* * * IKM uke 36 <3 * * *

Sett meg opp på tirsdag 1. september:) PP 2

Vi prøver også på nummer to da datteren vår nesten har rukket å bli 3 år!!!
Tok ut hormonspiralen i juni og hører at det kan ta litt tid før det klaffer:/
 
Jeg skjønner jo at slikt er vanskelig, og jeg kjenner også litt på det at vi prøver mens jeg endelig, for første gang i mitt liv, har fått meg en fast jobb i det jeg faktisk var nyutdannet til for ett år siden. Men samtidig så er det faktisk så viktig for oss at det bare må komme foran, og kanskje tar det ett år eller to å bli gravid, hvem vet? Det hadde jeg bare ikke klart å ta sjansen på heller. Økonomien går ingen vei, men den biologiske klokka tikker, og ungene man har fra før vokser. Krysser fingrene for at det går raskt for dere så dere slipper å tenke på dette, ja. :)

Så deilig med fast jobb! Man vet aldri nei. Store skrekken at det skal ta lang tid. Krysser fingrene for at dere får klaff i august ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikm 5 september tror jeg :) pp5.
Legetime på torsdag hvor vi skal få en samtale med legen da jeg har b12 mangel. B12 mangel fører til infertilitet, men min er behandlet, så usikker hva som gjelder da. Har jo el hver mnd, men siden "alle" slimhinnene mine blir skjøre av b12 mangelen er jeg redd egget ikke får til å feste seg :(

Er i tillegg veldi plaga med uvi, og må ha antibiotika nesten hver mnd mot dette :/

Skikkelig nedtur da tr kom, men håper motet, trua og håpet stiger når tanta stikker :)
 
Sett meg opp på tirsdag 1. september:) PP 2

Vi prøver også på nummer to da datteren vår nesten har rukket å bli 3 år!!!
Tok ut hormonspiralen i juni og hører at det kan ta litt tid før det klaffer:/

Ført opp. :)
Kan ta tid, kan også gå raskt. En urban myte på nettet er jo at man har større sjanse for å bli gravid når man akkurat har sluttet på hormonell prevensjon, at kroppen liksom er ekstra fruktbar når den merker at alt fungerer igjen. ;) Så det er bare å kjøre på! Har syklusen din stabilisert seg? Det har vært ganske ujevnt hos meg etter at jeg tok ut spiralen i oktober.

Ikm 01/09 :) pp8

Ført opp. :)
 
Ikm 5 september tror jeg :) pp5.
Legetime på torsdag hvor vi skal få en samtale med legen da jeg har b12 mangel. B12 mangel fører til infertilitet, men min er behandlet, så usikker hva som gjelder da. Har jo el hver mnd, men siden "alle" slimhinnene mine blir skjøre av b12 mangelen er jeg redd egget ikke får til å feste seg :(

Er i tillegg veldi plaga med uvi, og må ha antibiotika nesten hver mnd mot dette :/

Skikkelig nedtur da tr kom, men håper motet, trua og håpet stiger når tanta stikker :)

Er det en mangel du kjenner til fra før altså? Får håpe det er noe mer å gjøre i så fall. :)
Kjedelig med mye uvi da, venninna mi var mye plaget på vgs, men det gikk seg til da hun begynte å bruke ordentlige klær og slutte å gå rundt med våte sko. Regner med det ikke er det som er problemet ditt. :D Du tar vel kanskje c-vitamin og er kjent med dette med sure drikker og tranebær og slikt for å forebygge? :)

Det er ordentlig kjedelig hver gang man innser at det ikke gikk denne gangen heller, men det er jo nettopp det at man innser etterhvert at det kommer en ny sjanse. Man føler seg motløs en stund, og så må man jo bare legge inn aksjer for å ta sjansen uansett. :)
 
Er det en mangel du kjenner til fra før altså? Får håpe det er noe mer å gjøre i så fall. :)
Kjedelig med mye uvi da, venninna mi var mye plaget på vgs, men det gikk seg til da hun begynte å bruke ordentlige klær og slutte å gå rundt med våte sko. Regner med det ikke er det som er problemet ditt. :D Du tar vel kanskje c-vitamin og er kjent med dette med sure drikker og tranebær og slikt for å forebygge? :)

Det er ordentlig kjedelig hver gang man innser at det ikke gikk denne gangen heller, men det er jo nettopp det at man innser etterhvert at det kommer en ny sjanse. Man føler seg motløs en stund, og så må man jo bare legge inn aksjer for å ta sjansen uansett. :)

Ja, tar tranebær ;)

