Kan jeg få min lykkelige slutt eller skal vi si begynnelse?♡

PP13, IVF forsøk nr 1. Klinikk Hausken
Stimuleringsdag 8. CD 9
Ultralyd kontroll nr. 1
Medisiner:
Gonal F 150
Fyremadel
Har klart å holde hodet kaldt og distansere meg for alvoret som skal skje i dag, men våknet nå kl 05:00 lys våken. Det er tydelig jeg er spent, men gjerne langt der inne jobber veldig hardt for og ikke føle for mye og hvertfall ikke tenke for mye! Lurer på når nervene vil komme for fult.
Er utrolig overrasket over hvor bra stimuleringen har gått hittil! Håper ikke det betyr at det har skjedd for lite, men har hvertfall ikke den følelsen... hmm veldig spennende! Føler dette kan gå så mange veier... Har ikke så mye fornuftig å skrive, tror bare jeg har behov for å ventilere..:hilarious:
Tenk, bare 1 sprøyte igjen før kontroll! :woot::nailbiting:
Enten kommer jeg hjem i dag i ekstase eller kommer jeg hjem dypt nede i kjelleren.. Men vil forsatt ikke ta innover meg det :bag:
Ønsker dere fine mennesker som titter innom en nydelig start på ny uke! :Heartred
La oss lage denne uken til en skikkelig god en :love2 med et lite dytt av universet :smiley-angelic001
God ide! La oss gjøre dette til en god uke:Heartred Lykke til, spent på oppdatering o_O:)
 
Jeg måtte inn og snike for å se hvordan det går (selv med forum-pause:shy:), så glad jeg ble for å komme over dagboken din! Og så vanvittig spennende dager, ønsker deg masse lykke til i dag:Heartpink
 
Jeg måtte inn og snike for å se hvordan det går (selv med forum-pause:shy:), så glad jeg ble for å komme over dagboken din! Og så vanvittig spennende dager, ønsker deg masse lykke til i dag:Heartpink
Ååh så kjekt å se deg her!!:joyful:
Hvordan går det med deg? Klarer du og ta livet med ro og få tankene litt vekk fra prøvingen? :Heartred
Spent på kossen det gjekk med dere i dag :Heartred :D ?
Så kjekt! Skal oppdatere nå:Heartred:love7
 
PP13, IVF forsøk nr 1. Klinikk Hausken

CD 9, Stimuleringsdag 8.
Medisiner:
Gonal F 150
Fyremadel

Ultralyd kontroll gjennomført og uttaksdag er satt.

Tilbake fra Hausken og fått litt oversikt i hodet. Holdt roen hele veien til ultralyden og denne roen må jeg bare ta som et bra tegn tenker jeg. Samboeren min er ganske ut av seg med masse følelser og tanker og nerver, så tror han har fått begge sin dose. :hilarious: stakker:Heartpink

Jeg er veldig fornøyd med tanke på alt som kunne gått gale. Det kunne vært nærmest ingen egg eller det kunne vært tegn på overstimulering.
Legen målte noen 8mm, 13mm, 14mm, 17mm og sånn tre 21mm, ja jeg syns det var alle mulige størrelser der inne :hilarious:.. Det var nesten ingen på høyre side og det kan jo være tilfeldig(?) men litt interessant med tanke på at det er den siden egglederen fungerer.

Isåfall sa hun det så bra ut og eggutaket er sittet opp på torsdag så kun en fyremadel og en Gonal F sprøyte igjen før Ovitrelle i morgen! Hun trodde vi ville få ut 7-8 egg. Jeg har lest at de ønsker 10-12, at det er optimalt. Så med det er jeg middels fornøyd, men egentlig bare ekstremt takknemlig det var noen og ikke for mange.. :happy:

Vi har sluppet veldig billig unna med medisiner denne runden i forhold til det jeg leser er vanlig. Etter vi i dag hentet Ovitrelle og Lutinus har vi til sammen "kun" brukt 6400kr.

Det som var mest interessant var at sykepleier sa at i utgangspunktet pleier de å sette inn 2 dagers, men de skal dyrke våre embryo til blastocyster! Hvorfor vet jeg ikke!
Det vil si at på fredag vil vi få en tlf om hvor mange (om noen) ble befruktet. Så må vi vente helt til mandag(!) med å få vite om noen har delt seg riktig og overlevd og kan settes inn på tirsdag neste uke :nailbiting: Dette kjenner jeg nesten kan bli litt for spennende! Og tenker det lett kan bli ingenting å sette inn. Det kommer mildt sagt til å bli en lang nervepirrende helg! Men kommer vi oss dit så har vi jo ganske fine sjanser, men tørr foreløpig ikke tro vi kommer helt dit.

