JUNI 2018 ☀️❤️

Det går bra.

Fikk mensen 2 dager etter negativ test.
Nå er det bare å vente, siden Riksen har ventetid til september på fryseforsøk og jeg er veldig usikker at det blir noe baby på meg derfra.

Tror vi har bedre sjanser å klare det på egenhånd

Plus begynte vi å spare midler for privat forsøk.

Leit at det ikke gikk denne gang altså [emoji17] Den ventetiden føles uendelig lang! Jeg har heller ikke neste forsøk før i september, siste uken i september vell og merke [emoji849] Men håper tiden går fort! Den har overraskende nok gått fort hittil.

Har du mange forsøk bak deg tidligere siden du er usikker på om du vil fortsette på Riksen?
 
Heia.

Det er veldig kjedelig å få negative tester.

Fikk negativt test og blodprøve selv. Og den progynova tabs er dritt-delux, jeg var helt bananas og kunne ikke kjøre bil en gang.

Du kan ringe lab på lokalsykehuset og spørre om blodprøve resultat den dagen du tok den. Bare vent 2 timer ca.
Jeg spurte sykepleieren, som tok prøven, om telefon til Lab på Ringerike sykehus(jeg bor på Ringerike), så tok jeg telefon 2,5 timer etter den, da var svaret klar...

Det er altfor tidlig å gi opp. Viktig å forstå at Suksessrate med fryseforsøk er bare 10-20 % hos Riksen. Så det er bare å sette inn igjen.

Tall for oppmuntringen. Måtte flire litt av «dritt-deluxe», det stemmer jo på en prikk. ;)

Visste ikke at det var så lav suksessrate på frys på Riksen! Finnes det flere slike statistikker der ute på nettet? Jeg har liksom ikke kunnet finne så mye relevant fra Norske klinikker synes jeg.
 
Leit å lese at det ser ut til å ikke gå veien denne gang [emoji17] Skjønner godt at du vil slutte med hormonene med engang nå som du har fått negative prøver. På Haukeland trengte jeg ikke å ta blodprøve og kunne slutte på Lutinus med engang når jeg testet negativ digital og tidlig strimmeltest 14 dpo.
Takk! :Heartred
 
Da var det over og ut for denne gang her. Tok blodprøve i dag, og overtalte lokalsykehuset til å ta dobbel blodprøve slik at én ble analysert lokalt. Så da fikk jeg svaret på bare noen timer.

Nå har jeg sluttet på hormonene og lagt medisin-rester og ubrukte tester langt inni et skap. Blir nytt forsøk med innsett i starten av oktober, og frem til da har jeg tenkt til å tenke minst mulig på det. Ble en litt rå hjemmelaget burger og en øl til middag i dag! ;) Og satser på å være meg selv igjen om kort tid så resten av ferien kan bli litt mer harmonisk. Avtalte forresten å prøve Estradot-plaster fremfor progynova neste runde. I følge sykepleier kunne det hjelpe på bivirkningene. Fortalte henne at jeg har gått og frest til mannen i en måned nå, hehe. :shy:
 
Da var det over og ut for denne gang her. Tok blodprøve i dag, og overtalte lokalsykehuset til å ta dobbel blodprøve slik at én ble analysert lokalt. Så da fikk jeg svaret på bare noen timer.

Nå har jeg sluttet på hormonene og lagt medisin-rester og ubrukte tester langt inni et skap. Blir nytt forsøk med innsett i starten av oktober, og frem til da har jeg tenkt til å tenke minst mulig på det. Ble en litt rå hjemmelaget burger og en øl til middag i dag! ;) Og satser på å være meg selv igjen om kort tid så resten av ferien kan bli litt mer harmonisk. Avtalte forresten å prøve Estradot-plaster fremfor progynova neste runde. I følge sykepleier kunne det hjelpe på bivirkningene. Fortalte henne at jeg har gått og frest til mannen i en måned nå, hehe. :shy:

Sender deg en klem [emoji173]️

Når blir neste forsøk på dere nå da? Godt å høre at de er villig til å prøve noe annet av hormoner når du har reagert så kraftig på progynova.
 
En liten statistikkoppdatering for juni 2018:

• 6 av 16 ble gravid og er fortsatt gravid denne måneden.

• 2 av 16 ble gravid, men endte i kjemisk.

• 8 av 16 hadde ikke antydninger til graviditet.

• 10 av 16 endte til slutt med «ikke gravid».

• 4 har ikke oppdatert, og regnes ikke med som en av de 16.
 
Tall for oppmuntringen. Måtte flire litt av «dritt-deluxe», det stemmer jo på en prikk. ;)

Visste ikke at det var så lav suksessrate på frys på Riksen! Finnes det flere slike statistikker der ute på nettet? Jeg har liksom ikke kunnet finne så mye relevant fra Norske klinikker synes jeg.

Hei.

Det er for fryseforsøk, på første samtale sa legen at sjansen er 20 % for fryseforsøk. Og det er logisk siden det er 2,3-dagers embryo.

