Kommunal eller privat

Barnehagen til mellomste er foreldreeid. Virker noen ganger som de er mer opptatt av å gjøre foreldrene fornøyde enn barna, men jeg er greit fornøyd. Yngste blir sannsynligvis å starte i en privat barnehage når den tid kommer, fordi den er nærmest der vi bor.
 
Privat, fordi de kommunale barnehagene her er så store og uoversiktlige.
Men samtidig vil jeg ikke for noe i verden ha plass i familiebarnehage, så da tar jeg heller kommunal.
Mye hvisomatte, dersomatte her altså :p
 
Privat. Helt super barnehage. Mindre enn de fleste kommunale barnehagene her i området. Mange av de blir bygd ut og gjort om til store basebarnehager for å få plass til flest mulig barn.....
 
Eldste gikk i kommunal, yngste går i privat. Merker ingen forskjell og ville valgt begge bhg på nytt.
 
Snuppa har gått i både privat og kommunal, og selv har jeg jobbet i begge deler.

For meg er det ikke det som er avgjørende. Jeg leser barnehagens årsplan, og finner ut hvilke verdier og fokusområder barnehagen har. Så besøker jeg gjerne barnehagen for å få et inntrykk av personalet, organisasjonsstrukturen og miljøet :)
 
Kommunal. I kommunen hos oss er det ikke mye forskjell, tror jeg.
 
For meg er det ikke det som er avgjørende. Jeg leser barnehagens årsplan, og finner ut hvilke verdier og fokusområder barnehagen har. Så besøker jeg gjerne barnehagen for å få et inntrykk av personalet, organisasjonsstrukturen og miljøet :)

Her er jeg virkelig enig ja!!
Kunne ha tenkt meg den private pga ressursene de har her (men blir helt feil vei for oss å kjøre). Jobber selv i kommunal og har hatt praksis i den private. Pedagogene er ikke bedre, men med en kommune hvor vi er helt tomme for penger hele tiden, så ser man tydelig at den private pga midler har mer muligheter!
 
Har i privat. Jeg liker veldig godt den. Den har veldig variert tilbud og veldig lærerik. De voksne ser barna og er veldig gode i sin jobb.

Jeg kan ikke sammenligne med en kommunal, da jeg aldri har hatt i kommunal.
 
Niesa går i privat, men stor barnehage. Altså ikke familiebarnehage. De er veldig fornøyde.
 
Skal begynne i kommunal. Fikk først plass i privat men så blei den lagt ned....
 
Mine går i privat barnehage, men det er ganske tilfeldig. Vi valgte den barnehagen bygget på fremsnakk, voksentetthet, verdier og eget inntrykk ved besøk.

Jeg arbeider selv i en privateid barnehage og som ansatt synes jeg det er fordelaktig fremfor da jeg var kommunalt ansatt.
 
Jeg er tilhenger av kommunal, mens mannen vil ha barna våre i privat. Vi har heldigvis et år på å bli enige :p
 
De går i kommunal bhg. Før vi flyttet hit vi bor nå så gikk eldste i en privat bhg, og syns absolutt det hadde vært å foretrekke! Hovedgrunnen: mye bedre økonomi! ( alltid vikarer ved sykdom, ofte oppgraderinger på leker både ute og inne, mye fint og nytt formingsmateriell. )

Men det viktigste for meg er at de går i en bhg i skolekretsen vår, så da begrenser mulighetene seg litt her.
 
Back
Topp