Uansett "so far so good" :nailbiting:

Milepæler
[v] Hente Gonal F
[v] Sette første pennesprøyten
[v] Ringe Hausken og apoteket (igjen)
[v] Hente Fyremadel og mer Gonal F
[v] Sette første sprøyte sprøyte
[v] Ultralyd og få videre plan
[ ] Egguttak
[ ] Tlf samtale dagen etter med info om befruktning
 
Last edited:
Endelig oppdatering! Og så spennende dager fremmover altsåå!!!!:nailbiting:
Heier på dere og egga!!
 
PP13, IVF forsøk nr 1. Klinikk Hausken
CD 9, Stimuleringsdag 8.
Medisiner:
Gonal F 150
Fyremadel

Ultralyd kontroll gjennomført og uttaksdag er satt.

Tilbake fra Hausken og fått litt oversikt i hodet. Holdt roen hele veien til ultralyden og denne roen må jeg bare ta som et bra tegn tenker jeg. Samboeren min er ganske ut av seg med masse følelser og tanker og nerver, så tror han har fått begge sin dose. :hilarious: stakker:Heartpink
Jeg er veldig fornøyd med tanke på alt som kunne gått gale. Det kunne vært nærmest ingen egg eller det kunne vært tegn på overstimulering.
Legen målte noen 8mm, 13mm, 14mm, 17mm og sånn tre 21mm, ja jeg syns det var alle mulige størrelser der inne :hilarious:.. Det var nesten ingen på høyre side og det kan jo være tilfeldig(?) men litt interessant med tanke på at det er den siden egglederen fungerer.

Isåfall sa hun det så bra ut og eggutaket er sittet opp på torsdag så kun en fyremadel og en Gonal F sprøyte igjen før Ovitrelle i morgen! Hun trodde vi ville få ut 7-8 egg. Jeg har lest at de ønsker 10-12, at det er optimalt. Så med det er jeg middels fornøyd, men egentlig bare ekstremt takknemlig det var noen og ikke for mange.. :happy:
Vi har sluppet veldig billig unna med medisiner denne runden i forhold til det jeg leser er vanlig. Etter vi i dag hentet Ovitrelle og Lutinus har vi til sammen "kun" brukt 6400kr.
Det som var mest interessant var at sykepleier sa at i utgangspunktet pleier de å sette inn 2 dagers, men de skal dyrke våre embryo til blastocyster! Hvorfor vet jeg ikke!
Det vil si at på fredag vil vi få en tlf om hvor mange (om noen) ble befruktet. Så må vi vente helt til mandag(!) med å få vite om noen har delt seg riktig og overlevd og kan settes inn på tirsdag neste uke :nailbiting: Dette kjenner jeg nesten kan bli litt for spennende! Og tenker det lett kan bli ingenting å sette inn. Det kommer mildt sagt til å bli en lang nervepirrende helg! Men kommer vi oss dit så har vi jo ganske fine sjanser, men tørr foreløpig ikke tro vi kommer helt dit.
Uansett "so far so good" :nailbiting:
Milepæler
[v] Hente Gonal F
[v] Sette første pennesprøyten
[v] Ringe Hausken og apoteket (igjen)
[v] Hente Fyremadel og mer Gonal F
[v] Sette første sprøyte sprøyte
[v] Ultralyd og få videre plan
[ ] Egguttak
[ ] Tlf samtale dagen etter med info om befruktning
Dette var gode nyheter :Heartred:Heartred Jeg er sååå spent på fortsettelsen nå, og forstår deg såå godt at denne helgen blir lang for dere!! Får kose dere med noe god mat og gjerne noe vin og slappe av :shy::shy: Jeg håper og krysse alt jeg har for at det er din tur nå, og at 2021 blir året med best start noensinne:love7:love7:love7
 
Spennende dager i vente da! Interessant å lese om prosessen :) Krysser fingre for at eggene er klare til innsett snart!
 
