Klamydia

Hadde nekta! Slått hardt i bordet og krevd en resept. Ååh jeg er sur på dine veine!
Om han ikke får noe på mandag kommer jeg til å reise dit. Jeg har fri! Håpløst!

Hvorfor tok han så mange prøver over så lang tid?
For å få svar sier han. Han slo seg ikke til ro med å ikke få noe svar. Legen fortsatte å ta testene på han, uten å informere om at de forrige testene var positive. Han har trodd det har vært noe galt, fordi det svei litt på penishodet hvis vi hadde sex lenge. Jeg var jo bombesikker på at han ikke hadde det, ettersom han ikke fikk svar. For sånn praksis trodde jeg det var overalt. Så det var ikke i mine tanker at han skulle ringe dit og undersøke prøvesvarene. Og jeg tror ikke han tenkte på det selv. Jeg sa til og med at de to siste testene var unødvendig å ta. Hadde han hørt på meg ville vi ikke visst om dette.

Ingen av oss har trodd den andre har vært utro, det er vi begge sikre på.
 
Om han ikke får noe på mandag kommer jeg til å reise dit. Jeg har fri! Håpløst!


For å få svar sier han. Han slo seg ikke til ro med å ikke få noe svar. Legen fortsatte å ta testene på han, uten å informere om at de forrige testene var positive. Han har trodd det har vært noe galt, fordi det svei litt på penishodet hvis vi hadde sex lenge. Jeg var jo bombesikker på at han ikke hadde det, ettersom han ikke fikk svar. For sånn praksis trodde jeg det var overalt. Så det var ikke i mine tanker at han skulle ringe dit og undersøke prøvesvarene. Og jeg tror ikke han tenkte på det selv. Jeg sa til og med at de to siste testene var unødvendig å ta. Hadde han hørt på meg ville vi ikke visst om dette.

Ingen av oss har trodd den andre har vært utro, det er vi begge sikre på.
Så han har i ett år trodd at han har hatt klamydia? På dette årer har han altså testet seg 4 ganger uten å i det heletatt prøvd å få tak i svarene? I ett helt år har han hatt ubeskyttet sex med deg mens han selv har hatt mistanke om at han var smittet? Han har med andre ord med vit og viljen utsatt deg for mulig smitte? Hadde røska tak i han også!!!
 
Så han har i ett år trodd at han har hatt klamydia? På dette årer har han altså testet seg 4 ganger uten å i det heletatt prøvd å få tak i svarene? I ett helt år har han hatt ubeskyttet sex med deg mens han selv har hatt mistanke om at han var smittet? Han har med andre ord med vit og viljen utsatt deg for mulig smitte? Hadde røska tak i han også!!!

Sant ja, man skal være 100% sukker flr man har ubeskyttet sex i nytt forhold ja.
 
Systemsvikt. Tror resepten blir sendt elektronisk, sånn at man kan gå på hvilket som helst apotek og hente dem gratis.
 
Sant ja, man skal være 100% sukker flr man har ubeskyttet sex i nytt forhold ja.
Men han fikk jo ikke tilbakemelding fra testene, hvilket i utgangspunktet betyr at NEI her er det ikke klamydia. Han fikk sikkert symptomer igjen og igjen og sjekket det for å være sikker. Symptomer, som kløe, kan være av andre ting. Ikke vær så harde mot han da, han har nok ikke gjort det med vilje. Han sjekket det tross alt opp, så jeg syntes han gjorde sin del!
 
Men han fikk jo ikke tilbakemelding fra testene, hvilket i utgangspunktet betyr at NEI her er det ikke klamydia. Han fikk sikkert symptomer igjen og igjen og sjekket det for å være sikker. Symptomer, som kløe, kan være av andre ting. Ikke vær så harde mot han da, han har nok ikke gjort det med vilje. Han sjekket det tross alt opp, så jeg syntes han gjorde sin del!

Jeg ser den <3 håper dere får orden på det :) og kan byne familielivet :)
 
Å herregud... Hadde klikket. Gå rundt med noe sånt I ett år.. Og når han faktisk har Vært inne og testet seg hele TRE ganger må det Være noe hakkende gale med det legekontoret!
 
Han trodde ikke at han hadde det da vi ble sammen. Han tok jo den første før vi ble sammen. Han lå ikke med noen andre etter dette. Han trodde testen var negativ ettersom at han ikke hørte noe. Så gikk det noen mnd(tror vi hadde vært sammen i 3 mnd eller noe sånt), hvor han ville ta en ny undersøkelse av understellet, fordi det begynte å svi litt da vi hadde sex lenge. Dette merket han ikke noe av da vi ikke var sammen, etter den første testen, for da hadde han ingen å ligge med. Og det var ikke hver gang det svei for han da vi hadde sex heller, bare ved da vi hadde sex lenge. Så føler han er ganske uskyldig. Han ble faktisk kjempe lei seg da han fikk vite prøvesvarene.

Test 1: før vi ble sammen - han trodde den var negativ
Test 2: rundt 3 mnd etter vi ble sammen - VI trodde den var negativ
Test 3: for 1-2 mnd siden - VI trodde den var negativ

Hvorfor vi trodde de var negative? Fordi vi ikke fikk svar på at de var positive. Jeg har aldri hørt om et legekontor som ikke opplyser om at prøvesvarene er positive. Legen er pliktig til å si ifra når de finner noe på prøver.

