Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Hadde du tatt glukosebelastning idag?
 
Hvordan gikk det?
Både ift formen og verdier?
Ble sittende på føden til jeg fikk tatt de siste blodprøvene, så testen ble gjennomført. Ikke fått resultatet enda.
Formen er slik som den har vært. Svimmel og generelt ekkel i kroppen på formiddagene før kroppen kommer skikkelig i gang. Tar noen timer det. Får mer og mer vondt i bekkenet, og sliter med å gå på toalettet om nettene.
Har også fått nevnt så vidt for arbeidsgiver at kroppen nok sier stopp i forhold til arbeid nå, tror ikke det er vits å holde på prosentene lenger.. :(
 
Kjedelig å måtte innse at kroppen sier stopp, men er vel for at man skal ha sjans til å fungere etter fødsel også.
Ta vare på deg selv nå.

Litt ulikt hvordan det er med resultater. Denne gangen fikk jeg vite blodsukrene med en gang
 
Kjedelig å måtte innse at kroppen sier stopp, men er vel for at man skal ha sjans til å fungere etter fødsel også.
Ta vare på deg selv nå.

Litt ulikt hvordan det er med resultater. Denne gangen fikk jeg vite blodsukrene med en gang
Eneste jeg fikk vite var den fastende som var fin på 4,7. Det var hurtigtest. Det ble tatt både en blodprøve før og etter jeg drakk glucosen + Hb. Blir veldig spennende å høre resultatet. Krysser virkelig fingrene!
 
Eneste jeg fikk vite var den fastende som var fin på 4,7. Det var hurtigtest. Det ble tatt både en blodprøve før og etter jeg drakk glucosen + Hb. Blir veldig spennende å høre resultatet. Krysser virkelig fingrene!
Da hadde du ihvertfall bra verdi før.
og lavere enn jeg hadde før, jeg hadde lavere etter to timer enn før og jeg. Forstå det den som kan
 
25+0
Halvveis i 20-ukene, og det føles helt fantastisk!

I dag var jeg hos fysio igjen. Smertene i ryggen går litt opp-og-ned, men har ikke disse intense smerteperiodene lenger. Det virker altså som litt massasje hjelper for å holde det mer i sjakk. Nå har jeg styrt en del på hjemme i form av utrydding av det kommende barnerommet, men ikke jobbet noe særlig pga blodtrykket er blitt så ustabilt igjen. Hoftene/bekkenet svinger også, og er smertefullt når jeg våkner og ligger på siden. Får ofte litt vondt i magen når jeg ligger på ryggen også, så ikke så godt å vite hva man skal gjøre.

Egentlig har jeg hatt mye mer energi til å gjøre ting nå enn jeg har hatt på flere år faktisk! Men samtidig blir jeg ganske sliten. Det er veldig vanskelig å forklare, og følelsen av det er igrunn ganske rar også! Mannen sa også i går at jeg var blitt skikkelig husmor nå, og følgte det opp med litt latter - tror han syns det er overraskende at jeg gjør mer nå enn jeg har pleid her hjemme:p

I dag var jeg også hos jordmor. Hun kunne heldigvis fortelle at glukosebelastningen jeg tok i forrige uke var helt fin, og at det ikke var noe tegn til svangerskapsdiabetes enda vertfall! Glukosen var 5,4 fastende tror jeg, og 7,0 to timer etter inntak av glukosen. Urinprøven min i dag hadde ingen utslag på noe som helst heller! :)
Derimot tok hun blodtrykket mitt når jeg kom, som var på 130/80. Jeg har aldri hatt så høyt når jeg har vært til lege eller slikt før svangerskapet heller. Og nå i graviditeten har jeg lagt på ca 115/75 i uke 8-17 når jeg har vært hos jordmor. På sykehuset i forrige uke 24+1 og 24+2 målte de 110/60, 110/55 og 90/55 - så det har heller vært litt lavere siste ukene enn høyere.
Jordmor målte 130/80 over en halvtime senere også i dag også. Ingen utslag på protein i urinen da, men nå må de begynne å passe ekstra på om det er svangerskapsforgiftning som er på gang.. Jeg skulle be legen ta dette på kontroll når jeg skal dit neste uke, så må jeg innom ekstrakontroll hos jordmor om 12 dager. Da får jeg også terminbekreftelse, og vi skal gå gjennom litt i forhold til amming.
Jeg må si jeg ble veldig overrasket over at blodtrykket skulle være så høyt (for meg å være), siden det heller er lavt blodtrykk jeg har hatt. Krysser fingrene for at blodtrykket er tilbake på det normale hos lege og jordmor de neste gangene, og at dette bare var et engangstilfelle!

