Hvor mye bruker dere på sommerferie?

Her elsker vi å reise så vi er på flere turer i året men ikke nødvendigvis med fly ;)

Så bruker alt fra 1000 til 30.000
 
Vi interesserer oss veldig lite for reising begge to, så det blir ferie til mine foreldre (som bor langt unna) en ukes tid hver sommer som regel. Noen ganger har jeg dratt alene også i min ferie som er mye lengre. Vi har snakket om at vi hadde hatt lyst til å ta en norgesferie. Men når ungene blir større blir det i hvert fall en tur til Danmark [emoji4]
 
Vi er hjemme.
Men bruker gjerne litt ekstra på museum og utflukter da, så 5-6000 kanskje.
 
Kommer an på hva vi gjør. I sommer blir det ferie hjemme, kanskje en tur på hytta. Er høygravid da, så planlegger ikke langturer
 
Varierer fra år til år. Reiser stort sett til utlandet både høstferie og vinterferie/påskeferie. Blir jo fort mange tusen de to turene. Jeg og min kjære har en uke eller to alene når det er skole og barna er hos far, sommeren bruker vi oftest i Norge. I år reiser vi til Tenerife nesteuke, 16dgr til Thailand i mai og 3 uker til Spania i sommer. Ligger vel på 100 000 bare med de 3 turene PLUSS.
 
40 000kr i sommer, to voksne og to barn i eget sete på fly i to uker.
 
Spørs hva vi gjør[emoji2]
I år blir det dyr ferie, vi passerer nok 100.000,-
 
Hmm.. aldri tenkt over egentlig. Har en tendens til å bli en del, selv om det i utgangspunktet ikke trenger å bli det. I år blir sommerferien i oktober. Bestilt sydentur til rundt 24 tusen.
 
Vi drar på ferie i 2 uker både på sommeren og vinteren. Drar straks til Gran canaria med hele familien. Den turen koster 13.000 for fly og hotell,så kommer lommepenger utenom. Vi bruker ekstremt mye i lommepenger,så turen vil nok koste opptil 30.000 [emoji51]

Sommerferien blir 2 uker på Kypros. 24.000 for turen og lommepenger utenom.

Nå skal vi kjøpe hytte,så en av turene vil kok utgå,ettersom vi vil dra på hytten i ferier også [emoji16][emoji1303]
 
Vi er ikke av de som blåser bort sparepenger på 1-2 uker ferie. Ferierer mye på hytta til foreldrene mine.

Nå skal vi snart på sydentur alle tre, det kom på 16 000 selve turen. Og så blir det nok en del i mat og litt shopping i tillegg.
 
Me er så heldige så har hus i Spania, så då blei det 7000 kr på flybilletter. Mat må me jo ha i Norge òg. Så veldig grei måte å feriere på!
 
Om vi reiser noen plass (drar som regel til en eller annen plass i "Syden" rundt sommeren) bruker vi ca 15-20 000 kr.
Om vi bare er hjemme og finner på småting blir det jo ikke mer en noen tusenlapper, kanskje rundt 5000 kr :)

Ferie trenger ikke være dyrt og man trenger ikke dra langt for å ha det gøy og koselig
 
Vi har pleid å bruke ca 30 000 på fly og hotell. Så kommer mat og sånt utenom på ca 15-20 000. Da har vi reist to uker midt i felles ferien. Lurer på om vi skal spare de pengene i år. Eller bare ta en uke til syden. Kanskje til høsten når det er billigere
 
Back
Topp