Ivf dagboka mi!

Hei da var vi kommet hjem fra Spania. Det sure nå er jo at jeg hadde eggeløsning i går (hadde EL smerter og masse slim), så da må jeg vente i ca 13 dager til før medisin oppstart igjen. Jeg prøver da og tenke at det kan jo være bra å få nyte tiden uten hormonpreparater, men man er jo litt utålmodig nå.

Jeg skal ta meg kjempevarme bad annenhver dag frem mot mens. Det funker om man ønsker tante rød litt tidligere. Jeg har brukt metoden flere ganger, så det er det eneste man faktisk kan gjøre :) et par dager før betyr mye nå siden man er så tett opp mot jul :)

Slik er det nå ;)
 
God morgen! Endelig kom tante rød idag! Tok sin tid altså…. Idag startet jeg med synarela og progynova :) så ringer vi maigaard for å høre om vi kan ta scanninga på dag 11 istedenfor akkurat dag 12. skal bare gå på dette i 12 dager. Så må vi se om vi får kuttet ned på crinone før innsett. Sånn for å kunne få en dag eller to tidligere mtp at det er så tett på jul :eek:

Vi får se :)
 
Så trist å lese alt du må gjennom ❤️ håper virkelig spiren sitter snart, det fortjener du virkelig!! Krysser fingrene for deg ❤️
 
Hei! Idag er det dag 5 av 12 med progynova og synarella. Merker smerter av og på både øverst i magen og nederst i livmor området. Føles veldig ømt der nede hele tiden egentlig.. merker humøret er veldig opp og ned. Må traske litt i skogen helt alene med hunden for å få til å tenke egene tanker i det hele tatt uten noen som helst påvirkning fra andre… den biten er verst.. hvor jeg egentlig ønsker å dra til ingenmannsland å sette meg til det hele er over.

Ikke vil jeglesenoen innlegg av andre her inne pga at det skaper en redsel for at man blir så påvirket at man ikke klarer dette heller liksom.

Vi har jo en sjangs nå mtp alle blastoene vi fikk. Noe som jeg føler jeg ikke vil skryte noe mer av til andre her heller siden dem er i samme båt å kanskje ikke så mange egg/blastoer osv.

For tiden så stenger jeg meg litt inne i viten om at folk har nok med sitt uansett. Jeg orker heller ikke betale noe mer for å snakke med sånne profesjonelle heller. Det fins faktisk andre måter å få kontroll på disse følelsene sine. Det er å slippe dem ut i tårer, ta tiden man trenger og pleie seg selv med det man liker rett og slett. Kanskje unngå negative energier også, for dem kn skape bra stor skade altså.

Sånn, nå fikk jeg ut litt her, og kanskje kjenner noen seg igjen også som ikke føler seg sååå alene om dette her :)
 
Hei! Litt hormoner i sving nå… lunta er kortere sier samboeren :p men all over er jeg en veldig tålmodig og snill sjel til vanlig, så litt må tåles for en periode liksom, som da begge er klar over. Det blir letter å tenke slik.

Nå er jeg altså på dag 7 av 12 med denne progynova og synarella mixen, så få vi vite mer etter scanning den 14 når bilder er sendt ned til Danmark på Mail :)

Planen er jo crinone, blodfortynnende, prednisolon og progynova? Huff… bare å sette meg bak lås og slå :p gikk akkurat helt opp for meg i skrivende stund her at det er faktisk noe hormoner man skal ta pluss pluss :p går sikkert fint!

Så her venter vi bare ;)
 
Hei! Idag har jeg faktisk hatt kramper overalt i magen, men har lest at det er vanlig med progynova? Til og med kvalme :O ikke tid til det nå når vi snart skal ut å fly. Scanning i morgen for å se at alt er bra. Så blir det crinone osv.. helt ferdig idag altså :( håper bare dette gjør susen :)
 
hei! Idag har jegvært på scanning. Alt såg greit ut, bare at slimhinna må være LITT tykkere bare. Så ny scanning på mandagen. Så DA satser vi på å få bestille billettene til Danmark. Blir sykt dyrt dette her, men må bli sånn.. skuffende, men nå er vi vant til det, så får vi håpe alt er verdt all skuffelsen :)
 
Bø! Nå er kroppen bra stresset altså… rødflammet i ansiktet pluss litt hovent, så trengs ikke noe Botox her altså disse tider ;) det sure er jo at jeg skulle få en time på sms igår da jeg snakket med henne det vi bruker å være, men ingen timer sendt… så er det ikke åpent heller på fredager. Såååå må altså vente til den dagen jeg har time med å ringe, så gjett hvem som stresset i mårrest! Så ringte vi til forskjellige klinikker for å høre om time, men ingen hadde ledige eller så trengtes det selvfølgelig henvisning.. skal ha lege på bane nå.. for denne gang går det kaaaaanskje bra, men fy faen… så denne helga blir jeg å tenke på dette sånn bare for at noen ikke gjør som dem sier…….
 
Bø igjen :) endelig så ringe hun opp idag for å bekrefte time på mandagen. Bra jeg sendte melding da dit uansett om det ikke var åpent, så er detonere som heter hjemmekontor også :p så da slipper jeg å bruke helga til tenking på hvordan dette skal gå ;) nå er det bare å ta disse tabelettene og nesesprayen frem til da mens man håper at den hinna er tykkere ;) tror jeg skal gå greit, for den var på 6,5 på dag 11, så da tror jegden skal være tykkere på dag 15 :)
 
Hei.. jah. Var på scan idag. Alt var klart å så fint ut. Slimhinna var 7,5mm. Da det kom til bestilling av billetter innen den tiden til innsett, fantes ikke flybilletter.. vi prøvde å høre om jeg kunne gå i 4 dager med crinone og støttemedisiner, men nei. Må være helst 5.. så her må jeg faktisk blø ut den slimhinna jeg har jobbet med, for å komme igang med neste runde.. ble skuffet, men vi er jo blitt resere i å legge skuffelser til sides å tro at dette blir nok bra uansett om man må vente en liten mnd til :) billigere blir flyreisene også over nyåret.
 