Vi slo oss til ro med at svien mest sannsynlig kom av at vi hadde sex lenge. At penis ble for mye stimulert.

Men så skulle kjæresten min ta vanlige blodprøver på legesenteret, for å sjekke vitaminmangler osv. Og da spurte han samtidig om han fikk svarbrev på disse, fordi han ikke hadde fått noe svarbrev før. Da søkte helsesekretæren han opp, hvor hun fant prøvesvarene, som var positive. Da stod han plutselig der med sjokk og klamydia.

Selv den dag i dag har jeg vanskelig med å tro på at han har klamydia. Det kommer ikke til å gå opp for meg før han faktisk får behandling
 
^ Den tredje gangen bestilte han legetime pga svie, ikke for å ta en planlagt klamydiatest liksom. Men legen ville ta klamydiatest. Så tror ikke han jeg er sammen med hadde mistanke om klamydia da. Men han ville ha svar på om noe var galt med penis. Legen sa det kunne være normalt ved mye sex og at det kunne være klamydia.
 
Ville ikke stolt på det han sa. Dersom man tester positivt for klamydia har man opplysningsplikt til alle man har sex med fordi det kan føre til sterilitet hos damer. Jeg ville sjekket ut om det faktisk stemmer at han ikke har fått noe svar. Men altså hvorfor er han sjekket for klamydia 3 ganger??
 
^ Den tredje gangen bestilte han legetime pga svie, ikke for å ta en planlagt klamydiatest liksom. Men legen ville ta klamydiatest. Så tror ikke han jeg er sammen med hadde mistanke om klamydia da. Men han ville ha svar på om noe var galt med penis. Legen sa det kunne være normalt ved mye sex og at det kunne være klamydia.
Legen må jo ha sett på de forrige prøvene!
 
Enten er det noen troll her, eller så er det mye naivitet ute og går.....
 
Hva mer skal jeg forklare? :p Les hva jeg har kommentert i dette emnet.

Verken troll eller naivitet...
 
Dere burde sende ett klsgebrev til fylkeslegen. Klamydia er jo kjempe skummelt siden man ikke får symptomer og kan tru man er frisk. Har selv hatt det, men esken min påsto att det var gonore så jeg trudde jeg var frisk siden jeg ikke hadde symptomer. Da var jeg såpass ung at jeg tok testen på helsestasjonen for ungdom og fikk svaret etter en uke og jeg og mannen min fikk hver vår kur. Rart de ikke har tatt det seriøst. Fylkeslegen burde få beskjed om hva legen har gjort mot dere så dere kan få ryddet opp i dette. Eller kreve en annen lege på legesenteret.
 
Jeg har sendt mail til pasient- og brukerombudet i dag for å høre hvordan man går frem, og vil også spørre om hjelp til å formulere en klage :) Jeg er helt blank på dette.
 
Jeg har sendt mail til pasient- og brukerombudet i dag for å høre hvordan man går frem, og vil også spørre om hjelp til å formulere en klage :) Jeg er helt blank på dette.
Jepp, det er lurt. Pasient- og brukerombudet kan hjelpe :)

Du må i hvert fall få tak i legen din og sjekke om du har fått klamydia. Du kan bli steril.
 
Du må i hvert fall få tak i legen din og sjekke om du har fått klamydia. Du kan bli steril.
Tok test på torsdag i forrige uke, venter på prøvesvarene nå. Hun sa klart ifra to ganger at hvis testen er positiv så vil hun ta kontakt med meg og skrive ut resept med en gang :)
 
I dag har kjæresten min vært innom legesenteret sitt igjen. Han fikk i forrige uke beskjed om å komme tilbake i dag for å snakke med legen sin om resept. Da han kom dit i dag fikk han ikke resept og fikk beskjed om å komme tilbake i morgen med ny urinprøve...

For noen minutter siden fikk jeg svar fra min lege om at jeg testet positivt på klamydia. Så nå skal vi endelig starte behandling. Takket være MIN lege. Hun har ordnet med resept på oss begge. Takk gud for at min lege gjør jobben sin!
 
I dag har kjæresten min vært innom legesenteret sitt igjen. Han fikk i forrige uke beskjed om å komme tilbake i dag for å snakke med legen sin om resept. Da han kom dit i dag fikk han ikke resept og fikk beskjed om å komme tilbake i morgen med ny urinprøve...

For noen minutter siden fikk jeg svar fra min lege om at jeg testet positivt på klamydia. Så nå skal vi endelig starte behandling. Takket være MIN lege. Hun har ordnet med resept på oss begge. Takk gud for at min lege gjør jobben sin!
Som jeg skrev før: klag til fylkeslegen. De må jo få skikkelig kjeft for dette. Det går jo ikke ann. Jeg måtte klage på min lege fordi han nektet å ta virus prøve av datteren min når det var rs virus i familien.

Men supert at dere får hjelp av legen din.
 
Tok test på torsdag i forrige uke, venter på prøvesvarene nå. Hun sa klart ifra to ganger at hvis testen er positiv så vil hun ta kontakt med meg og skrive ut resept med en gang :)
Klamydia får man ofte kur mot uansett før prøvesvar. Og hvis den er positiv må man informere alle sexpartnere.
 
Back
Topp