Så kjekt med uttaksdag!! Lykke til med de siste sprøytene og håper alt går strålende på torsdag! Skal fortsette å heie på eggene! Og så er det bedre med noen kvalitetsegg enn mange dårlige egg! Veldig godt det ikke var noen tegn på overstimulering
 
Har prøvd å flere ganger å finne deg for å se om du hadde laget dagbok noe sted, men har ikke vært så kjent rundt om på forumet.
Endelig fant jeg:Heartred
Ønsker deg virkelig all lykke til! Kommer til å følge spent med etter oppdateringer :Heartbigred
 
Tusen takk gode deg!:love7 vi ligger jo helt likt i løypen så nå er du kommet inn i det fertile vindu! Spennende tider for oss! :rolleyes:
Denne uken blir definitivt spennende for begge oss :woot: Blir så spennende å se om du får satt inn noen egg :D Vet du når evt innsett blir? Hva betyr blasto? Er det en annen metode enn vanlig? Er litt nybegynner i denne IVF verdenen, men prøver å lære meg litt imens jeg venter på det ene eller andre :)
 
Endelig oppdatering! Og så spennende dager fremmover altsåå!!!!:nailbiting:
Heier på dere og egga!!
Dette var gode nyheter :Heartred:Heartred Jeg er sååå spent på fortsettelsen nå, og forstår deg såå godt at denne helgen blir lang for dere!! Får kose dere med noe god mat og gjerne noe vin og slappe av :shy::shy: Jeg håper og krysse alt jeg har for at det er din tur nå, og at 2021 blir året med best start noensinne:love7:love7:love7
Spennende dager i vente da! Interessant å lese om prosessen :) Krysser fingre for at eggene er klare til innsett snart!
Så kjekt med uttaksdag!! Lykke til med de siste sprøytene og håper alt går strålende på torsdag! Skal fortsette å heie på eggene! Og så er det bedre med noen kvalitetsegg enn mange dårlige egg! Veldig godt det ikke var noen tegn på overstimulering
Så utrolig gode dere er!! :HeartbigredJeg har vært helt utkjørt siden ultralyden. Så mye å ta inn og prosessere men er så takknemlig for alle gode ord!

Satser på at 2021 blir er utrolig flott år ja, med mange herlige babyer på oss alle!

Jeg har hvertfall hamstret oster jeg ikke kan spise når jeg blir gravid som jeg skal kose meg med denne uken :laughing002

Ja er veldig takknemlig for det ikke er tegn til overstimulering, det høres fryktelig ut:(
Håper det er noen gode egg inni der! :nailbiting::woot:

Nå svarte jeg dere litt i hytt og pine, håper det går bra:smiley-ashamed004:Heartred
 
Har prøvd å flere ganger å finne deg for å se om du hadde laget dagbok noe sted, men har ikke vært så kjent rundt om på forumet.
Endelig fant jeg:Heartred
Ønsker deg virkelig all lykke til! Kommer til å følge spent med etter oppdateringer :Heartbigred
Herlighet så skjønn du er! :joyful::Heartbigred
Tusen hjertelig takk! Hvordan går det med deg? Hvor kan jeg følge med på deg? Jeg er nå inne og leser både her og der, men ble ikke noe med i noe ikm gruppe nå siden denne prosessen er så fryktelig annerledes! :love7
 
Denne uken blir definitivt spennende for begge oss :woot: Blir så spennende å se om du får satt inn noen egg :D Vet du når evt innsett blir? Hva betyr blasto? Er det en annen metode enn vanlig? Er litt nybegynner i denne IVF verdenen, men prøver å lære meg litt imens jeg venter på det ene eller andre :)
Jaaa! :woot: krysser fingrene for oss!!
Hvis de utvikler seg til blastocyster så blir innsett på tirsdag neste uke, så utrolig lenge å vente syns jeg :smiley-ashamed004 Ja jeg er egentlig nesten like nybegynner som deg:Heartred men Spiren skriver :
Blastocyst er et befruktet egg som er dyrket i 5-6 dager. Det er noen betydelige fordeler ved å dyrke til blastocyst. For det første tåler blastocyst frysing mye bedre enn frysing på tidligere stadier i utviklingen. Derfor er sjansen for graviditet etter tilbakesetting av opptint blastocyst veldig gode. Den metoden som brukes til frys av blastocyst kalles for vitrifikasjon. En annen fordel ved dyrkning til blastocyst er at det gir optimal mulighet til å vurdere kvaliteten på befruktede egg før tilbakesetting til livmoren og/eller frys.

