Klar for søskenforsøk!

ArcticMist

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Jeg er utålmodig som få...
Hopper ikke av p-pilla før brettet er tomt og resepten har gått ut! Det er kun 2 uker til, så jeg har begynt å snike litt i kulissene her allerede! [emoji16]

Har ei datter fra før, hun blir 6 år i år.
Kjemper en kamp mot bmi for at kroppen skal være klar for en ny graviditet, er straks "nok" i mål til at jeg føler meg klar! Regner med jeg er helt i mål om 2 mnd, men er i utgangspunktet klar om spiren skulle sitte med en gang!

Vet ikke helt om vi kommer til å prøve så veeldig aktivt til å begynne med da jeg er i ny jobb med 6 mnd prøvetid som går ut i oktober!

Vet jeg ikke kan få sparken pga graviditet, men jeg vet ikke helt..
Noen som har innspill på det området..? [emoji29]

Jaja, tiden vil vise hvor lang tid dette kan ta.. tok 3pp sist gang men for alt jeg vet kan det ta et år!
 
Hei

Så gøy at dere skal prøve på nr 2 nå.
Jeg er litt i samme situasjon som deg. Har ei fra før, prøver på nr 2 og startet i ny jobb i januar og er i 6mnd prøvetid. Vi begynte å prøve med en gang jeg startet i jobben. Prøvetiden er der for at du skal kunne si opp med kort virkning dersom du skulle se at du ikke trives eller at jobben ikke er det du hadde tenkt, eller at arbeidsgiver kan sikre seg dersom det skulle vise seg at arbeidstaker gjør en elendig jobb. Men der er strenge regler og de skal ha et veldig godt dokumentasjonsgrunnlag for ee evt. oppsigelse. Og en graviditet er ikke en grunn for å si opp noen under prøvetiden, det er rett og slett diskriminering. Hadde det vært vikariat kan de velge å ikke forlenge vikariatet, men så lenge du har fått fast jobb er det ingen fare. Jeg holder til og med på å søke ny jobb innen for samme bedriften som jeg er i, selv om vi prøver aktivt. For selv om jeg skulle få den og ha blitt gravid i samme tidsrom, så er det ikke oppsigelsesgrunn.

Så jeg håper ikke du lar deg skremme til å vente, bare for at du har prøvetid :)
Jeg ville bare ha kjørt på:D man vet jo heller aldri hvor lang tid det tar før spiren sitter.

Ønsker deg lykke til med både jobb og prøving :happy:
 
Tusen takk for betryggende svar!
Vet jo at prøvetiden egentlig er ment å brukes på den måten men frykter vel de som bruker prøvetiden som smutthull.
Heldigvis ikke ofte man hører om det, men ikke ofte jeg hører om folk som blir gravide i prøvetiden heller.. :happy8

Er fast jobb jeg har fått iallefall, krysser fingrene for at graviditet ikke påvirker jobb mer enn nødvendig samme når det skulle skje ^^

Jeg er veldig spent på hvor lang tid det tar før spiren sitter denne gang.
Sist gang tok det 3PP og jeg var kun 22 år.. Nå er jeg bortimot 30 og prøvingen kommer ikke til å være like "aktiv" pga årstiden vi er i. Vi har mange kvelder borte fra hverandre om sommern, både fordi han fisker, jakter og jobber en del sent.
Så da er jeg spent på om det "holder" de kveldene vi er sammen, hvis vi i det hele tatt orker å legge inn aksjer hver mulighet vi får.. :plaughing6

Tiden vil vise..
Nå er det under 2 uker til jeg er ferdig med pilla!
Velger å gå brettet ut for ikke å få for uregelmessig menstruasjon, jeg har vært heldig med syklusen tidligere og fortsatt å ha 28 dagers syklus etter p-pilleslutt også. Satser på det denne gangen også! :)
 
Hei igjen :)

Godt å høre du har fått fast jobb, da er det egentlig ganske trygt :) Er heldigvis ikke mange arbeidsgivere som prøver seg på det lenger, siden regelverket er utrolig strengt og man kan gå til sak mot de om de prøver å sparke en pga svangerskap. Men uansett er det alltid kjekt å være i en fagforening, er en ekstra støtte og trygghet å ha i ryggen.

Er ikke så lett med prøvingen når mannen er mye borte nei, og skjønner godt det med å ikke alltid orke når kvelden kommer og man er sliten. Syns det selv er utfordrende. Både jeg og mannen jobber turnus, og er ikke alltid lett å få det til å klaffe med EL når han har nattevakt, eller jeg har kveld/dag-skift og man bare er så sliten og trøtt at man vil legge seg med en gang man kommer hjem :rolleyes: På sånne dager føler jeg meg litt "gammel" :hilarious: Før orket man uansett, mens nå hender det at vi av og til gjør det av "pliktfølelse" når man har EL :wacky: :p

Vi lyktes også på PP3 sist gang, nå er vi derimot i gang med PP3 med medisiner, så er veldig spent på hvor lang tid det vil ta denne gangen.

Håper du er like heldig med syklusen denne gangen og at mannens turer i skog, mark og på sjøen ikke kræsjer for mye med EL :happy:
 
Hei igjen :)

Godt å høre du har fått fast jobb, da er det egentlig ganske trygt :) Er heldigvis ikke mange arbeidsgivere som prøver seg på det lenger, siden regelverket er utrolig strengt og man kan gå til sak mot de om de prøver å sparke en pga svangerskap. Men uansett er det alltid kjekt å være i en fagforening, er en ekstra støtte og trygghet å ha i ryggen.

Er ikke så lett med prøvingen når mannen er mye borte nei, og skjønner godt det med å ikke alltid orke når kvelden kommer og man er sliten. Syns det selv er utfordrende. Både jeg og mannen jobber turnus, og er ikke alltid lett å få det til å klaffe med EL når han har nattevakt, eller jeg har kveld/dag-skift og man bare er så sliten og trøtt at man vil legge seg med en gang man kommer hjem :rolleyes: På sånne dager føler jeg meg litt "gammel" :hilarious: Før orket man uansett, mens nå hender det at vi av og til gjør det av "pliktfølelse" når man har EL :wacky: [emoji14]

Vi lyktes også på PP3 sist gang, nå er vi derimot i gang med PP3 med medisiner, så er veldig spent på hvor lang tid det vil ta denne gangen.

Håper du er like heldig med syklusen denne gangen og at mannens turer i skog, mark og på sjøen ikke kræsjer for mye med EL :happy:
Åh, hadde vært gøy om det klaffa på PP3 denne gangen også da! [emoji1]

Det med å legge inn aksjer nærmest av plikt isteden for lyst kommer nok til å skje her også siden jeg vet han kommer til å være mye borte.. [emoji23] [emoji23]
Helt greit da.. noe intimitet må man jo ha når man først møtes uansett [emoji16]

Etter å ha møtt flere av mine overordnede i går så er jeg langt mer trygg på at dette går fint uansett når! Så innmari fornøyd med å få jobbe med så fantastisk fine mennesker! Var innom hovedkontoret for å bli litt kjent med "teamet" og dro hjem med verdens største ro i går! Her kommer jeg til å trives! [emoji178]

Nå synes jeg bare de siste dagene på brettet snegler seg avgårde!
Er 9 piller igjen, så en uke med TR og så er vi helt i gang!! Men fader så utålmodig jeg er! [emoji19] [emoji28]
 
Åh, hadde vært gøy om det klaffa på PP3 denne gangen også da! [emoji1]

Det med å legge inn aksjer nærmest av plikt isteden for lyst kommer nok til å skje her også siden jeg vet han kommer til å være mye borte.. [emoji23] [emoji23]
Helt greit da.. noe intimitet må man jo ha når man først møtes uansett [emoji16]

Etter å ha møtt flere av mine overordnede i går så er jeg langt mer trygg på at dette går fint uansett når! Så innmari fornøyd med å få jobbe med så fantastisk fine mennesker! Var innom hovedkontoret for å bli litt kjent med "teamet" og dro hjem med verdens største ro i går! Her kommer jeg til å trives! [emoji178]

Nå synes jeg bare de siste dagene på brettet snegler seg avgårde!
Er 9 piller igjen, så en uke med TR og så er vi helt i gang!! Men fader så utålmodig jeg er! [emoji19] [emoji28]

Hadde vært veldig gøy, men har ikke helt trua :p

Godt at du har fått et positivt inntrykk av arbeidsplassen og lederene. Å trives på jobb har jo mye å si for den psykiske helsen, som igjen påvirker prøvingen.

Hehe... Ja, tiden går alltid fryktelig sakte når man har bestemt seg for noe :p Som meg, da vi bestemte oss for å begynne å prøve på nr 2, så skulle jeg helst allerede vært høygravid :hilarious::laughing001
 
Nå er det bare 4 piller igjen på brettet og så er prøvingen i gang!

Har begynt å strikke en babylue. Skal strikke matchende votter også.. :D
I hvitt da, så vil det kunne brukes uansett kjønn!

Har jo mange strikkeplaner for neste familiemedlem, har begynt å lage ei liste også! Håper å få kjøpt noe garn i okergult, grått, brunt o.l. slik at jeg for alvor kan sette i gang :D *sykt gira*

Flere som har begynt å strikke/kjøpe klær før spiren sitter?!
 
