Hvor mange venter tvillinger? Eller flere?

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Bare lurer på hvor mange her inne som venter tvillinger? :)
Jeg er egentlig veldig fascinert av tvillinger :)
er det enegga? toegga? jenter, gutter, en av hver? Noen som vil fortelle litt? :)
 
Jeg venter eneggede tvillinger :) vet ikke hva det er enda :) de lå litt feil sist så legen klarte ikke å se kjønnet :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg venter eneggede tvillinger :) vet ikke hva det er enda :) de lå litt feil sist så legen klarte ikke å se kjønnet :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Spennende :) Er det dine første barn? Eller har du noen fra før? :)
 
Hvor langt blir svangerskapet ditt, Elisabeth? Har ei i termingruppa som også venter eneggede, og hun har fått beskjed om at 32 uker er absolutt maks lengde. Jeg vet ikke mye om tvillinger, men denne typen har hun fått. Hva med deg, hvis du vet det enda? Veldig spennende med tvillinger, især eneggede :)

  • Monoamniotic-Monochorionic(MoMo) Twins: When a fertilized egg splits shortly after conception, the two embryos will implant and develop with separate placentas and sacs. However, when the split is delayed, the twins may share a placenta, as well as an amniotic sac. The amniotic sac is the bag of waters that contains the fetus; it is surrounded by the chorion, an outer membrane. When the twins share both an amnion and a chorion, they are described as Monoamniotic-Monochorionic twins, or "MoMo" twins. This is a fairly rare condition; only about 1 percent of twins develop with this situation. However, it can pose risks for the fetuses. MoMo babies are at risk for cord entanglement or cord compression. Learn more about MoMo Twins.
 
Foreløbi er d i uke 37 men skal ikke se bort ifra at d blir tidligere:) ja eneggede hær også :) er litt rart å tenke på at de deler alt og er så å si prikk li når de kommer ut :) men er ett risikosvangerskap så er mange timer til lege/sykehus som må følges opp :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg venter toeggede tvillinger. Har ei jente fra før som fyller 6 i oktober. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg venter toeggede tvillinger. Har ei jente fra før som fyller 6 i oktober. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Å så spennende gratulerer :) Vet du hva det blir enda? :)
 
Var på ultralyd forrige uke, men så ikke kjønn. Får forhåpentligvis vite det på OUL 5. mai.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Eg venter også tvillinger, einegga gutter! :) Må til Haukeland på kontroll kvar veka, då den eine har litt lite Fostervann og får ikkje like mykje næring frå morkaka som han deler med broren.
 
Eg venter også tvillinger, einegga gutter! :) Må til Haukeland på kontroll kvar veka, då den eine har litt lite Fostervann og får ikkje like mykje næring frå morkaka som han deler med broren.
Gratulerer så spennende :)
Håper det går bra med dem begge :)
 
Gratulerer med enegget gutter :) får vite forhåpentligvis i morgen hvilket kjønn d er :) gleder meg masse :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei :) her ble det også eneggede gutter :):) den ene hadde litt mindre fostervann så hær blir d sykehus besøk vær uke :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer :)
 
Gratulerer! :) min minste var 300 g på tirsdag. Den største var 400 g. Min minste har også litt lite Fostervann. Men klarer foreløpig seg godt! :) kor langt er du på vei no? :)
 
21+1 i dag! :) begynner å få grei mage. Jordmor målte til 27 cm. Hehe! Kjente også første tegn til liv utpå magen i går. Utrulig merkelig! Men godt å kjenne at det er liv! :)
 
Så arti :) har ikke kjent noe liv uttenpå magen enda men kjenner noen bevegelser viss jeg bøyer meg fram :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp