Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Godt du følger med. Ha lav terskel for å ringe fagfolk da er du snill.
Noen ganger kan det gå veldig fort med den utviklingen av svangerskapsforgiftning.
Lenge siden jeg har lest på det, men kan det være det er pannehodepine som er forbundet med det og ikke "vanlig"?
 
Godt du følger med. Ha lav terskel for å ringe fagfolk da er du snill.
Noen ganger kan det gå veldig fort med den utviklingen av svangerskapsforgiftning.
Lenge siden jeg har lest på det, men kan det være det er pannehodepine som er forbundet med det og ikke "vanlig"?
Vet ikke, jordmor sa bare ordet "hodepine" til meg.
Så det kan utvikle seg fort? Tenkte jeg hadde litt tid å se an siden urinen i går var fin. Men ringer føden om ødemene som er komt litt mer i dag, kommer enda mer, eller at hodepinen tar seg opp igjen. Er rimelig pjusk i dag, og kjenner litt i hodet enda. Får prøve å komme meg ut litt å se om det hjelper.
 
Vet ikke, jordmor sa bare ordet "hodepine" til meg.
Så det kan utvikle seg fort? Tenkte jeg hadde litt tid å se an siden urinen i går var fin. Men ringer føden om ødemene som er komt litt mer i dag, kommer enda mer, eller at hodepinen tar seg opp igjen. Er rimelig pjusk i dag, og kjenner litt i hodet enda. Får prøve å komme meg ut litt å se om det hjelper.
Ja, noen ganger går det gradvis og noen ganger ila timer.

Kjenner ei som det gikk veldig fort for. Vet ikke om hun kjente noe dagen før eller samme morgen, men det ble snitt og hun fikk beskjed om at det hadde stått om timer for både mor og barn. Neste svangerskap ble hun fulgt veldig tett opp og var SM og da gikk hun til termin
 
Ja, noen ganger går det gradvis og noen ganger ila timer.

Kjenner ei som det gikk veldig fort for. Vet ikke om hun kjente noe dagen før eller samme morgen, men det ble snitt og hun fikk beskjed om at det hadde stått om timer for både mor og barn. Neste svangerskap ble hun fulgt veldig tett opp og var SM og da gikk hun til termin
Uff, skremmende...
Vurderer frem og tilbake på om jeg skal ringe. Mannen mener jo jeg burde det men..
 
Ha lav terskel for å ringe kjære du, heller en undersøkelse for mye enn at formen plutselig blir veldig dårlig[emoji173][emoji173]
 
Vet ikke, jordmor sa bare ordet "hodepine" til meg.
Så det kan utvikle seg fort? Tenkte jeg hadde litt tid å se an siden urinen i går var fin. Men ringer føden om ødemene som er komt litt mer i dag, kommer enda mer, eller at hodepinen tar seg opp igjen. Er rimelig pjusk i dag, og kjenner litt i hodet enda. Får prøve å komme meg ut litt å se om det hjelper.

Om ødemene har endret seg også synes jeg du skal ringe altså. Virkelig heller 100 telefoner for "mye" enn 1 for lite. SF kan utvikle seg raskt.
 
Enig med de andre her. La fagfolket gjøre vurderingen om det er noe å bry seg om eller ikke
 
Hodepine alene er ikke en klar indikasjon men jeg er helt enig med andre, ring å høre med legen. Da slipper du å stresse.
Fin mage forresten! :)
 
Jeg hadde svangerskapsforgiftning med datteren min.. Fant det ikke ut før langt ut i svangerskapet etter masse hodepine og høyt blodtrykk.. ,Da fikk jeg beskjed om å ringe sykehuset med engang hvis jeg fikk skikkelig press i pannen, som et stramt bånd over pannen.. Ble fulgt tett opp og etterhvert fikk jeg det presset.. tenkte det ikke var så ille, men ringte alikevel og da ble jeg innlagt samme kveld og satt i gang på morgenen.. Dette var to dager før termin vell og merke, så ikke for å skremme deg, men ring så fort du er usikker! :) jeg har vel ikke skjønt før i ettertid hvor alvorlig en svangerskapsforgiftning kan være, visste ikke så mye om det da.. Håper virkelig du slipper unna det:Heartred
 
26+0
Ny uke!:Heartred
Setter så enormt stor pris på ukene og dagene nå. Hver eneste time jentene holder seg i magen har mye å si for hvordan utfallet blir. Selv om de ville blitt født nå, ville de hatt god overlevelses-sjanse - men som sagt, all ekstra tid teller!
Bare to uker til 28 uker og 3. trimester, da sies det at overlevelses-sjansen er like høy som ved termin!

Mitt største problem nå er at jeg har fått skikkelig bekkensmerter, som bare blir verre for nesten hver dag. Ryggsmertene får jeg delvis hjelp av hos fysioterapeut, som holder det noen lunde i sjakk, men hun kan ikke gjøre noe i forhold til bekkenet. Er begynt å få panikk for at jeg snart ikke skal klare å gå.
Vi har fortsatt en del som må gjøres hjemme før jentene kommer, og det skal ikke så mye til før jeg får vondt eller blir sliten. Når jeg styrer mye på får jeg også økt med kynnere, og i tillegg litt press nederst i magen om jeg holder på for lenge.

