IKM UKE 4 ❤️

❤️Neida, den er ikke svakere, men er minimal økning og veldig svak til å være 12/13 dpo synes jeg :( Også ref. det Ønskebaby24 skriver.
Det stemmer sikkert, men jeg hadde ikke særlig økning i styrke mellom 10 og 12 DPO (urinen 12 DPO var nok mindre konsentrert). Målte likevel hCG i blod til 67 i går, 13 DPO, som i følge gynekolog er lovende.
 
Det stemmer sikkert, men jeg hadde ikke særlig økning i styrke mellom 10 og 12 DPO (urinen 12 DPO var nok mindre konsentrert). Målte likevel hCG i blod til 67 i går, 13 DPO, som i følge gynekolog er lovende.
Krysser fingrene! Takk for din erfaring :)
Så bra :Heartred
 
Min test :smiley-chores020
 

Vedlegg

  • IMG_5409.jpeg
    IMG_5409.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 83
Ja det skjønner jeg er et vanskelig valg. ❤️Selvom du jo har rett på tilrettelegging og fri osv i forhold til graviditeten og det ikke er lov å ikke ansette noen på bakgrunn av at de er gravide så skjønner jeg at du føler på det, man vil jo gjerne gjøre sitt beste i en ny jobb (jeg er også veldig samvittighetsfull sånn sett). Men kan jo hende du får et veldig fint svangerskap og da, og at det ikke blir noe problem? Er dette første barnet?
Dette er første barnet ja :) får jo dårlig samvittighet hvis jeg tar jobben.. så trenger de meg jo så kjapt som mulig, men jeg har 3 mnd oppsigelsestid :( og da vil eg jo være ca.4 mnd gravid om jeg begynner i ny jobb. Og hva om jeg blir kjempe dårlig og er sykemeldt når jeg skal begynne! Frister jo å bare være ærlig å si noe om graviditeten til de!! Vanskeliiiig:(
 
Jeg har testet med rfsu «test ofte» 8, 9 og 10 dpo. De var negative, så hadde i grunn tenkt at det ikke gikk denne pp. Men tok clearblue i dag (12 dpo), og den så sånn ut! Positiv? :oops: Har en digital liggende som jeg skal ta, må bare vente til neste dobesøk :brb:
 

Vedlegg

  • IMG_0325.jpeg
    IMG_0325.jpeg
    27,5 KB · Visninger: 104
Dette er første barnet ja :) får jo dårlig samvittighet hvis jeg tar jobben.. så trenger de meg jo så kjapt som mulig, men jeg har 3 mnd oppsigelsestid :( og da vil eg jo være ca.4 mnd gravid om jeg begynner i ny jobb. Og hva om jeg blir kjempe dårlig og er sykemeldt når jeg skal begynne! Frister jo å bare være ærlig å si noe om graviditeten til de!! Vanskeliiiig:(
Det høres kjempevanskelig ut ja... :oops: når må du svare? Har du litt tid til å gruble på det? Kan jo kanskje være like greit å være ærlig om det ja, men jeg kan ikke så mye om sånne situasjoner så jeg vet ærlig talt ikke hva som er best, hadde slitt med dette selv ja ❤️ forhåpentligvis så ordner det seg fint på et vis ❤️
 
Ikm 24.01..Fremdeles ikke fått mens..Søndag fikk jeg kynnere/sammentrekninger !? Etter orgasme…Aldri fått det etter sex uten graviditet.

Ømme nippler kom 17.01 er fremdels ømme.
Lurer på om eggløsningen var 17.01:rolleyes:

Livmorhalstappen er langt oppi å helt bakovervendt. Klarer såvidt å nå toppen på den.Det har den vært siden mandag,har ikke sjekket før.

Men fremdeles ingen positiv test..Testet meg i går med morgen urin med metode tidligtest. Orker ikke å se flere negative tester,sjekket meg ikke idag.
Har også hatt murringer/ligamentsmerter siden søndag.

Er også ganske vindfull:hilarious:
Mange gode symptomer da :love017 :woot:

Min tapp er også ganske langt oppe, og bakovervendt, har ikke kjent den sånn før, så håper det er et godt tegn (sniker, er bare 5 dpo)
 
Krysser fingrene for deg! Oppdater gjerne ❤️ Jeg skal ta ny blodprøve i starten av neste uke.
Takk! Krysser fingrene for deg også :Heartred Gjerne oppdater du også:happy:
Tok en ny test i ettermiddag, nr 3 på bilde. Nr 1 er den fra onsdag og nr 2 er den fra tidlig til morningen i dag. Er noe sterkere test nr 3 og bedre økning fra onsdag. Så har ikke mistet håpet helt enda :)IMG_3541.png
 
Dette er første barnet ja :) får jo dårlig samvittighet hvis jeg tar jobben.. så trenger de meg jo så kjapt som mulig, men jeg har 3 mnd oppsigelsestid :( og da vil eg jo være ca.4 mnd gravid om jeg begynner i ny jobb. Og hva om jeg blir kjempe dårlig og er sykemeldt når jeg skal begynne! Frister jo å bare være ærlig å si noe om graviditeten til de!! Vanskeliiiig:(
Når du har fått tilbud om jobben, skriftlig, så kan de ikke trekke det når du sier du er gravid. Skjønner dilemmaet og samvittigheten, jeg tror jeg hadde bedt om samtale med de å sagt at jeg gjerne vil ha jobben og nærmere oppstart at du er gravid :happy:
 
Takk! Krysser fingrene for deg også :Heartred Gjerne oppdater du også:happy:
Tok en ny test i ettermiddag, nr 3 på bilde. Nr 1 er den fra onsdag og nr 2 er den fra tidlig til morningen i dag. Er noe sterkere test nr 3 og bedre økning fra onsdag. Så har ikke mistet håpet helt enda :)Vis vedlegget 426559
Takk! Det skal jeg gjøre.

