Hvor mye bruker dere på sommerferie?

Vi er som regel hjemme vi..... vi har liksom ikke sommerferie ....
 
Rundt 40.000 tenker jeg, kanskje litt mer.
 
Vi lever i trua på at vi kan bruke penger på ferie når vi vlir gamle :p
 
Kommer helt ann på hva vi skal, sist vi dro alle til Kreta betalte vi 48000 kunn for fly og hotell med lommepenger og div ble det dyrt. Dra vi på ferie her i Norge blir prislappen en helt annen.
 
Kommer ann på hvor vi reiser .. Brukte mer penger da vi var i Spania enn da vi reiste til Danmark :)
 
Kommer an på, har brukt alt fra 10 000 til 100 000. I år har vi foreløpig bestilt tur på høsten en uke all inklusive for 25 000, blir nok sikkert en tur til ila våren og kanskje en weekendtur på oss voksne hvis vi klarer å være vekke fra den lille.
 
Akkurat sum vet jeg ikke, men blir ikke så ille mye. Disel, bommer, ferje (horten/moss), kjøre mat/drikke og ellers mat og noe lommepenger om jeg eller eldste finner noe vi har lyst på. Opphold og ved er gratis (noen få unntak på ved), men så reiser vi på vikingmarkeder og bruker ferien vår på det.
 
Veldig lite. I år er det et par tusenlapper på båtreise tur/retur Danmark i forbindelse med farfars 85-årsdag hvor vi får betalt frokost, hotell og en del mat. Regner med noen tusenlapper i bensin (dog sitter søsteren min på og skal få betale litt av den biten) og litt på ting vi finner på. Utenom dette blir det kun småturer på båten hvor vi eventuelt kjøper med litt ekstra god mat. Termin 6/8 så blir ikke allverden av reising ;)
 
Det varierer fra år til år. I fjor ble det alt for mye med to uker i Hellas, en uke på Sørlandet og mange helgeturer.
I år blir det nok kun diesel opp til hytta. Med termin 04.08 har jeg ikke tenkt å reise veldig langt. :)
 
Varierer, men etter vi fikk barn har vi bare dratt på vår hytte eller hytta til venner eller på besøk hos venner. Så utgiftene har vært bensin+bom eller fly+buss/tog. Ikke snakk om store summene :) Blir fort mer når barna blir større og har mer utbytte av sydenturer eller turer til typ Legoland eller lignende, men enn så lenge nyter vi å kunne ta livet med ro ;)
 
10-20 000 har vi vel brukt siste årene.
Pleier å reise litt utenom sesongen, eller bestille rett før vi reiser.

Har kun vært på ferie i Norge etter vi fikk barn utenom en tur med danskebåten.
 
Tja si det, ca 15.000 beregner vi på fly, blir nok ikke noe hotell eller lignende i år så gratis losji, betaler da en del bensin, vedlikehold av bil, dyrere restauranter fordi jeg er litt kresen osv så blir vel fort over 50.000 på 3 uker. Men én del penger går også til mannens familie i gaver osv
 
Vi har ikke vært på sommerferie på flere år. Vi har spart penger i stedet. Jobbet så mye som mulig og spart alle feriepenger og skattepenger i flere år for å få råd å kjøpe bolig, deretter etter at vi fikk barn måtte jeg ha ulønna permisjon første sommeren, og andre sommeren hadde jeg ikke nok feriepenger pga. ulønna permisjon året før.

Vi tenker også en del på miljø (CO2-utslipp ved flyreiser), og synes det er fint å prøve å finne hyggelige ting å gjøre i nærområdet. :) Jeg har flydd 3 ganger de siste fem årene. Både pga økonomiske hensyn og miljø. Nå skal vi snart kjøpe en elbil uten å ta opp lån. Jeg har også iPhone X. Og vi kjøper ny og fin barnevogn. Vil heller bruke 12 000kr på noe jeg skal bruke et par timer hver dag i 2-3 år (barnevogn) enn på en tir som varer 1-2 uker. Minner kan vi skape overalt ❤️ Det er utrolig hva man får råd til når man ikke bruker masse penger på reiser og opplevelser. Vi har opplevelser vi også altså, men de trenger ikke koste 500-1000kr per person. Kan være like fint med en tur i skogen som en tur til en fornøyelsespark. Vi har tenkt å dra til dyreparken en gang i sommer eller neste sommer, da.

Alt er en prioritering.. vi prioriterer alle forskjellig :)
 
Back
Topp