi er fornøyd altså, men den ligger i en annen skolekrets
 
Kommunalt :) For meg er det knekkende likegyldig om det er kommunal eller privat så lenge bhg er god :)
 
Fikk ikke plass i den kommunale som var nærmest, men fikk plass i privat bhg som var nest nærmest og vi er strålende fornøyd.

Hun får all mat der og i tillegg er det en frilufts og gårdsbhg. Så de er mye ute og har ett lite fjøs med en del dyr. :D
 
Privat. Kommunen her sliter og er veldig få ansatte i de kommunale. Men når den dagen kommer så vil jeg helst at mine barn skal gå i en gårdsbhg. Bare synd det er så dyrt.
 
Privat, fordi de kommunale barnehagene her er så store og uoversiktlige.
Men samtidig vil jeg ikke for noe i verden ha plass i familiebarnehage, så da tar jeg heller kommunal.
Mye hvisomatte, dersomatte her altså :p

Hvorfor ikke familie barnehage? (Ikke ment som noe kritikk, er bare nysgjerrih, ettersom det er det eneste ledige her jeg bor (har han hjemme)).
 
Hvorfor ikke familie barnehage? (Ikke ment som noe kritikk, er bare nysgjerrih, ettersom det er det eneste ledige her jeg bor (har han hjemme)).
Ettersom de har minimalt med pedagoger, kanskje en som er det en dag i uka
 
Hvorfor ikke familie barnehage? (Ikke ment som noe kritikk, er bare nysgjerrih, ettersom det er det eneste ledige her jeg bor (har han hjemme)).

Fordi denne kommunen er rå på å gi seg selv disp når det gjelder ped-ledere og syns det er helt innafor å ha en ped-leder fordelt på flere familiebarnehager, siden de er små og ofte har max 8-10 barn. Jeg syns ikke det er innafor når de i tillegg tar inn ufaglærte assistenter og har "flaks" om de har noen med fagbrev/utdanning i 100% stilling.

Men det er denne kommunen. Kan være noe annet i andre kommuner altså ;)

Jeg bor i en av de kommunene med dårligst pedagogtetthet, og familiebarnehagene er aller dårligst i en dårlig kommune.
 
Privat. Kommunen her sliter og er veldig få ansatte i de kommunale. Men når den dagen kommer så vil jeg helst at mine barn skal gå i en gårdsbhg. Bare synd det er så dyrt.
Dyrt? Vi betaler det samme som kommunale, bortsett fra 300 kr på mat i mnd, og 250 på bleier/kremer/ol... Er like dyrt/billig som alle andre her hvertfall :)
 
Guttungen går i privat. 2 grunner til det, den er nærmest og tanta til mannen jobber i den barnehagekjeden.
 
Ettersom de har minimalt med pedagoger, kanskje en som er det en dag i uka

Fordi denne kommunen er rå på å gi seg selv disp når det gjelder ped-ledere og syns det er helt innafor å ha en ped-leder fordelt på flere familiebarnehager, siden de er små og ofte har max 8-10 barn. Jeg syns ikke det er innafor når de i tillegg tar inn ufaglærte assistenter og har "flaks" om de har noen med fagbrev/utdanning i 100% stilling.

Men det er denne kommunen. Kan være noe annet i andre kommuner altså ;)

Jeg bor i en av de kommunene med dårligst pedagogtetthet, og familiebarnehagene er aller dårligst i en dårlig kommune.

Sånn er det her også. De har ikke pedagog, men kun pedagog som er innom av og til. Så jeg har valgt å ha han hjemme til vi får vanlig barnehageplass. Mange mener at det er sært av meg, men godt å høre at vi er flere som tenker likt ;)
 
Sånn er det her også. De har ikke pedagog, men kun pedagog som er innom av og til. Så jeg har valgt å ha han hjemme til vi får vanlig barnehageplass. Mange mener at det er sært av meg, men godt å høre at vi er flere som tenker likt ;)
Syns du gjør helt rett ;)
Man skal forvente litt fra barnehagen!
 
Dyrt? Vi betaler det samme som kommunale, bortsett fra 300 kr på mat i mnd, og 250 på bleier/kremer/ol... Er like dyrt/billig som alle andre her hvertfall :)
Den som er her skal være dyrere enn vanlig bhg plass. Men kjører jeg litt lengre så kan det hende at den er billigere. Får sjekke det når den dagen kommer.
 
Privat.

Synes ikke det ene er noe anderledes enn det andre, det er individuelle forskjeller fra bhg til bhg uansett om de er private eller kommunale. Men de private har gjerne en spissere profil :)
 
Greia med familiebarnehager er jo at antall barn sjeldent utløser krav om en pedagog/pedagogisk leder i 100 % stilling. I tillegg vil disse bli svært dyre å lønne i forhold til antall barn.

Min erfaring er også at de ofte får styre litt som de ønsker. En nabo hadde det tidligere og vi så ikke barn utenfor fra august-april :O

Jeg hadde derfor ikke ønsket familiebarnehage til mitt barn!
 
Back
Topp