Ja, det er en nedtur, men man kommer seg alltid opp igjen :D har hatt mangel i mange år og blitt informert om at det er sjangse for infertilitet, så blir godt å få snakket med legen nå som man endelig prøver ;)
 
Ja, tar tranebær ;)

Ja, det er en nedtur, men man kommer seg alltid opp igjen :D har hatt mangel i mange år og blitt informert om at det er sjangse for infertilitet, så blir godt å få snakket med legen nå som man endelig prøver ;)

Kan jo hende de vet om noe å gjøre i forhold til dette når man aktivt prøver ja. Krysser fingrene for det. :)
 
Gah, i dag begynte mensen skikkelig, med menssmerter og et faktisk behov for å bytte bind. Har hatt fire dager med små mengder, rødbrunt blod og ingen smerter, og en dag med ørlitegrann spotting før det. Er så jeg syns det er vanskelig å vite når jeg skal si mensen faktisk begynner, men siden jeg temper og skal finne el SÅ nøyaktig så har det vel lite å si. Får heller legge på et par uker fra el-dagen dersom jeg skulle bli gravid, har så variable sykluser uansett. :p
 
Hei toneany og resten av gjengen. TR kom for fullt i natt med enorme menssmerter, skikkeleg drittdag med andre ord... :( :( Men då er det iallfall fint å venda blikket mot ny PP og ny IKM-gruppe!

Synd at det ikkje har klaffa for nokon av oss enno, toneany, men fint å vera i samme IKM-gruppe igjen. La oss håpa at dette er lykkegruppa!!!! :) :)

FF gir meg IKM 3. september, kan eventuelt justera etter kvart når eg har fått EL bekrefta. PP8 på meg.

Positive tankar til alle! :)
 
Gah, i dag begynte mensen skikkelig, med menssmerter og et faktisk behov for å bytte bind. Har hatt fire dager med små mengder, rødbrunt blod og ingen smerter, og en dag med ørlitegrann spotting før det. Er så jeg syns det er vanskelig å vite når jeg skal si mensen faktisk begynner, men siden jeg temper og skal finne el SÅ nøyaktig så har det vel lite å si. Får heller legge på et par uker fra el-dagen dersom jeg skulle bli gravid, har så variable sykluser uansett. :p
Føler med deg og er i samme båt når det gjeld menssmerter... Har begynt å bruka Clearblue Advanced Fertilitetsmonitor, og ifølgje denne skal ny syklus registrerast frå den dagen ein har full blødning, så ein skal sjå bort frå spotting og småblødningar. Eg har begynt å høyra på denne no! :)
 
Føler med deg og er i samme båt når det gjeld menssmerter... Har begynt å bruka Clearblue Advanced Fertilitetsmonitor, og ifølgje denne skal ny syklus registrerast frå den dagen ein har full blødning, så ein skal sjå bort frå spotting og småblødningar. Eg har begynt å høyra på denne no! :)

Det er samme med fertility friend, men det er jo vanskelig å vurdere hvor grensen går mellom spotting og det som egentlig er som en veldig lett mens med rødbrunt blod. Til vanlig har jeg pleid å spotte bare en dag med litt brun utflod, og så er det rødt og normal mengde på dag nr 2 og 3, og så et par dager med lettere blødninger og "siste rest" liksom. Men flere ganger nå har jeg opplevd først 1-2 dager med spotting, og så et par dger med økt mengde, er så pass at jeg bruker bind selv om truseinnlegg kanskje hadde vært nok (er mest i tilfelle), før det plutselig på dag 5 kommer mer i mengder. Så jeg blør jo i over en uke totalt. Kjempevanskelig å vite hva som er dag 1 da, for det er jo litt rødt sammen med det brune, og det er jo mer enn bare den vanlige oppstartspottinga jeg er vant til. Frustrerende å måtte bry seg om alle disse filletingene kroppen foretar seg. :p
 
Hei toneany og resten av gjengen. TR kom for fullt i natt med enorme menssmerter, skikkeleg drittdag med andre ord... :( :( Men då er det iallfall fint å venda blikket mot ny PP og ny IKM-gruppe!

Synd at det ikkje har klaffa for nokon av oss enno, toneany, men fint å vera i samme IKM-gruppe igjen. La oss håpa at dette er lykkegruppa!!!! :) :)

FF gir meg IKM 3. september, kan eventuelt justera etter kvart når eg har fått EL bekrefta. PP8 på meg.

Positive tankar til alle! :)

Høres ut som en sofadag spør du meg. Kjempekjedelig at det ikke har klaffet enda, men vi får krysse fingrene og tenke at kanskje denne gangen. :)
 
IKM tirsdag 1.september. Pp5
 
Back
Topp