Kokt salami - litt despo

Twilight Sparkle

Glad i forumet
Hjeeeelp! Noen som vet hvor man får tak i det?
 
De har visst sluttet med det. :sour:
 
Den har visst gått ut av produksjon. :(
 
Finnes ikke mer [emoji31]
 
Kjøpte den for noen uker siden på en Kiwi-butikk. Men var kanskje siste rest, hvis den har gått ut av produksjon :) hvis du ikke har smakt den før kan jeg trøste deg med at den smakte ikke godt og var ikke i nærheten av smak som vanlig salami, syns jeg da :p
 
Den salamien syns jeg var helt grusom! :angelic:Ser for meg det hadde smakt det samme å koke vanlig salami haha
 
Takk for svar alle sammen! Har trålet mange butikker i dag, men da er det visst ikke så rart jeg ikke fant noe! [emoji13] Det hjelper forresten litt å vite at den ikke var noe god! [emoji23]

Jeg har laget ostesmørbrød med salami, men det er absolutt ikke det samme. Dessverre! Kjenner jeg blir litt muggen ved tanken på bare ost og skinke (og tusen andre ting, vet det, er bare at jeg VIL ha salami på brødskiven![emoji35]) Buhu!
 
Takk for svar alle sammen! Har trålet mange butikker i dag, men da er det visst ikke så rart jeg ikke fant noe! [emoji13] Det hjelper forresten litt å vite at den ikke var noe god! [emoji23]

Jeg har laget ostesmørbrød med salami, men det er absolutt ikke det samme. Dessverre! Kjenner jeg blir litt muggen ved tanken på bare ost og skinke (og tusen andre ting, vet det, er bare at jeg VIL ha salami på brødskiven![emoji35]) Buhu!

Min mann forslo følgende løsning (han er mikrobiolog):
1. Kjøp en pakke med ønsket salami.
2. Åpne pakken og ta en penselprøve for bakterier. Legg pakken med salami tilbake i kjøleskapet.
3. Lever prøven snarest til nærmeste mikrobiologiske lab med spm om listeria, toxoplasmose og andre gravidfiendtlige bakterier. (PCR - det går fortest).
4. Be om telefonsvar når svaret på prøven foreligger (tar et par timer).
5. Hvis salamien frikjennes - nyt skive med salami.

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
 
Min mann forslo følgende løsning (han er mikrobiolog):
1. Kjøp en pakke med ønsket salami.
2. Åpne pakken og ta en penselprøve for bakterier. Legg pakken med salami tilbake i kjøleskapet.
3. Lever prøven snarest til nærmeste mikrobiologiske lab med spm om listeria, toxoplasmose og andre gravidfiendtlige bakterier. (PCR - det går fortest).
4. Be om telefonsvar når svaret på prøven foreligger (tar et par timer).
5. Hvis salamien frikjennes - nyt skive med salami.

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
:laughing025
 
Min mann forslo følgende løsning (han er mikrobiolog):
1. Kjøp en pakke med ønsket salami.
2. Åpne pakken og ta en penselprøve for bakterier. Legg pakken med salami tilbake i kjøleskapet.
3. Lever prøven snarest til nærmeste mikrobiologiske lab med spm om listeria, toxoplasmose og andre gravidfiendtlige bakterier. (PCR - det går fortest).
4. Be om telefonsvar når svaret på prøven foreligger (tar et par timer).
5. Hvis salamien frikjennes - nyt skive med salami.

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Haha elsker det [emoji23]
 
Nå kom mannen med ei skive salami. Luktet det på lang vei!
Han skjønte ikke hvorfor jeg ble furten [emoji23]
 
Min mann forslo følgende løsning (han er mikrobiolog):
1. Kjøp en pakke med ønsket salami.
2. Åpne pakken og ta en penselprøve for bakterier. Legg pakken med salami tilbake i kjøleskapet.
3. Lever prøven snarest til nærmeste mikrobiologiske lab med spm om listeria, toxoplasmose og andre gravidfiendtlige bakterier. (PCR - det går fortest).
4. Be om telefonsvar når svaret på prøven foreligger (tar et par timer).
5. Hvis salamien frikjennes - nyt skive med salami.

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Mulig jeg må ta med salamien på jobb! Jobber jo på mikrobiologen :rolleyes:
 
Jeg forbyr resten av familien og spise det eller ha det het hjemme i denne perioden[emoji85][emoji85] #liveterhardt
 
Beate Folgerø, kvalitetssjef i Nortura sier dette om spekemat og salami:

"Vi varmebehandler ikke våre spekpølser. Vi mener likevel at det ikke er en riskiko for gravide å spise spekepølser. Det er to aktuelle organismer som kan være skadelige for gravide i kjøtt: bakterien Listeria monocytogenes og parasitten Toxoplasma gondii. Listeria er ikke i stand til å vokse i spekepølse, blant annet pga lav pH og nokså høyt saltinnhold Det bekreftes av svar gitt fra EUs matmyndigheter. Toxoplasma er i henhold til gjeldende kunnskap heller ikke i stand til å være levedyktig i spekespølser, av to grunner: kjøttråstoffet som brukes er fryst før produksjon, og spekeprosessen gjør forholdene ulevelig for parasitten."
 
Back
Topp