Ivf dagboka mi!

Ååh, som jeg håper for deg :smiley-angelic001 :Heartred
 
God morgen :) igår fikk jeg meg en middagskvil på et par timer, så jeg holdt ut til litt over 21:00 :p

Nå spotter jeg mindre faktisk på dag 4 med den :) så jeg får smøre meg med tålmodighet frem til den 9 når blodprøven skal taes.

Bare å krysse fingrene ❤️
 
God morgen :) idag spotter jeg litt rosa sammen med brunt. Det har jeg gjort en gang, men gav seg, så vi får se om det gjør det denne gangen også :) da blir det altså dag nr 5 med spotting.
I min syklus så er jeg på dag nr 30. til vanlig får jeg full mensen innen dag 29.

Går ikke dette, så blir det pause iallefall 3 mnd, sånn at man får trent seg opp igjen både fysisk og psykisk.. for man kan ikke bare feie dette under teppet.. man må leges også :)

Jeg vet ikke om det donoregg greiene… er jo så dyr for bare 2 stk liksom :eek:
Vi får se. Må jo dekke medisinene også selv i tillegg til prisen man betaler klinikken osv, så vi får ha ei nøye vurdering.

Jeg skal ta den bakterieprøven gjennom min fastlege heller. For jeg betaler ikke flere tusen ekstra for å gjøre det også på privat klinikk :p kanskje får jeg en behandling i forkant av et eventuelt nytt forsøk.

Så aner jeg ikke hvordan det fungerer om vi går for 3 pk med icsi, får man da igjen hvis det klaffer på første forsøk liksom? Eller vil det da lønne seg å kjøpe ett og ett? Hmmm..
 
Hei :) igår var det mye aktivitet i magen gitt… jeg fikk litt diaré plutselig (bare en gang), ellers har det vært «murstein» :p

Igår var det litt rosa på papiret… idag er det litt rosa… dette er tungt kjenner jeg… det å få håp, bli knust, få håp, bli knust.. jeg har lette mensmurringer.. ikke sånn jeg bruker å ha når mensen er der, men mye mildere.

Er på dag 31 i min syklus.. var vel noe sånt jeg var etter det første innsettet, men da var det kramper gitt… stooooore kramper også, så det glemmer jeg aldri.

Jeg ser på spiren sine sider.. får ikke åpnet opp brevet dem sendte på pasient sky.. så måtte sende dem en vanlig Mail… tungvint det der… har liksom ikke store troa på dette innsettet heller :( jeg har spart sånn 3,500,- på Ivf kontoen liksom… ikke mye det :( men så har jeg solgt noe strikket klær som snart kommer inn dit, så blir vel på litt over 4000,- snart… så tregt går det.. å nå vil strikkepinnene «fly» frem mot eventuelt neste runde hos spiren..

Kjenner tårene ikke er langt unna altså… skulle ønske jeg hadde en rik onkel :’(
 
Hei :) da blør jeg enda litt mer… måtte ta bind på siden det rant gjennom truseinnleggene… den følelsen der… hvor det ikke gikk en tredje gang :(

Nå må kroppen hvile noen mnd, pluss at jeg/vi må spare en del, så velger vi spiren i Trondheim. Har fått kontakt med dem allerede, så skal be Tromsø sende alt til dem pluss bestille en ny politiattest, så er alt i boks når vi er klar for det..

Jeg gråt i morges, så samboeren måtte opp idag med jenta, sånn at hun ikke ble mer urolig enn hun er. Går bedre nå, men går i bølger disse følelsene… jeg oppdaterer her underveis, men sikkert ikke hver dag, men når jeg starter med høyere doser av Q10 osv. som tidligere :) kanskje det hjelper noen ❤️ Vi betaler blodpris for dette, så vi gir ikke opp enda ❤️

Skal forresten ta dem pillene osv enda fre til svaret på blodprøven kommer tross griseriet… æsj, men man kan jo være en av dem heldige.. hvem vet.
 
God kveld! :) jeg har ikke så vondt nå denne gangen, så det festet seg vel bare med det samme for så å slippe.. jeg hadde nermest brystspreng første dagene etter innsett.. sp gikk det bort. Var vel gått galt allerede da.

Så jeg planlegger nå kjøp av Q10, men rett type denne gangen.

Jeg planlegger også å ta meg en jobb som ekstrahjelp for å spe på litt, så må jeg prøve noe nytt nå føler jeg.. så har jeg litt lyst på boka «it starts with the egg» så tror jeg kjøper den å leser :)

Har den hodepina ikveld av all gråtinga.. bare helt ferdig :(

God natt :)
 
Sender deg en stor klem❤️
 
god (grytidlig) morgen :) fikk ikke sove pga menskrampene… tanken om ED slår meg på nytt.. det frister såååå å slippe styret med å spise rett, holde varmen pluss kostholdstilskudd som koster flesk… jeg har ikke blitt gravid en eneste gang etter oppstart med Ivf med egene egg.. så da burde valget være enkelt.

Nå har jeg skrevet til spiren da. Å dem svarte raskt gitt. Vil gjerne holde meg til Norge pga reisevei å at vi bor i Nord-Norge som også gjør at vi må betale det dobbelte kontra Oslo og ned.

Har prøvd å lest meg opp på pris osv… det er vel ikke bare sånn at det koster 100.000 for 2 stk blasto? :eek: for dem som ikke er rik, så tvinges dem jo til å bruke egene egg tross dårlige ods :(
Noen plasser står det at man får flere.. hmm.. så ubestemt som man er, så sitter man vel på et fly til Kina i neste uke.