Se der ja, det ser jo veldig lovende ut! 10 og 12 DPO er jo enda veldig tidlig, så selv om nivåene har steget som de skal, antar jeg at det kan ta noen dager ekstra (eller mer konsentrert urin) før det vises godt på testen, slik som det gjør nå ❤️
 
Det høres kjempevanskelig ut ja... :oops: når må du svare? Har du litt tid til å gruble på det? Kan jo kanskje være like greit å være ærlig om det ja, men jeg kan ikke så mye om sånne situasjoner så jeg vet ærlig talt ikke hva som er best, hadde slitt med dette selv ja ❤️ forhåpentligvis så ordner det seg fint på et vis ❤️
Må svare over helgen❤️må jo si opp før månedsslutt for å ikke måtte vente ennå en mnd.. ordner seg nok på et vis, men er sykt vanskelig valg :(
 
Når du har fått tilbud om jobben, skriftlig, så kan de ikke trekke det når du sier du er gravid. Skjønner dilemmaet og samvittigheten, jeg tror jeg hadde bedt om samtale med de å sagt at jeg gjerne vil ha jobben og nærmere oppstart at du er gravid :happy:
Takk for svar ❤️ ja, burde jo kanskje takke ja! Og hadde jeg ikke testet før ikm denne mnd, så hadde jeg sikkert ikke visst at jeg var gravid før jeg hadde takket ja heller:shy: og mye kan jo enda skje!:bored: får bare tenke godt i helgen! ❤️
 
Takk for svar ❤️ ja, burde jo kanskje takke ja! Og hadde jeg ikke testet før ikm denne mnd, så hadde jeg sikkert ikke visst at jeg var gravid før jeg hadde takket ja heller:shy: og mye kan jo enda skje!:bored: får bare tenke godt i helgen! ❤️
Ikke sant, slik tenker jeg også! Du kan late som at du ikke vet :hilarious: og enda mye som kan skje ja. Lykke til uansett:Heartred
 
Takk ❤️❤️ Får bare prøve å roe ned samvittigheten litt :facepalm::hilarious:

Sniker…
Du er jo den beste kandidaten, og uten å vite hvor gammel du er, så er du jo åpenbart i den tiden man får barn og det vet de jo.
Svangerskap og permisjon er jo bare en dråpe i havet for er langt arbeidsliv.

Men skjønner absolutt at du kjenner på samvittigheten altså.
Men hva vil du?
Er det en jobb du ser for deg å være i i mange år?
 
Takk ❤️❤️ Får bare prøve å roe ned samvittigheten litt :facepalm::hilarious:
Skjønner deg så godt, og det er jo en sunn holdning å ville bidra mest mulig for ny arbeidsgiver. På den annen side, hvis dette er en jobb du har lyst på og du skal ha i flere år, vil jo ikke en evt sykemelding og etterhvert permisjon ha noen ting å si i det store bildet ❤️ Jeg vet jo ikke hva slags jobb, og det varierer så klart fra yrke til yrke, men det er vel mer vanlig å ikke være sykemeldt enn omvendt?! Mange er i superform hele veien og stiller med både ekstra glød og energi, så jeg tenker kjør på!! De har valgt deg av en grunn. Og gratulerer så mye med begge deler :love017
 
Sniker…
Du er jo den beste kandidaten, og uten å vite hvor gammel du er, så er du jo åpenbart i den tiden man får barn og det vet de jo.
Svangerskap og permisjon er jo bare en dråpe i havet for er langt arbeidsliv.

Men skjønner absolutt at du kjenner på samvittigheten altså.
Men hva vil du?
Er det en jobb du ser for deg å være i i mange år?
Er 33 :) og de spurte jo om jeg hadde mann og barn og sånn.. så de burde jo absolutt tenke at det ligger i kortene. Har 2 bonusbarn, men ingen egne❤️

Ja, er jo en jobb jeg ser for meg kan være kjempe bra å jobbe i etter permisjon også! Mye bedre med tanke på levering/hente logistikk i barnehage og sånn! Og en plass jeg sikkert vil jobbe lenge :) veldig gode pasjonsordninger og lønn, og det virker som en plass som tar godt vare på de ansatte.
Men, så er det jo litt trygt å være der jeg er nå også, at jeg kan prøve å ikke pushe meg for hardt og ta hensyn til kroppen om jeg trenger. Ser jo for meg at det er vanskelig å ta det rolig i en ny jobb. Men jeg har jo tenkt en stund at jeg har lyst å finne meg en ny jobb også da.. den nye jobben er jo den samme leder stillingen som jeg har nå, bare på en litt større plass. Er jo kjekt med nye utfordringer ! Og man kan jo ikke forutse at det skulle klaffe for graviditet ett år etter vi begynte å prøve, samtidig med jobb tilbud❤️ så lenge alt går bra da! Ikke lett det her altså :facepalm:
 
Back
Topp