hvor mange sett med klær

Jeg har bare en anbefaling ang skotørker.

Vi har hatt en som vi vred på en knapp om hvor lenge den skulle stå på. Også har vi en nå som vi bare slår på eller av. (så slår den seg av og på i intervaller selv)

Helt klart å anbefale den andre. For den vi har nå står liksom fort på hele dagen før noen kommer på å slå den av om vi hører den når vi legger ungene....Timer etter at ting var tørt.
 
Jeg har bare en anbefaling ang skotørker.

Vi har hatt en som vi vred på en knapp om hvor lenge den skulle stå på. Også har vi en nå som vi bare slår på eller av. (så slår den seg av og på i intervaller selv)

Helt klart å anbefale den andre. For den vi har nå står liksom fort på hele dagen før noen kommer på å slå den av om vi hører den når vi legger ungene....Timer etter at ting var tørt.

Sånn med timer har vi også, funker veldig bra. Møter vesla i gangen når hun kommer hjem, og legger det våte tøyet rett til tørk med timer.
 
Vi har 2 sett med vinterdress, men det er mest fordi de er i 2 forskjellige str og han passer begge fint :p
De tørker på badet over natten (husk å vrenge de når du henger de opp). 1 sett med regnklær, 1 sett med cherrox og 1 sett med vintersko.
Har endelig kjøpt oss skotørker, men enn så lenge (bank i bordet) har den kun blitt brukt 1 gang :p
Hansker legges på varmekablene på badet så er de tørre etter en natt. Samme med lue. (har 2 sett av de så ingen krise om det ene settet ikke blir tørt til neste dag).
 
På vinteren også?
Ikke så mange minus hos dere da kanskje
På våre trakter funker i alle fall regntøy eller skalltøy med ull eller fleece under finfint det meste av vinteren. Er det snø og kaldt et det greit med noe varmere, men da er de jo til gjengjeld ikke gjennomvåte heller. Iskald snø blir man liksom ikke våt av.
 
I dag, slutten av januar, er de ute i bukse og støvler/vinterstøvler forresten. Det var 8,5 grader da de gikk ut klokken ti. Plussgrader. Dressen henger derved inne.
 
Har aldri hatt dobbelt opp vi!
Én dress, ett sett regnklær, goretex sko og støvler. Har holdt i massevis i barnehage. Selv om størstemann bodde i vanndammene, var han svæææært sjeldent våt. Handler endel om hva man kjøper også tenker jeg ;)

Det er min erfaring også, med gode og relativt nye klær blir de ikke våte gjennom her. Men om dressen MÅ vaskes ( som idag da hun tisset på seg) så bruker hun arvedress etter storesøster i morgen. Da kan hun nok fort bli mer våt.
 
Har dobbelt opp av alt, gjerne trippelt på regntøy og støvler.. helt nødvendig med bhg gutt som svømmer i dammer [emoji21]
 
Hvis det er vått nok ja. Er det ikke vått bruker vi dress - men da er jo heller ikke dressen våt ;)

Hvis det er veldig vått her, at det er snø og så regner Så det er tykt med slaps, har de pleid å ha regnbukser utenpå vinterdressene i barnehagen.
 
Hvis det er veldig vått her, at det er snø og så regner Så det er tykt med slaps, har de pleid å ha regnbukser utenpå vinterdressene i barnehagen.
Det er vel der forskjellen er, jeg synes ikke det er greit med regnbukse utenpå dressen for det blir så ubevegelig for barna.
Da vil jeg heller ha flere skift :)
 
Det er vel der forskjellen er, jeg synes ikke det er greit med regnbukse utenpå dressen for det blir så ubevegelig for barna.
Da vil jeg heller ha flere skift :)

Men når ungene blir gjennomvåte etter kort tid må det da være bedre at de bare har klær som holder dem varme og tørre? Er ikke ofte de har gjort det slik, men syns det er en grei løsning de gangene det er mye slaps. Ingen av klærne vesla har brukt har vært så tettsittende/tykke at den komboen ble spesielt ubevegelig. Men hver må jo få velge hva de syns passer best. ;)
 
Dere som har bare ett sett , er dere ikke ute etter bhg og skole?
Skjønner ikke hvordan man skal rekke å være ute etter barnehagen. Og så er hun så sliten etter barnehagen at det orker hun sjelden. Det er middag, barne-tv og legging.
Har faktisk ikke opplevd at dressen er gjennomvåt noen gang heller.
De skal jo tåle vann.
Men så har vi ordentlig vinter også da, ingen slaps.
 
Vi var det fra han var liten vi, han elsket å være ute å ble sur om vi ikke var ute etter bhg ;)

Her er mannen hjemme kl 16.30/17, da er det middag. Ingen tid til å være ute etter bhg/skole på vinteren, utenom at en av ungene er med en tur i fjøset etter middagstid av og til. Er jo mørkt kl 16ish på denne tiden. Dessuten spørs det når ungene blir henta/når de blir lagt også. Vi legger minsta kl 18.
Sommeren er vi mer ute etter bhg/skole, når det er greit vær, for da tar vi middagen ute på plattingen :)

Forresten har ungene ganske mye klær, men de arver jo nedover, så det funker fint her.
2 sett regntøy fra de begynner på storbarn (friluftsavdeling)
1 allværssett + én ekstra allværsbukse
1 vinterdress
masse votter/hansker/luer
1-2 par støvler (holder med et par på skolen)
Vintersko med gore-tex
Dockboots

Her har vi skotørker som blir mye brukt + at mine sviger som bor ved siden av har en de ikke bruker med egen vottetørker.
 
Last edited:
Vi har 2 av det meste, men det er igrunn for at det er praktisk å ha ett sett hjemme også. Det vi har hjemme er arvet/kjøpt brukt. Har skotørker og henger dress, votter og lue foran ved ovnen så fort vi kommer hjem og det tørker kjapt syns jeg.
 
Men når ungene blir gjennomvåte etter kort tid må det da være bedre at de bare har klær som holder dem varme og tørre? Er ikke ofte de har gjort det slik, men syns det er en grei løsning de gangene det er mye slaps. Ingen av klærne vesla har brukt har vært så tettsittende/tykke at den komboen ble spesielt ubevegelig. Men hver må jo få velge hva de syns passer best. ;)
Vi er nøye på uteklær så dt har aldri vært nødvendig her.
Selv omdet renner av dressen på utsiden så er han ikke våt inni
Vi har sluttet å gjøre det i bhg jeg jobber i pga at det blir vanskelig å bevege seg
 
Skjønner ikke hvordan man skal rekke å være ute etter barnehagen. Og så er hun så sliten etter barnehagen at det orker hun sjelden. Det er middag, barne-tv og legging.
Har faktisk ikke opplevd at dressen er gjennomvåt noen gang heller.
De skal jo tåle vann.
Men så har vi ordentlig vinter også da, ingen slaps.
Det kommer vel an på når man henter og hva man prioriterer tenker jet :)
 
Back
Topp