Jeg skal la samboeren få puste litt til over jul (iallefall prøve) før jeg nevner det igjen. Blir jo en lettelse å få slippe alt av medisiner…

Det jeg da skal gjøre er å få tatt bakterieprøven og eventuelt få tatt bort eventuelt vev som har dukket opp igjen inni der.. det skal gjøre i Tromsø… dårlig erfaring med Harstad…
Så bare trene, spise godt å kose meg rett og slett. Så snakke med avdelingsleder der jeg tenker som ekstrahjelp for å fylle på litt :)
 
Å idag så stoppet blødningen plutselig… jeg syns det var så merkelig at jeg googlet… så dukket det opp at både assisted hatching og icsi øker sjangsene for tvillinger.. så alt stemte jo mer jeg fant ut… er så forvirret…. 2 dager til blodprøve… jeg har alderen med meg også til det…
 
God morgen :) i morgen er blodprøven, så får vel svaret mandag eller tirsdag vil jeg tro. Nå sier samboeren at det er litt vel dyrt i Norge for ED pluss alle tilleggene og delbetaling osv. så tror vi skal snuse litt på utlandet igjen. Kanskje slår man sammen en litt lengre ferie til og med. Maigaard eller den klinikken i alicante. Nermere er man ikke kommet..

Dette tar tid gitt. Må bestemme seg om man vil gå for svangerskapsgaranti osv… jeg tror jeg vil forlange å sette inn to stk av god kvalitet iallefall mtp reiseveien. «Litt» dyrt å reise att og frem for ett innsett :p hmmmm, mye å tenke på gitt, så godt med god tid (bedre) tid nå som vi går for ED :)
 
Tja… hei :) nå er det jo snart jul… å egentlig skulle vi jo hatt en nyhet å dele denne julaften, men jah :( jul nr 2 hvor ikke det blir noe av..

Nå må vi attpåtil spare til ED hos spiren eller Danmark (maigaard). Sånn typ 100.000,- det kan ta tid… meeeen nå tenker jo jeg at jeg har en masse jeg skal selge, så det hjelper jo på da.. kanskje får til en ny refinansiering ett stykke over nyåret? Vi får se. Så her er vi nå da…
 
Hei :) dette er et tankekjør selv i ettertid av en siste vanlig Ivf behandling.. måtte bare nevne en siste gang for samboeren igår. Å han tok det overraskende bra med tanke på økonomien :) vet han har pengesterke folk i familien, så ifølge han så ordner det seg på et vis, så det roet meg veldig. Selv skal jeg spare/selge så mye jeg kan uansett :) har en viss stolthet i meg ;)

Jeg var helt fastlåst på spiren, men meninger å tanker endrer seg vist hele tiden gitt :p
Tenker jo nå praktisk og kortere reising. Da faller man på medicus siden dem samarbeider med gynekologer i Tromsø osv. det er avgjørende med tanke på stress og reisevei. Eller så er muligheten for Danmark der hvor man kan slå sammen ferie og eventuelt innsett :) men da må man jo vite litt nøyaktig når eventuelt donoren starter opp osv mtp når man skal reise osv. Spania har vi slått fra oss siden alt må oversettes i journalen å alt legen sier eventuelt. For fastlegen vil jeg ha med meg i ryggen altså! :)

Er mye å tenke på igjen for både meg og samboeren uansett om vi velger å gå for ED :)
 
NÅ er det lenge siden jeg har brydd meg med og skrive her inne.

Nå er vi altså igang med ED og fått donor og alt :) bare resten igjen :p baaaaare….. nå skal samboeren ta noen prøver før han reiser ned i midten av august, så etter det, er det bare å vente på resultatene hos donoren etter hvert. Dem regner med at i slutten av august blir det uttak, så dette blir like spennende som når man selv gikk gjennom dette :D aldri fått noe blasto med egene egg, så håpe nå på iallefall 2 stk :)

Nå driver jeg slavisk og går i fjellet med hunden daglig for å få litt kondis og generelt bedre oksygenopptak pluss litt styrke innimellom :) føler kroppen spille på lag nå ❤️ noe det er en stund siden den har gjort.. noe jeg faktisk skal nyte før eventuelt innsett. Kan jo hende det blir en stund til man er «normal» igjen ;)

Over til vitaminer og slikt så tar jeg kun omega 3 egentlig. Burde vel strengt tatt starte med folat også? Hmmm… tørr ikke den «coctailen med masse vitamins… vurderer sterkt magnesium, for bedre søvn eneste.. tror ikke helt på alle vitaminene…. Kan man ikke om det, så burde man la være… kan jo få forgiftning og nyretrøbbel av slikt…. Jeg hadde kun D vitamin mangel naturlig nok… bor jo helt i nord :p

Så slik er «ståva» nå her ❤️
 
Hei!
Idag trodde jeg at jeg skulle endelig få mensen etter pilleslutt pga smerter, men det var eggeløsning med en drøss med slim. Så enda et par uker til selve mensen.. så da blir mest sannsynlig et innsett lengre uti september..

Jaaaja.. får bare spenne meg fast mtp smertene jeg får.. gruer meg jeg :(

Jeg har går på desirett i et halvt år ca uten opphold just pga smerter. Har altså vært en drøm og slippe noe som helst smerter! Men nå… heh.. usj..
 
Da kanskje det blir innsett nokså likt på oss. Blir spennende og følge hverandre denne runden :nailbiting:
 
Back
Topp