Alt i alt begynner det nå å bli veldig tungt..
Heldigvis gikk fastlegen i dag med på å gå over til å søke svangerskapspenger istedenfor å skrive ut sykmelding fremover.

En positiv ting i hverdagen nå er at det virker som mannen begynner å bry seg mer og mer. Det er nesten som han ikke har forstått at jeg faktisk er gravid - at vi skal få barn og han skal bli far. Det snudde plutselig helt etter vi var og hentet den store bestillingen vår i helgen. Etter dette har han blitt skikkelig omsorgsfull og skal ta hensyn til mine plager, tar litt på magen osv. Det har han egentlig ikke gjort tidligere. Tror han har vært redd for at noe galt skal skje, og at han nå er begynt å lette. Han kom også med kommentaren: "Jeg vil ha de ut nå!". Han fikk raskt til svar at de for all del måtte vente litt til!:p

1525890964723.jpg
 
Gratulerer med 26 uker! :Heartred
Ikke noe godt med bekkenløsning, hadde det jeg også, men sikkert værre for deg som har to der inne kanskje:/ Bare ta all den tiden du trenger for å slappe av, selv om det kanskje er vanskelig.. Jeg hadde vondt uansett hvordan jeg lå, gikk eller satt, men håper du ikke blir noe værre nå!:Heartred ønsker deg det beste fremover:Heartred
 
Gratulerer med 26 uker! :Heartred
Ikke noe godt med bekkenløsning, hadde det jeg også, men sikkert værre for deg som har to der inne kanskje:/ Bare ta all den tiden du trenger for å slappe av, selv om det kanskje er vanskelig.. Jeg hadde vondt uansett hvordan jeg lå, gikk eller satt, men håper du ikke blir noe værre nå!:Heartred ønsker deg det beste fremover:Heartred
Takk:Heartred
Hadde jeg bare vært ferdig med all ryddingen hjemme kunne jeg slappet mer av.. Nå er det dessverre bare mye stress, spesielt med bekkenet som skal krangle og bli så mye dårligere helt plutselig. Håper det stopper opp nå, men kan ikke si jeg har veldig troen:inpain:
 
Takk:Heartred
Hadde jeg bare vært ferdig med all ryddingen hjemme kunne jeg slappet mer av.. Nå er det dessverre bare mye stress, spesielt med bekkenet som skal krangle og bli så mye dårligere helt plutselig. Håper det stopper opp nå, men kan ikke si jeg har veldig troen:inpain:

Du får ikke noen til å komme å ta det for deg da? Så kan du bare sitte å fortelle hva dem skal gjøre? :joyful: hvis ikke det er ting som du ikke vil andre skal rydde opp i da selvfølgelig:)
Håper du tar feil og at det gir deg litt pusterom:Heartred
 
Du får ikke noen til å komme å ta det for deg da? Så kan du bare sitte å fortelle hva dem skal gjøre? :joyful: hvis ikke det er ting som du ikke vil andre skal rydde opp i da selvfølgelig:)
Håper du tar feil og at det gir deg litt pusterom:Heartred
Føler liksom det er lettere å bare gjøre det selv. Om ikke jeg tar det, blir det ikke slik jeg vil, og da blir jeg bare stressa:hilarious: Mannen gjør det jeg synes er ok for han å gjøre da:)
 
Føler liksom det er lettere å bare gjøre det selv. Om ikke jeg tar det, blir det ikke slik jeg vil, og da blir jeg bare stressa:hilarious: Mannen gjør det jeg synes er ok for han å gjøre da:)

Er slik selv jeg altså, så skjønner hva du mener;) også vil jeg gjerne ha ting gjort ferdig med engang, helst i går:joyful: håper du får ting unna uten å bruke alle kreftene dine.
Husk å ta vare på deg selv, det er det viktigste, rotet går ingen vei;):Heartred sier jeg, som sikkert hadde gjort akkurat det samme som deg:joyful:
 
Gratulerer med 26 uker! Og for en fin mage du har [emoji7] Får håpe plagene dine ikke blir for ille, det er jaggu ikke godt å ha det sånn [emoji30]
 
Gratulerer med 26 uker

Den magen din er så flott altså
 
Gratulerer med 26 uker, håper formen blir bedre og at de holder seg der inne en stund til.
Det er riktignok veldig koselig med de pittesmå augustbabyene som har funnet veien ut alt, men
det er vel strengt tatt best om de venter litt til :)
 
Gratulerer med 26 uker, håper formen blir bedre og at de holder seg der inne en stund til.
Det er riktignok veldig koselig med de pittesmå augustbabyene som har funnet veien ut alt, men
det er vel strengt tatt best om de venter litt til :)
Takk :)
Ja, vi håper at resten av augustspirene holder seg inne noen uker til! :)
 
Back
Topp