IKM UKE 24 ❤

Håper jeg også kommer dit snart, men med EL tidligst på dag 17 så virker det fryktelig langt vekk.

Salvie-te, hva var det godt for igjen? Og når burde man drikke det? Er det noe mer enn wild yam som kan være godt for lutealfasen? Dvs å få den lengre ...
Salvie te er perfekt for deg da, det kan fremskynde el :) min fikk fra cd18 til cd13 :) så tilbake til cd18 da jeg kun drakk en kopp lakrisrot-te om dagen, lakrisrot har samme effekt. Drakk to kopper om dagen de to pp det funka :)
Bringebærblad skal også være bra for det samme, så nå drikker jeg lakrisrot og bringebærblad-te :)

Fra cd1 til el :)
 
Salvie te er perfekt for deg da, det kan fremskynde el :) min fikk fra cd18 til cd13 :) så tilbake til cd18 da jeg kun drakk en kopp lakrisrot-te om dagen, lakrisrot har samme effekt. Drakk to kopper om dagen de to pp det funka :)
Bringebærblad skal også være bra for det samme, så nå drikker jeg lakrisrot og bringebærblad-te :)

Fra cd1 til el :)

Det høres perfekt ut! Jeg har jo såvidt jeg vet ikke hatt el tidligere enn cd 17, og gjerne så seint som 20-22. Det er leeenge å vente det.

Så du har fått lenger lf også. Brukt noe spesielt for det?
 
Det høres perfekt ut! Jeg har jo såvidt jeg vet ikke hatt el tidligere enn cd 17, og gjerne så seint som 20-22. Det er leeenge å vente det.

Så du har fått lenger lf også. Brukt noe spesielt for det?
Nei, for min del er det nok bare syklusen og hormoner som stabiliserer seg etter prevensjonsslutt. På tide etter 8 mnd [emoji14]
men hørt vitex eller noe gjør underverker. Får vel kjøpt de i Sverige, men er vel ikke lov å importere egentlig :)
 
Nei, for min del er det nok bare syklusen og hormoner som stabiliserer seg etter prevensjonsslutt. På tide etter 8 mnd [emoji14]
men hørt vitex eller noe gjør underverker. Får vel kjøpt de i Sverige, men er vel ikke lov å importere egentlig :)

Det var ikke det jeg ville høre, men OK. :knegg: Spørs om jeg ikke bare må smøre meg med tålmodighet og se om ikke kroppen stabiliserer seg selv. Google nevnte Vitex, men ser flere mener wild yam også skal funke (og det har jeg allerede bestilt, skader neppe å prøve).

Har trukket min første kopp salvie-te nå. Spent!
 
Det var ikke det jeg ville høre, men OK. :knegg: Spørs om jeg ikke bare må smøre meg med tålmodighet og se om ikke kroppen stabiliserer seg selv. Google nevnte Vitex, men ser flere mener wild yam også skal funke (og det har jeg allerede bestilt, skader neppe å prøve).

Har trukket min første kopp salvie-te nå. Spent!
Hehe, nei, jeg hadde nok ikke ville høre det selv [emoji14]

Eneste med wild yam er at du må trappe ned mot ikm, SA-statestikken er ganske høy for mange som har brukt wild yam, men det er nok fordi de har stoppa brått. Veit mange bruker det kun de første 5 dagene :)
Hvor kort var lf sist?
 
Hehe, nei, jeg hadde nok ikke ville høre det selv [emoji14]

Eneste med wild yam er at du må trappe ned mot ikm, SA-statestikken er ganske høy for mange som har brukt wild yam, men det er nok fordi de har stoppa brått. Veit mange bruker det kun de første 5 dagene :)
Hvor kort var lf sist?

Ja, tenkte å trappe ned og ikke stoppe brått.

Nå var den på 8 dager, med spotting dagen i forveien (som var på grensa til å være mer enn spotting). Syklusen før den igjen var den på 7 dager, med spotting dagen før.

Salvie-te var bedre enn jeg forventa! :D
 
Salvie te er perfekt for deg da, det kan fremskynde el :) min fikk fra cd18 til cd13 :) så tilbake til cd18 da jeg kun drakk en kopp lakrisrot-te om dagen, lakrisrot har samme effekt. Drakk to kopper om dagen de to pp det funka :)
Bringebærblad skal også være bra for det samme, så nå drikker jeg lakrisrot og bringebærblad-te :)

Fra cd1 til el :)
Ja, tenkte å trappe ned og ikke stoppe brått.

