Klamydia

M

Møll

Guest
Fikk akkurat vite av kjæresten min at han har klamydia. Han reise på legekontoret i stad for å bestille legetime, og spurte etter hvorfor han ikke hadde fått noe svar fra dem på tisseprøvene sine. Den første tok han før vi ble sammen. Fikk ikke noe svar. Den andre tok han et par mnd etter vi ble sammen. Ikke noe svar. Den tredje tok han for noen uker siden. Heller ikke noe svar! Han fortalte dem at han forventet å få et svarbrev, uansett svar. Hun dama søkte han opp i registeret, hvor det viste seg at han hadde klamydia på alle prøvene!! Hvordan kan dem la være å opplyse om noe sånt?! Da har jeg det også da mest sannsynlig! Er over 1 år siden han tok den første testen... Vi som hadde planlagt å prøve og bli gravide denne mnd. Hvordan vil det bli om jeg må ta klamydia tabletter?? Og tenk om vi ikke får lagd noen barn nå da, når vi faen meg har gått med dette i 1 år!! Jeg er så forbanna!!! Alle legesentere gir vel et svar på brev eller tlf? Og hva med disse tablettene. Får man de reseptfritt? Han fikk ingen resept! Hadde det ikke vært for at legesenteret var stengt nå skulle jeg reist dit å brukt kjeften! Åååh så sur jeg er!!
 
Leste på apoteket sine nettsider nå at man må ha resept. Kan ikke skjønne hvorfor han ikke har fått det da :mad: Er det mulig! Han skal reise tilbake dit på tirsdag...
 
Så sært.. Men hvorfor har han ikke etterlyst svarene?

Anyway. jeg har testet meg to ganger, første gangen hadde min daværende kjæreste fått utbrudd og påvist klamydia. Jeg dro og testet meg, men fikk resept mens jeg var der. Neste gang var det bare test fordi jeg hadde fått ny kjæreste, så lenge jeg ikke hadde mistanke om noe måtte jeg vente på testresultatet før jeg evnt. fikk resept.

Første gangen kom smitten fra meg. Jeg hadde hatt det i 1,5 år før vi ble sammen, men hadde aldri utbrudd, så jeg ante ikke at jeg hadde det. Min daværende kjæreste fikk utbrudd kanskje et år etter at vi ble sammen.

Tror jeg ville ventet med prøvingen til dere er kvitt det, det er ikke verdt å risikere noe!
 
Så sært.. Men hvorfor har han ikke etterlyst svarene?
Fordi jeg hele tiden sa "så lenge du ikke hører noe har du det ikke" :( Sånn er det på mitt legekontor, trodde alle hadde lik praksis. Jeg får enten svarbrev eller tlf om svaret.
 
De skal jo gi beskjed om det er noe på prøvene. Hadde hvertfall byttet lege med det samme!
 
Enig med deg!
Trodde det var mest vanlig å ikke ringe ved negative svar..
Slik er det her hos legen hvertfall. Ringer alltid om det er noe, men ikke om det ikke er noe
 
Jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig :( Kan nesten ikke tro det faktisk.
 
Det er jo helt på tryne! Syns jo dette er en grunn til å klage.

Men det viktigste er jo at han får en resept så fort som mulig!
 
OMG! jeg ville klagd!
Jeg testet meg på olafia klinikken i Oslo for noen år siden, der sa de at jeg ville få en sms om jeg hadde klamydia og måtte komme tilbake, fikk aldri noe sms, men gikk til legen og dobbeltsjekket, hadde ikke klamydia.

Men jeg tenker at som lege har man jo ett vist ansvar å kontakte sine pasienter uansett hva utfallet er, for man går jo litt uvitende og venter på svar.
 
I alle dager!

Jeg vet du kan bestille medisiner på nett, men der tar litt tid, men nå må vel du sjekke deg også da og begge få resept.

Når jeg hadde det måtte jeg vente med sex i 6 uker også... Men det er over 10 år siden nå, så kan ha endret seg.
 
Åh jeg ville blitt forbanna! Det der må kunne klages videre til fylkeslegen eller noe i den duren. Det er jo ikke greit!!
 
Men jeg tenker at som lege har man jo ett vist ansvar å kontakte sine pasienter uansett hva utfallet er, for man går jo litt uvitende og venter på svar.
Ja, ikke sant? Jeg kan ikke skjønne hvordan det går an!

Jeg vet du kan bestille medisiner på nett, men der tar litt tid, men nå må vel du sjekke deg også da og begge få resept.

Når jeg hadde det måtte jeg vente med sex i 6 uker også... Men det er over 10 år siden nå, så kan ha endret seg.

Jeg skal til legen i neste uke. Skal fortelle om det. Skal også spørre etter om det går an å klage!

6 uker?? Wow! Håper virkelig det har endret seg. Trodde det var snakk om max 1 uke. Verken jeg eller han har hatt det før, så vi har ingen erfaring fra akkurat det.

Åh jeg ville blitt forbanna! Det der må kunne klages videre til fylkeslegen eller noe i den duren. Det er jo ikke greit!!
Skal undersøke. Skal snakke med legen min om det neste uke. Det første som slo meg var at jeg ville klage! Jeg ble så forbanna! Tenk om han ikke hadde spurt dem på legesenteret om hvorfor han ikke hadde fått noe svar da. Kunne gått med det resten av livet...
 
Kjæresten min reiste på legesenteret sitt igjen i dag. Spurte etter prøveresultatene en gang til. Først fikk han høre at de ikke hadde prøvesvar på han. Så leitet hun dama det opp, og ja, det er helt sikkert - har har klamydia. Han sa han ønsket resept på tablettene som får vekk klamydiaen, men dette kunne han ikke få i dag da legen hans ikke var der. Andre leger må da kunne skrive ut en resept til han når han har påvist klamydia?? Jeg blir så frustrert. Hvor vanskelig skal det være å gi behandling til pasientene sine?

Jeg fortalte om dette til legen min(på et annet legesenter) og hun ble rimelig sjokkert. Så lenge det er påvist noe på en prøve er de pliktige til å informere om det! Så får pasienten velge om h*n vil bli behandlet.

Jeg tok også klamydiatest og får svar i neste uke. Får jeg det påvist så skriver legen min ut dobbel dose med tabletter(både til meg og han)!

Spent på når kjæresten min faktisk får behandling for sin klamydia av sin lege... Han fikk beskjed å komme tilbake i morgen for å snakke med legen sin. Ender vel opp med at det ikke skjer noe da heller.
 
I alle dager :eek: ble helt satt ut nå, selfølgelig kan en lege skrive ut en resept til en som trenger det, er jo vanlig å kunne "poppe inn" uten time hvis det er nødvendig, så da kan jeg ikke forstå hva slags problem de trodde de hadde. Har vert hos lege mange ganger og ikke fått min fastlege og da fått resept fra den legen... Herregud! :confused: Tåpelig!
 
Mhm :O I dag fikk han beskjed om å komme på mandag, så fortsatt ingen resept.
 
Hadde nekta! Slått hardt i bordet og krevd en resept. Ååh jeg er sur på dine veine!
 
Fordi jeg hele tiden sa "så lenge du ikke hører noe har du det ikke" :( Sånn er det på mitt legekontor, trodde alle hadde lik praksis. Jeg får enten svarbrev eller tlf om svaret.
Hvorfor tok han så mange prøver over så lang tid?
 
Back
Topp