* * * IKM uke 36 <3 * * *

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Dette er uka vår! ;)

Gravid <3
Prøver i 2014 pp 1
MarleneF pp 1
*Riri* pp 1
Katte pp 1
Toneany pp 6
Smuta pp 8
Ugle <3 pp 2
solstrålen23 pp 2
Terne pp 7
HåperPåSpire<3 pp 3 etter SA
Idamamma pp 2

Tantebesøk...
Fargeklatten89
38si pp 1
Chanett pp 8
Frk.Smestad pp 1
Lillafrosk
Milly1 pp 5
Minnie89 pp 5
Verpehøna pp 5
Anili pp 1
*solstråla30*
LiHaLo
Mangomamma pp 1
Jellybean88 pp 4
Maje-mor pp 1 etter sa
Lillebamsemums pp 2
Drømmeren84

Passert ikm??
Frøkenvims
Lillefrøkentrille pp 1

Ikke oppdatert
Marsgulle pp 1
titteii pp 3
Smikksmokk pp 1
Lille Diamant pp 10
Babi
Namia pp 1
 
Last edited:
Fertility Friend foreslår at mensen kanskje kommer 2. september for meg, det gir en sykluslengde på 30 dager, så da har jeg jo litt slingringsmonn på meg og kan flytte ut fra om vi finner el senere eller noe. Vi får se. :)

Denne mnd prøver jeg Royal Jelly! Den jeg har er fersk, utrørt i honning sammen med bipollen og propolis. Leser mye bra om det på nettet som kosttilskudd generelt, så vi prøver. :)

Mannen og jeg begynner på litt kostforbedring også nå, en slags moderat lavkarbo. Har blitt noen kilo opp i sommer, der jeg i utgangspunktet ønsket å gå ned noen kilo. Kunne fint tatt av 20 kg liksom, men om jeg i alle fall klarer å få ned 10 så er jeg veldig fornøyd. Ser også ut som et moderat lavkarbo-kosthold er helt greit om man blir gravid så lenge man ikke får for stort underskudd på kalorier, og ikke er sulten og får i seg nok næringsstoffer og vitaminer og slikt ellers. Jordmødre og leger hadde svart at det var en fin måte å kontrollere mors vekt på, det kunne forebygge svangerskapsdiabetes og også unødvendig store barn, gav med stabilt blodsukker og i det hele tatt. Siden jeg la på meg 28 kg (og dermed veide 123 kg som høygravid) sist så er det IKKE noe jeg ønsker å gjenta, har såpass mye ekstra at jeg ikke har noe behov for å legge på meg noe mer enn bare baby og fostervann og slikt, så håper å få et mye sunnere svangerskap neste gang. I tillegg skal jo vektnedgang for begge parter også være bra for fruktbarheten, så vi er ved friskt mot nå selv om jeg er ganske utålmodig etter 5 lange pp med bare negativt og lurerier. Krysser fingrene nå. :)
 
Regner med det kommer inn folk her i løpet av uka, men håper jo så klart at de fleste får en big fat positive i stedet. :)
 
Telefonen ringte nettopp, og jeg har fått meg 100% fast jobb! I fjor hadde jeg 30 min kjøring hver gang til og fra jobb, og i år har jeg 5 min hver vei. Sparer jo inn nesten en time om dagen til andre ting da, i tillegg til at jeg har fått jobb ved samme oppvekssenter som datteren min går på, så det passer jo veldig godt. :)

Nye utfordringer av året blir da å jobbe med unger jeg kjenner litt til fra før, og foreldre jeg delvis og delvis ikke kjenner, i ei lita bygd hvor alle kjenner alle og vi har en veldig følsom skolekonflikt gående, i tillegg til at det er nytt for meg å jobbe på fådelt skole, og jeg har ikke satt karakterer før om jeg må det. Så det blir nok en bratt læringskurve i år også. :) Godt å vite uansett, bare en uke før man begynner liksom. :p
 
Mandag 31 august:) pp1
 
Nei, dette blir lillesøster/bror :) Vi har en gutt på 18 mnd fra før :) veldig spent på hvordan det går denne gangen siden forige var et "uhell" (veldig velkomment et:) håper det betyr at jeg blir lett gravid :D
 
Nei, dette blir lillesøster/bror :) Vi har en gutt på 18 mnd fra før :) veldig spent på hvordan det går denne gangen siden forige var et "uhell" (veldig velkomment et:) håper det betyr at jeg blir lett gravid :D

Krysser fingrene. :) Sist ble jeg gravid på andre syklus, nå er jeg på sjette og er veeldig utålmodig... :p
 
Krysser fingrene. :) Sist ble jeg gravid på andre syklus, nå er jeg på sjette og er veeldig utålmodig... :p
Krysser fingrene for deg og :) dette blir sååå spennende!!
 