Mangler icord-snor og matchende votter! Skal strikke og strikke og strikke slik at en evt kommende baby blir å ha en full strikka-garderobe! [emoji28]

Må også planlegge no strikk som kan matche med 6åringen i huset! [emoji1]

Åh, jeg kommer til å blakke meg på garn fremover... [emoji23]
20180523_235954.jpg
 
Siste p-pille på laaang tid er nå tatt!!!
Endelig er vi i gang!
Nå må jeg bare bli ferdig med TR som starter natt til søndag. Kan forutsi omtrent på timen når det starter, så det blir spennende å se om jeg er så heldig å beholde 28-dagers syklus nå..

I dag har jeg et par timer egentid etter jobb. Tenkte å kjøpe litt garn + en hvit body for å feire starten på en ny baby! [emoji85]

Skal også lage meg en aldri så liten "baby journal", listebok, kalender, planlegger og alt i ett!

Så håper jeg at jeg er gravid før jul i år...
 
Indielue og votter er så å si ferdig og når har jeg begynt på en Daisyromper!
Mitt neste barn skal ha tidenes samling strikkaklær tydeligvis..

Skal begynne på en Dahliakjole til 6-åringen også så fort jeg får kjøpt garn! [emoji4]

Nå er tante rød på besøk, spent på om jeg beholder 28-dagers syklus eller ei..
Har kjøpt el-tester da! Må bare lese litt om når i syklusen man bruker de testene og hvor mange ganger.. [emoji28]
 
Tiden går så tregt når man skal starte prøvinga..
Tr pleier å være her i ca 5 dager, er på dag 3 nå. Så nå er det heldigvis ikke lenge igjen til den faktiske prøvinga starter! [emoji4]

Fortsetter også å gå ned i vekt, må bare fortsette å spise sunt så går dette riktig vei!
Blir en god del turer nå som det er helt tørt på fjellet, så mosjon kommer av seg selv for tiden!

I forrige uke hadde jeg 15 kg å gå ned, nå gjenstår det 13,5.
Satser på ca 1 kg per uke!
 
Tanta har så å si reist hjem for denne gang og nå er jeg i gang![emoji1]

Var CD1 første dag i menstruasjon eller første dag etter..?
Ser det er "første dag i syklusen" men jeg husker ikke når syklusen starter.. [emoji28][emoji85]
 
Tanta har så å si reist hjem for denne gang og nå er jeg i gang![emoji1]

Var CD1 første dag i menstruasjon eller første dag etter..?
Ser det er "første dag i syklusen" men jeg husker ikke når syklusen starter.. [emoji28][emoji85]

CD 1 er første menstruasjons dag
Lykke til :thumleft
 
Så innmari trøtt!
Jeg har jo tydeligvis ikke vett til å legge meg til normal tid, ble sittende å strikke til over midnatt!

Kjøpte enda mer garn i går, men tenker det skal bli noe til jentungen. Kan jo ikke baare strikke til en baby som ikke enda eksisterer! [emoji28]

Skal også få strikket meg en deilig genser! Og drikke masse te! Høstmodus i drittværet.. [emoji23][emoji23]
 
Jentungen har plukker opp at det prates litt mer om baby her i huset.. hun spør og spør om ikke hun også snart kan bli storesøster [emoji173]

I går var jeg megausunn! Skal gå en liten topptur nå for å bøte litt på det.. [emoji28]

Ellers klør det så sinnsykt mye etter å begynne å teste! Typ teste for hva som helst, enten det er el eller graviditet [emoji23]
 
20180602_122459.jpg

Hva skal jeg si? Jeg klarte ikke la væe.. testeproblem![emoji23]

Men denne et jo positiv? Typ betyr det at jeg snart har EL? bør vi legge inn aksjer så ofte som mulig de neste dagene?

Aldri brukt El-tester før så dette er nytt for meg [emoji28]
 
Glem det.. den er negativ! [emoji23]
Fikk svar hos testetøsene [emoji175]

Nå skal jeg hive i meg litt mat før jeg skal på jobb!
Digg å ha gjort unna en liten topptur og gått 10 000 skritt før lunsjtid en lørdag! [emoji16]
 
Snart EL, den er påtur :D Blir spennende å følge deg videre[emoji813]pink
Åh ja jeg håper jeg slipper å vente lenge! [emoji28]
Tusen takk, er jo så spent selv at jeg knapt tenker på annet.
Er litt utrolig hvor altoppslukende prøving egentlig er! [emoji85][emoji23]
 
Back
Topp