Jeg vil tro siden vi har 3pk at de kanskje gjør dette for å vurdere kvaliteten og følge med på delingen og kanskje finne ut hvor feilen eventuelt kan ligge eller liksom for å få mest mulig info? Men dette blir bare gjetting fra min side. :love2 må se om jeg får spurt om dette på torsdag.
 
PP13, IVF forsøk nr 1. Klinikk Hausken

CD 10, Stimuleringsdag 9.
Medisiner:
Fyremadel

Ovitrelle

Siste stimuleringsdag.

I dag er jeg helt utslitt.
Tror det har tatt på å holde motet og håpet oppe og samtidig klare å dytte vekk bekymringer.
Så når ultralyden gikk bra i går tror jeg at jeg endelig kunne slappe litt av og da gikk luften ut av ballongen.

Siste Gonal F ble sittet i går og i dag kl 07:30 satte jeg siste Fyrmadel.
20200428_190421.jpg


I kveld skal jeg sitte Ovitrelle, så er faktisk stimuleringen over!:D og igjen jeg har ikke ord for hvor heldig jeg føler meg for det har gått så ufattelig bra! Som skrevet, egentlig ingen bivirkninger. I dag er første dag jeg kanskje er litt oppblåst. Hatt bittelitt mage vondt noen minutter idag som ikke engang trenger å ha sammenheng.
Ellers har jeg som også skrevet tidligere kjent aktivitet til tider helt fra stimuleringsdag 4. Både strålinger og bobling og rumling :rolleyes:

I morgen er det på tide og komme oss opp på hesten igjen og "skru oss på igjen" men akkurat nå nyter jeg og ta livet helt med ro og kjenner faktisk det er godt det en til dag før uttak! Første gang jeg har vært glad for en dag ekstra venting i dette gamet. Men kjenner vi trenger en dag til og bare la alt synke inn og få litt nye krefter. :Heartred

 
PP13, IVF forsøk nr 1. Klinikk Hausken

CD 10, Stimuleringsdag 9.
Medisiner:
Fyremadel
Ovitrelle
Siste stimuleringsdag.

I dag er jeg helt utslitt.
Tror det har tatt på å holde motet og håpet oppe og samtidig klare å dytte vekk bekymringer.
Så når ultralyden gikk bra i går tror jeg at jeg endelig kunne slappe litt av og da gikk luften ut av ballongen.
Siste Gonal F ble sittet i går og i dag kl 07:30 satte jeg siste Fyrmadel.
Vis vedlegget 324545
I kveld skal jeg sitte Ovitrelle, så er faktisk stimuleringen over!:D og igjen jeg har ikke ord for hvor heldig jeg føler meg for det har gått så ufattelig bra! Som skrevet, egentlig ingen bivirkninger. I dag er første dag jeg kanskje er litt oppblåst. Hatt bittelitt mage vondt noen minutter idag som ikke engang trenger å ha sammenheng.
Ellers har jeg som også skrevet tidligere kjent aktivitet til tider helt fra stimuleringsdag 4. Både strålinger og bobling og rumling :rolleyes:
I morgen er det på tide og komme oss opp på hesten igjen og "skru oss på igjen" men akkurat nå nyter jeg og ta livet helt med ro og kjenner faktisk det er godt det en til dag før uttak! Første gang jeg har vært glad for en dag ekstra venting i dette gamet. Men kjenner vi trenger en dag til og bare la alt synke inn og få litt nye krefter. :Heartred
Du er så god :Heartred Høres ut som kroppen din trengte å slappe av nå ja, du har vært så flink å holde positiviteten oppe, for deg og alle oss andre :notworthy nyt kvelden idag, og i morgen, det fortjener du :Heartred
 
Herlighet så skjønn du er! :joyful::Heartbigred
Tusen hjertelig takk! Hvordan går det med deg? Hvor kan jeg følge med på deg? Jeg er nå inne og leser både her og der, men ble ikke noe med i noe ikm gruppe nå siden denne prosessen er så fryktelig annerledes! :love7

Her går det fint! Har nylig hatt eggløsning, så da er det bare å vente å se :angelic:
Jeg er i ikm gruppe 20 akkurat nå.

Det blir vel januargruppe på deg hvis det klaffer nå, eller?:happy:
 
Back
Topp