TR dukket opp idag, så da kan jeg settes opp på IKM 5. september. :) PP 2.
 
Ikm 31.08. 2 pp.
 
Egentlig helt sykt, vi prøver å lage nye mennesker liksom. :p
Ja det er jo litt rart egentlig :p og at det er det største og viktigste som kan skje i livene våre <3 ingen tvil om at vi er laget for å formere oss ihvertfall ;)
 
Ikm 2.9. Pp 1 dette, men barn nr 2 :) har ei som blir 1 år i august. Satser på det klaffer forholdsvis raskt ;) traff på 1. sist, men nå har jeg fjernet spiral, så da får vi se hvordan det går :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikm 2.9. Pp 1 dette, men barn nr 2 :) har ei som blir 1 år i august. Satser på det klaffer forholdsvis raskt ;) traff på 1. sist, men nå har jeg fjernet spiral, så da får vi se hvordan det går :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Mange nye prøvere her, velkommen og lykke til. :) Håper det går raskt denne gangen også (men ærlig talt så håper jeg at jeg går foran i køen:D ). Vi prøver også på nummer to, men jenta vår er 6,5 år. :p Hun satt på 2. pp sist, er på 6. nå. :p
 
Mange nye prøvere her, velkommen og lykke til. :) Håper det går raskt denne gangen også (men ærlig talt så håper jeg at jeg går foran i køen:D ). Vi prøver også på nummer to, men jenta vår er 6,5 år. :p Hun satt på 2. pp sist, er på 6. nå. :p

Lykke til til deg og! :D Snik gjerne i køen, hehe ;) Så lenge vi får klaff innen november går det bra. Hvis ikke må vi vente til neste år pga barnehageopptak. Det tror jeg ikke jeg har tålmodighet til :p
 
Lykke til til deg og! :D Snik gjerne i køen, hehe ;) Så lenge vi får klaff innen november går det bra. Hvis ikke må vi vente til neste år pga barnehageopptak. Det tror jeg ikke jeg har tålmodighet til :p

Uff, kjenner det er greit at jeg ikke trenger å forholde meg til slikt. Barnehagen her er så liten at de faktisk har mulighet til å ordne plass til flere i løpet av året. Med vesla kom vi ikke inn på første opptak, men det var flere barn som hadde søkt, så de gjorde noen justeringer og fikk ordnet med flere plasser utover høsten. Bygdelivet er greit. :)

Men jeg ville seriøst ikke utsatt prøving pga. barnehageopptak. Da ville jeg heller funnet en annen løsning hvis vi ikke fikk plass, enten dagmamma eller forlenget permisjonen på noe vis, spart opp og så kunne vi begge vært deltid hjemme med vesla og benyttet kontantstøtten. :)
 
Uff, kjenner det er greit at jeg ikke trenger å forholde meg til slikt. Barnehagen her er så liten at de faktisk har mulighet til å ordne plass til flere i løpet av året. Med vesla kom vi ikke inn på første opptak, men det var flere barn som hadde søkt, så de gjorde noen justeringer og fikk ordnet med flere plasser utover høsten. Bygdelivet er greit. :)

Men jeg ville seriøst ikke utsatt prøving pga. barnehageopptak. Da ville jeg heller funnet en annen løsning hvis vi ikke fikk plass, enten dagmamma eller forlenget permisjonen på noe vis, spart opp og så kunne vi begge vært deltid hjemme med vesla og benyttet kontantstøtten. :)

Heldig med den! Håpløst i byene :/ Skulle så gjerne gitt f..men vi har for mye lån og mannen skal gå ned litt i lønn for å sikre seg drømmejobben, så vi tør ikke ta sjansen nå :) Får håpe vi slipper den problemstillingen :D Kjenner jeg er like utålmodig denne gangen som jeg før nr 1 :rolleyes:
 
Heldig med den! Håpløst i byene :/ Skulle så gjerne gitt f..men vi har for mye lån og mannen skal gå ned litt i lønn for å sikre seg drømmejobben, så vi tør ikke ta sjansen nå :) Får håpe vi slipper den problemstillingen :D Kjenner jeg er like utålmodig denne gangen som jeg før nr 1 :rolleyes:

Jeg skjønner jo at slikt er vanskelig, og jeg kjenner også litt på det at vi prøver mens jeg endelig, for første gang i mitt liv, har fått meg en fast jobb i det jeg faktisk var nyutdannet til for ett år siden. Men samtidig så er det faktisk så viktig for oss at det bare må komme foran, og kanskje tar det ett år eller to å bli gravid, hvem vet? Det hadde jeg bare ikke klart å ta sjansen på heller. Økonomien går ingen vei, men den biologiske klokka tikker, og ungene man har fra før vokser. Krysser fingrene for at det går raskt for dere så dere slipper å tenke på dette, ja. :)
 
Back
Topp