Nå var den på 8 dager, med spotting dagen i forveien (som var på grensa til å være mer enn spotting). Syklusen før den igjen var den på 7 dager, med spotting dagen før.

Salvie-te var bedre enn jeg forventa! :D

Kjøper dere salvie-te på helsekost? Eller får man det i vanlig dagligvarehandel?:rolleyes:
 
Kjøper dere salvie-te på helsekost? Eller får man det i vanlig dagligvarehandel?:rolleyes:

Kjøpte på sunkost. :) Vet ikke om de har det i en dagligvarebutikk med litt utvalg.
 
Ja, tenkte å trappe ned og ikke stoppe brått.

Nå var den på 8 dager, med spotting dagen i forveien (som var på grensa til å være mer enn spotting). Syklusen før den igjen var den på 7 dager, med spotting dagen før.

Salvie-te var bedre enn jeg forventa! :D
Smaker veldig mye bedre med suketter [emoji14]
 
Jeg melder meg på her, har hatt lang nok pause fra BV nå :p

Sellanraa - PP3 - B1 - EL ca 1.6 - IKM 12.6

Drikker lakrisrot-te for å se om det kan framskynde EL noe, jeg har nemlig fått det på CD27 tidligere. Det er LENGE å vente! Er på CD14 i dag, så får se hva som skjer. Har ikke helt trua, så satser på uke 24 uansett!
 
Melder meg inn jeg også :)

Hepe- PP 2 - B4 - EL ca. 1. Juni - IKM 15. Juni
 
Marley - PP2 etter exu (sa og ma) - B1 - EL 5.6 - IKM - 17.6
 
CD 7 idag og 10-14 dager til EL fortsatt. Kjedelig med sen EL, men akkurat denne måneden er det veldig greit da jeg ikke er hjemme fra dag 10-16 ;) Hadde med andre ord vært katastrofalt om EL valgte å komme dag 14 denne runden :p
 
Du er ført opp :)
Hvordan utarta exuen seg? Måtte du fjerne egglederen (om det var der den satt) eller ordna kroppen opp selv?
Takk :)
Jeg hadde små blødninger fra ikm og en ukes tid, stoppa opp i en uke, og startet opp igjen. Jeg fikk samtidig vondt i magen. Gikk til legen, men fikk beskjed om at det mest sannsynlig var en begynnende SA. Jeg "stolte" ikke helt på svaret jeg fikk. Har jo hatt både MA og SA før og vet at det da var snakk om mye større mengder blod. Så jeg tok kontakt med gyn på sykehuset og fikk en ul i uke 7 (tror jeg det var..). Da kunne de se egglederen veldig tydelig og ikke noe i livmoren. Hadde hCG på ca 1000, så alt for lite. Jeg fikk beskjed om å se det ann og skulle ta ny hCG etter to uker. Svaret på denne prøven var at verdien bare hadde sunket litt, og jeg fikk beskjed om å komme på sykehuset samme dag. Da ble jeg innlagt. De ville operere for å se nærmere, for nå så de i tillegg noen store cyster. Jeg ba om å få vente en dag til for å se, for hCG hadde sunket ganske mye siden forrige måling. Dagen etter viste deg seg at hCG fortsatt var på vei ned. Det ble bestemt at jeg skulle være på sykehuset en dag til og ta en siste prøve dagen etter. Dersom den var synkende kunne jeg reise hjem og følges opp meg blodprøver til hCG var under 5. Men dagen etter hadde hCG steget litt så da ble det bestemt at jeg skulle ta methrotrexat. Tok en injeksjon dagen etter. hCG sank, og nå virker det som alt er i rute igjen. Men vet jo ikke hvordan det ser ut "inni". Eller om egglederen ble veldig skadet.. Oj, dette ble visst ett litt langt svar :oops:
 
I går bestilte jeg EL-tester. Har ikke brukt det på snart ti år, men finner vel ut av det!

Jeg har brukt appen Flo til å holde litt oversikt fra jeg tok ut spiralen til vi nå skal prøve, og jeg har hatt korte sykluser (27 og 25), og husker at jeg (for mange år siden) hadde kort lutealfase, 10-11 dager.

Når bør jeg begynne å teste, tror dere?
 
Back
Topp