God morgen! Nå skal jeg altså ta 2 progynova morgen og kveld (2 mg) i 5 dager til sammen. Dag 3 på dem idag. Såååå er det crinone i 5 dager. Så skal jeg da avvente en blødning. Og såååå er det vel synarela og progynova igjen da vil jeg tro. Hvis jeg ikke må vente på en ny blødning etter det igjen? Håper ikke det…

Så sånn går det nå. Tålmodig som fy :p
Får mer tid til trening til å bygge opp kroppen både fysisk og psykisk sånn sett. For det tar tid i hormonverden :p
 
God lillejulaften :) idag på tidlig kvelden ble jeg altså veldig kvalm. Ikke opplevd det før på progesteron utenom lutinus da. Jeg måtte legge meg 2-3 timer før det gikk over gradvis.. var mest bare rart. Dag en av 5 på den unnagjort. Så 4 igjen før jeg legger alt på hylla ei lita stund men jeg venter på blødning :)

Med det sier jeg god jul ❤️ :) ⭐
 
Hei! :) nå er jeg altså ferdig med crinone, så venter på tante rød. Vi var litt i grenseland med å bestille mer synarela og resepten ikke minst som må sendes fra Danmark i post :eek: så nå håper jeg at mensen kan holde segborte til tirsdagen iallefall :p jeg har en åpnet, men den er jo seff utgått til da… så her får vi håpe litt mer ;)

Er jo litt godt å ikke måtte ta noenting nå i noen dager ;) progynova var verst. Urolig i kroppen som fy, pluss dårlig søvn osv…

Skulle vært noen som hadde igjen litt synarela som ikkevar utgått sånn bare for å roe ned :p men sånt erstrengt tatt ulovlig har jeg jo skjønt. Trist å ikke ha noen som helst i samme båt i nærheten uansett, bøtt bøtt :)
 
Heiheiii :) idag er det dag nr 2 med spray og progynova. Satser på at det går fint med sprayen jeg har igjen til jeg får hentet ny i morgen eller onsdag :) ikke noe valg akkurat..

Idag har jeg vært veldig kvalm slik som forrige gang med det samme jeg startet nesten.. så gikk det over…

Har også fått time hos legen for å få henne liiiitt mer på banen om det skulle være noe, og for å få henvisning til gynekologen jeg går til slik at det blir billigere :p kan jo være man må avbryte en tredje gang :p neida, håper ikke det da!
 
Mtp progynova og crinone, så ser jeg jo at det er en risiko for kreft :eek: er så trist at man må gjennom så mye for å få baby.. både helse og økonomisk… jeg er så dårlig av den progynovaen at jeg tror jeg skal høre om et bedre alternativ til den om det ikke går over før innsettet.. kan ikke gå sånn i 3 mnd liksom :eek: crinone fikk jeg veldig svie av etter jeg kuttet den, så må få meg canestenkur… igjen.. kansje en lindrende krem som kan brukes uten hormoner? Hmmm, her skal jeg høre med gynekologen min :)

Er veeeeeeldig kvalm nå…
 
Idag fikk jeg ny nesespray og mer progynova :) flaske nr 3 jeg kjøper pga avbrudd… så håper ikke noe kommer i veien denne gangen når vi skal ned. Er nå på cd 5. skal til gynekologen den 15, altså neste mandag :) så får vi se om alt er som det skal da også. Nå er detbare ventedager frem til da ;)
 
God «morgen»
Gud så urolig jeg sover mens jeg er på progynova og synarela :( ubehag i korsryggen og nedentil generelt. Å i går hadde jeg en liten blødning som visstnok er helt normalt… er veldig veldig sliten nå i kroppen.. så om vi ikke kan komme ned til Danmark av en grunn nr 3, så tror jeg at jeg må pause litt lengre enn bare en syklus altså… så håper vi får til å komme ned nå. Det er 8 dager igjen til scanning av slimhinna osv.. får krysse fingrene for at den er tykk nok, at alt er gjort rett OG at vi finner reiseavgang med fly osv… :) nå er vi virkelig klar for innsett nr 1 av 8 blastoer!! :)
 
Jeg googler opp og ned i mente om disse bivirkningene jeg har nå.. i går var jeg liggende.. orket knapt å gå på do.. en del ubehag i korsrygg som gjør at jeg ikke får sove som normalt… hvis dette vedvarer i morgen, så må jeg høre med Danmark om jegi det minste kan trappe ned en tabelett å heller ta 1 tab 3 ganger for dag å ikke 2 morgen og 2 kveld liksom… ser at høye doser på en gang kan gjøre at man blir dårlig.. det å være urolig i kroppen, men samtidig ikke orke noe, er en dårlig dårlig kombo altså :eek:
 
Hei! Nå er det gått seg til mtp progynova bivirkningene :) vi er et godt steg videre også. Det slimhinna var 8 nå og oppstart meg crinone og prednisolon på onsdagen. Vi reiser ned mandag om ei uke fra idag :)
Nå var jeg ikke så sår heller da jeg har begynt med å spise youghurt hver eneste dag. Hjelper på mtp sopp osv :)

Endelig et steg videre :D
 
Back
Topp