Ivf dagboka mi!

God dagen! :) det blir visst jevnlig skriving her inne etter som tanker og gjøremål dukker opp om dette temaet. Nå har jeg ikke forventninger igjen om noenting, men håp, håpet har ikke blitt borte :) jeg gruer meg sååååå til biopsien skal tas. Det er så utrolig smertefullt! Samme med når dem skal ha disse «gape» tingene inn i kaldt stål! Grøss…. Skulle hatt sånn medisin jeg fikk på Ivf :p jeg har sånn «fantomspark» så dem kaller det pluss litt smerter av og på nederst i magen… tipper det kommer av alt man har vært gjennom pluss en mulig infeksjon som jeg også håper det er som sagt ;) det er sånn «boblin» der nede som jeg ikke helt vet hva kommer av. Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd man var gravid :p vi får se da når hun først tar en ultralyd.. det ville iallefall vært veldig rart :p har da tatt to tester som var negativ i uke 4 og 5.

Min mor har fått brystkreft også, så nå trengs det at noe går vår vei snart :) det var liksom ikke dette som var planen heller, men så kan man uheldigvis ikke bestemme slikt heller.

Vi får håpe enda mer <3
 
God ettermiddag :) tror ikke jeg blir å sove noe særlig inatt. Gruer meg sånn til prøvene skal taes :( skal ta parasett en time før, slik jeg gjorde i Danmark. Det var ikke sååå ille. Med et par dype pust så var «gaperen» inne og på plass. Så holdt samboeren meg i handa da, så fikk jeg klemme til der også :p det gikk nå fint det :) nå skal jeg ta det jeg eventuelt får av antibiotika når jeg starter med hormonene. Litt før kanskje. Jeg har hatt en god del smerter denne syklusen altså. Nederst i magen… så vi er sikker på at noe er det… enda 7 små der nede som ligger å venter <3

Om det er noen igjen når vi er ferdig, vurderer vi å gi det bort, som da kanskje kalles embryoadopsjon? Vi får se da :)
 
Hay :) det gikk bare fint hos gynekologen. Jeg tok parasett litt før. Jeg ble paff siden det ikke var så ille liksom. Er så vant med smerter nå at det kan nok spille inn. Fikk vite at smerteterskelen er høy nok en gang :p livmorhalsen såg iallefall veldig fin ut mtp sår og skader osv. men biopsi og celleprøven er nå tatt, så bare å vente nå :) det var heller ingen foster der, så jeg kan ta et glass vin før neste runde med god samvittighet ;)
 
God «morgen»
Nå nermer det seg med stormskritt for oppstart av hormoner igjen :) føler meg mer klar nå tross av at jeg faktisk ikke har trent noe særlig. Egentlig bare kost meg :p men gjør litt kroppsvekt øvelser hjemme.

Nå har det jo gått den tiden etter jeg var å tok prøvene. Så må vel ringe tirsdagen for å etterlyse svarene… ? Så var det å få legen til å ordne ny henvisning til gynekologen… jeg merker at det å gå privat, dekker mye av behovene. Så gjør dem det grundigere osv. dyrt men… man skal føle seg trygg!

Så nå teller jeg/vi dagene for Danmark snart ;)
 
Hei… jeg orker rett og slett ikke opplyse om alt lengre her inne, da jeg tydeligvis er i en prosess mellom og fortsette eller bare gi opp barneønsket… for det blir rett og slett for mye medisinstyr, misforståelser, depresjoner som kommer av medisiner, frustrasjon over å aldri få det til.. idag er tårene der. Er på dag 3 i syklusen, så har også pms idag utav fffff… startet opp med progynova 8 mg pr dag.. bare det jeg skal ta i 12 dager denne gangen.. nå er jeg midt mellom det og gi flere sjangser eller bare leve livet godt på andre måter liksom.. 7 år har det gått etter vi startet.. svarene på infeksjonsprøvene jeg tok for snart 7 uker siden, er enda ikke kommet.. kanskje svar i morgen eller fredag… grusomt sent dette… håper jeg får tatt noe som helst for kur før innsettet nå….. man betaler jo durt for dette :’(
 
Det va ingen tegn til infeksjoner fikk jeg som svar.. så da tar jeg bare Kure mot bakteriell vaginose.. så har vi sendt til Danmark at vi ønsker å sette inn 2 blastoer..
 
Jeg leste forrige innlegg og fikk en kjempeklump i magen. Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Det er så vondt å legge så mye arbeid i noe du ikke vet om du får noe tilbake fra.
Spesielt når det er så vondt å gå gjennom og påvirker alt i livet. Hadde man bare visst at man lykkes til slutt
Har all sympati med at det røyner på. God klem fra meg og masse lykke til
 
Jeg leste forrige innlegg og fikk en kjempeklump i magen. Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Det er så vondt å legge så mye arbeid i noe du ikke vet om du får noe tilbake fra.
Spesielt når det er så vondt å gå gjennom og påvirker alt i livet. Hadde man bare visst at man lykkes til slutt
Har all sympati med at det røyner på. God klem fra meg og masse lykke til
Tusen takk for at du skriver <3 jeg har bare fått den følelsen for tiden hvor det føles så lite vits i å legge så mye i det mer, men skal ned igjen snart da, men det tror jeg blir siste gangen.. tusen takk <3
 
Jah… vi fikk nå heller ikke sette inn 2 blastoer, enda jeg er under 40.. skal starte opp med den kuren mot bakteriell vaginose sånn nøyaktig 7 dager før innsettet.. er jaggu trøtt av 8 mg progynova hver dag…
 
Back
Topp