Kommunal eller privat

Greia med familiebarnehager er jo at antall barn sjeldent utløser krav om en pedagog/pedagogisk leder i 100 % stilling. I tillegg vil disse bli svært dyre å lønne i forhold til antall barn.

Min erfaring er også at de ofte får styre litt som de ønsker. En nabo hadde det tidligere og vi så ikke barn utenfor fra august-april :O

Jeg hadde derfor ikke ønsket familiebarnehage til mitt barn!

Hadde de ikke barn eller var de bare inne? Er så glad vi ikke valgte det når jeg hører hva dere skriver :)
 
Hadde de ikke barn eller var de bare inne? Er så glad vi ikke valgte det når jeg hører hva dere skriver :)

Det var barn der ja ;) men hun som jobbet der likte vel ikke så godt å være ut :)
 
Greia med familiebarnehager er jo at antall barn sjeldent utløser krav om en pedagog/pedagogisk leder i 100 % stilling. I tillegg vil disse bli svært dyre å lønne i forhold til antall barn.

Min erfaring er også at de ofte får styre litt som de ønsker. En nabo hadde det tidligere og vi så ikke barn utenfor fra august-april :O

Jeg hadde derfor ikke ønsket familiebarnehage til mitt barn!

Det blir på mange måter litt som dagmamma egentlig.

Det er rett og slett ikke noe jeg vil ha for mitt barn, jeg vil ha noe som er organisert og innenfor rammeplan for barnehager og med pedagoger og krav om innhold. Derfor har vi aldri vurdert familiebarenhager.
 
vi har hatt to private og en kommunal. En første private var ok, men sinnsykt mye dugnadsarbeid (snømåking som skulle være ferdig 6.45 f.eks). Privat bhg nr 2 var det ikke dugnad på, men den var så dårlig at vi tok ut barnet 5mnd før vi hadde ny plass.

Den kommunale barnehagen er veldig bra!
 
Komunalt.
Hadde nokk valgt komunalt siden det stort sett er flere unger i komunal bhg.
 
Vi byttet nettopp fra privat til kommunal barnehage for 3åringen pga flytting. Og jeg fikk sjokk mtp hvor store forskjellene er på ressurser og bemanning. Hadde jeg kunnet velge, så hadde valget helt klart vært privat!
 
Har kun gått i kommunale barnehager alle sammen :) På minste sto det mellom privat og kommunal grunnet flere private enn kommunale i nærområdet. Fikk heldigvis plass i den kommunale, med seks barn totalt i gruppa hans og tre voksne. Perfekt for oss. God tilrettelegging av juniors rutiner og døgnrytme, og veldig god kommunikasjon mellom foreldre og ansatte :) Vært veldig heldige, for det har jeg ikke opplevd i noen av de andre kommunale barnehagene de eldre søsknene har gått i :)
 
Privat. Verdens beste barnehage :)
Den er stor da. Med flere bygg og tror det er 8 avdelinger med ca 16 barn på ver.
 
Privat. Ikke prøvd noe annet heller :)
 
Vi har bevisst valgt privat begge gangene vi har søkt bhg. :)

De har ofte større ressurser økonomisk og kan ta barna med på mer. Bhg vår leier buss hver uke så barna kan reise på tur. :)
 
Kommunal, vi hadde ingen private på listen men det var fordi de kommunale var størst og vi ville sikre oss plass :) vi er fornøyde vi! men de private har kanskje mulighet til å ta mer i kostpenger og ansette kokk osv? Hadde vært deilig med flere/bedre varmmatmåltider og å slippe å ta med niste.
 
Privat:) Fikk den anbefalt av et vennepar, og er foreløpig veldig fornøyd. Herlig å slippe matpakke og å styre med frokost på morgenen (det tilbudet hadde forsåvidt den kommunale vi søkte i også):) Det jeg liker best er at det er en liten barnehage med "åpen løsning", alle kjenner alle og det virker veldig trygt:)
 
Jeg er helt grønn på dette. Og forskjell på privat og kommunal, og hva er familiebarnehage?
Jeg har jo tanker om hvordan jeg vil lille skal ha det. Mange ansatte, ikke så alt for stor barnehage, god økonomi, gjerne med dyr. Hva det koster spiller ingen rolle for oss :) bor i en liten by nå pga studier, flytter hjem til en stor by når hun skal starte, så der er alle typer barnehager. Men jeg har sinnsykt lite peiling :eek:
 
Back
Topp