Ifølge amerikansk forskning hvis embryo embryo taper celler etter opptining, reduseres sjansen til 10%.

Så det er bare å fortsette å sette in, det klaffer til slutt[emoji1]

Men sjansen for fersk protokoll er 30-40%.

Det finnes mye forskning/rapporter på nettet. Måtte go gjennom mye faglig lesestoff siden jeg får ingen logisk svar på spørsmålene mine på Riksen[emoji5]
 
Er satt opp innsett i uke 40, så da blir vi vel rett bak dere i løypa? :happy:

Ja, det stemmer [emoji2] Uken rett etter oss. Satser på at høsten er en god tid for forsøk, etter å ha fått masse dagslys og sollys på kroppen gjennom sommeren [emoji1374]
 
Da har det stoppet opp hos oss... startet å blø litt sist fredag (13.07). Dette tok seg opp ila. helgen, og på mandag toppet det seg. Tok hcg-prøve fredag, mandag og torsdag. De viste; 2365/5373/320.. Så da blir det fryseforsøk på oss også [emoji271][emoji300]️

Spm; Hva har dere andre fått beskjed om når det gjelder tidspunkt for nytt forsøk? Må vi vente en menstruasjon?
 
Da har det stoppet opp hos oss... startet å blø litt sist fredag (13.07). Dette tok seg opp ila. helgen, og på mandag toppet det seg. Tok hcg-prøve fredag, mandag og torsdag. De viste; 2365/5373/320.. Så da blir det fryseforsøk på oss også [emoji271][emoji300]️

Spm; Hva har dere andre fått beskjed om når det gjelder tidspunkt for nytt forsøk? Må vi vente en menstruasjon?

Nei så utrolig leit! [emoji17] Sender deg en klem [emoji173]️

Hvis du har hatt ferskforsøk må du ha 2 blødninger før neste forsøk. Men dersom du har hatt fryseforsøk, kan du gå rett på nytt fryseforsøk allerede syklusen etterpå.
 
Nei så utrolig leit! [emoji17] Sender deg en klem [emoji173]️

Hvis du har hatt ferskforsøk må du ha 2 blødninger før neste forsøk. Men dersom du har hatt fryseforsøk, kan du gå rett på nytt fryseforsøk allerede syklusen etterpå.
Jeg måtte vente en vanlig mens etter spontanabort.. to mens dersom utskrapning. Så kommer nok litt an på hvor man hører til.
 
Nei så utrolig leit! [emoji17] Sender deg en klem [emoji173]️

Hvis du har hatt ferskforsøk må du ha 2 blødninger før neste forsøk. Men dersom du har hatt fryseforsøk, kan du gå rett på nytt fryseforsøk allerede syklusen etterpå.

Tusen takk fruflis [emoji173]️
Hadde ferskforsøk nå ja. Legen er tilbake fra ferie om 2 uker, så får vel en time til UL, etc.
 
Da har det stoppet opp hos oss... startet å blø litt sist fredag (13.07). Dette tok seg opp ila. helgen, og på mandag toppet det seg. Tok hcg-prøve fredag, mandag og torsdag. De viste; 2365/5373/320.. Så da blir det fryseforsøk på oss også [emoji271][emoji300]️

Spm; Hva har dere andre fått beskjed om når det gjelder tidspunkt for nytt forsøk? Må vi vente en menstruasjon?
Dette var leit å lese. Sender noen varme tanker!
 
Sen oppdatering herfra. Ble akkurat et par dager for sein med TR så må utsette forsøket til august/september. Var så skuffet over at vi ikke rakk det før sommeren så tok helt fri fra forumet... Gratulerer til alle dere med positive tester :)
 
Sen oppdatering herfra. Ble akkurat et par dager for sein med TR så må utsette forsøket til august/september. Var så skuffet over at vi ikke rakk det før sommeren så tok helt fri fra forumet... Gratulerer til alle dere med positive tester :)

Åh, skjønner godt at du ble skuffet da! Er så kjipt med all ventingen i dette gamet.

Men håper du har klart å nyte sommeren når det først ble som det ble da. Og så krysser vi fingrene for at det blir klaff på neste runde!
 
Trur jeg må komme tilbake på assistert.. legen trur jeg ha en MA. Skal tilbake på kontroll på fredag og da skulle dem legge en plan.. :(
 
Trur jeg må komme tilbake på assistert.. legen trur jeg ha en MA. Skal tilbake på kontroll på fredag og da skulle dem legge en plan.. :(

Nei så utrolig leit!! [emoji17] Har du merket noe til det selv på kroppen? Sender deg en god klem [emoji173]️
 
Nei så utrolig leit!! [emoji17] Har du merket noe til det selv på kroppen? Sender deg en god klem [emoji173]️

Nei, har alle gravidsymptomer er der som vanlig. Hcg dobler seg.. bare at dem ikke ser noe på ul..ingen blødning heller. Men han virka så usikker han legen jeg hadde så håper jeg møter en annen på fredag..
 
Back
Topp