Tror magen skyter litt mer fart for tiden. Symfyse-fundusmål ble målt til 30 cm i dag (28 cm for akkurat 1 uke siden).

1525254656755.jpg
 
Gratulerer med 25 uker

Du bærer tvillingene godt altså. Vakkert.
Håper det var tilfeldig at BT var så høyt idag og at alt ser bra ut neste gang
 
Hurra for 25 uker[emoji7] Og nydelig mage du har, dette kler du[emoji173][emoji173][emoji173]

Håper BT synker snart og at det bare var tilfeldig at det var høyt idag[emoji8]
 
Gratulerer med 25 uker! Så godt at jentene dine har det fint! Får ikke blitt bedre enn det! håper formen din blir bedre snart også:) fin babymage har du! :Heartred
 
Gratulerer med 25 uker

Du bærer tvillingene godt altså. Vakkert.
Håper det var tilfeldig at BT var så høyt idag og at alt ser bra ut neste gang
Hurra for 25 uker[emoji7] Og nydelig mage du har, dette kler du[emoji173][emoji173][emoji173]

Håper BT synker snart og at det bare var tilfeldig at det var høyt idag[emoji8]
Gratulerer med 25 uker! Så godt at jentene dine har det fint! Får ikke blitt bedre enn det! håper formen din blir bedre snart også:) fin babymage har du! :Heartred
Tusen takk, dere fininger:Heartred
 
For en nydelig mage [emoji7] Får håpe du slipper svangerskapsforgiftning, for det er noe skikkelig dritt.. Husker ikke hva blodtrykket mitt lå på på slutten, men til og med legene måtte dobbelsjekke fordi de ikke trodde det kunne være så høyt. Så ta godt vare på deg selv [emoji173]️
 
For en nydelig mage [emoji7] Får håpe du slipper svangerskapsforgiftning, for det er noe skikkelig dritt.. Husker ikke hva blodtrykket mitt lå på på slutten, men til og med legene måtte dobbelsjekke fordi de ikke trodde det kunne være så høyt. Så ta godt vare på deg selv [emoji173]️
Takk:Heartred
Får håpe jeg slipper det ja, men er jo ekstra i faresonen siden det er tvillinger også..
 
25+1
Glemte å skrive i går at jordmor sa at om jeg fikk vondt i hodet og slikt i tillegg måtte vi være ekstra påpasselig siden det også kan være en indikator på svangerskapsforgiftning. Så tenkte jeg først og sa ganske raskt til henne "pokker.. når du sier det har jeg faktisk kjent på trykk i hodet de siste dagene, og jeg pleier ALDRI å ha vondt i hodet".
Siden i går kveld har jeg hatt mye mer kraftige episoder med verk i hodet, og når jeg la meg i går kveld skreik jeg nesten fordi det var så intenst plutselig.
I dag er jeg veldig svimmel når jeg våkner og kjenner jeg fortsatt har en del trykk i hodet.
 
Takk:Heartred
Får håpe jeg slipper det ja, men er jo ekstra i faresonen siden det er tvillinger også..

Ja det er vel ikke så uvanlig desverre.. Og det med trykk i hodet og hodepine er nok et klassisk tegn, var sånn det var her iallefall [emoji30]
 
Så fin mage! :Heartred

Huff, så dumt med hodepinen og, ringer du jordmor og drøfter med henne da?
 
Så fin mage! :Heartred

Huff, så dumt med hodepinen og, ringer du jordmor og drøfter med henne da?
Avventer nok litt. Urinprøven var jo normal i går, og jeg har blodtrykksapparat hjemme. Nå var det lavt igjen på formiddagen, men slik er det jo hver dag før jeg kommer i gang. Får se hvordan det blir ut på ettermiddag/kveld. Føler det er noe rart vertfall, men det kan jo bare være en dårlig dag..
Tror jeg ser det an til i morgen tidlig om det ikke blir noe verre.
 
Avventer nok litt. Urinprøven var jo normal i går, og jeg har blodtrykksapparat hjemme. Nå var det lavt igjen på formiddagen, men slik er det jo hver dag før jeg kommer i gang. Får se hvordan det blir ut på ettermiddag/kveld. Føler det er noe rart vertfall, men det kan jo bare være en dårlig dag..
Tror jeg ser det an til i morgen tidlig om det ikke blir noe verre.

Bra du følger nøye med hvert fall! :Heartred
 
Back
Topp