hvor mange sett med klær

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
.. har dere til barna? tenker da i barnehage/skole alder?
Selv må vi ha minimum 2 dresser, regntøy, overtrekksbukser, sko til allefører osv til barna..
For om tøyet blir vått eller veldig skittent, tørker det ikke til neste dag. samt at de ønsker et ekstra sett i barnehagen/skolen så de kan bytte om de blir våte i første utetid.

Er det fler som har det sånn, eller greier dere å vaske/tørke over natten? vinterdressen og vintersko er det som tar lengst tid å tørke.. skoene kan jo ta dager :O stapper avispapir inni og har de på varmekabler men det tar tid alikevell.. må vurdere skotørker..
 
Vi har skotørker, sånn som blåser luft i slanger. genialt til vintersko og søkkvåte sherrox (må jo komme av at hun ikke trekker over skoene skikkelig). Vi pleier også stappe slangene i våte votter, og legger kanskje lua over. Om vi har vasket dressen kan den tørke på badet over natta.

Men vi har altså to dresser, og dress nr 2 har hun arvet. Ellers hadde vi klart oss uten. Så hun har en hjemme og en på skolen (altså brukes til og fra skolen) og på skolen har hun regntøy og støvler, samt fleeceklær, så om dressen er krisevåt kan hun kle på seg dette. Hun har også arvet en utebukse, som da kan kombineres med jakken. Av skotøy akkurat nå har hun et par vintersko/vinterstøvler, og et par sherrox, og et par goretex som hun har arvet, men de brukes ikke nå. Skal kjøpe nye støvler og joggesko til våren, samt fotballsko.
 
Her har han 2 vinterdresser og 2 par sko til utebruk.
2 parkdresser + 2 delt skallsett og 2 par Goretex sko. (Høye og lave)
Bruker ikke regntøy, derfor ekstra skallsett.
Dockboots og Bisgaard gummistøvler.
 
Her har de bare ett sett av hvert [emoji6]
Har vintersko, og cherrox til våtere føre.

Vi har skotørker, men pleier å henge klærne foran ovnen på ettermiddagen når vi fyrer. Setter skoene på gulvet ved ovnen også. Aldri vært noe problem at det ikke tørker. Bruker grind foran ovnen da, så det henger over der.
Regntøy/skallbekledninge tørker fint om sommeren også, enten på vaskerommet eller på badet.
 
I bhg 3 sett
Skolen minimum 2 sett
Sko har vi masse av

Vi er mye ute og det å ha bare ett sett er uaktuelt
 
Har en av alt, med unntak av to regnbukser til barnehagebarna og alle har to par joggesko/tursko.
Min eldste hadde typ fire regnsett, tre dresser, to utebukser osv. Ganske bortkastet å ha mye av alt (han fikk mye i gaver og jeg kjøpte også selv).
 
Jeg hater rotet med alle klærne, så jeg prøver å holde det på et minimum. Mine har en vinterdress hver, en vinterjakke, og en skibukse. Er dressen våt tar de jakke og bukse heller. De har tidligere hatt to regndresser hver. Nå har de to eldste en regndress hver, og en tredje reservedress på deling. De har et par vintersko og et par cherrox hver, og så får de ta cherrox om vinterskoa er våte og omvendt. Klærne klarer jeg å få tørre til neste dag, men ikke vinterskoene om de har vært i sjøen eller hva nå eldste gjør med sine for å få de så våte.:meh:
 
Vi arver veldig masse. Har vel 2-3 dresser til hvert barn. Regntøy har vi vel 5-10 sett til hvert barn (arvet og bor i bergen) 1 par vintersko og 1 par forete støvler pluss noen par med vanlige støvler til hvert barn. Og noen lettere goretex sko.

Har altfor masse egentlig, men det som er lite brukt får tantebarna arve:)
 
De har vintersko og vinterstøvler, og vi har skotørker (det koster langt mindre enn et ekstra par sko ;-)) så tørre sko er ikke noe problem.

Han på skolen har bare en dress og et sett regntøy, hun i bhg har ekstra. Han blir jo nesten aldri våt, hun blir ofte og hun har alltids tilgang på noe arvet i backup ved behov.
 
Har tre sett klær til BHG, to par vintersko og ett sett slusher
Han på skolen har to sett, en dress og en jakke og bukse
 
Hvis jeg vasker det med en gang og tar forede dresser i tørketrommelen så er det klart til neste dag. Om det er litt fuktig enda så henger jeg det i tørkeskapet i barnehagen noen timer på morgenen før de skal ut.

Eldste har bare hatt ett sett av alt. Yngste har arvet en del tøy så har 2-3 sett av det meste.
 
Vi har bare en vinterdress og ett sett med regntøy(har et arvesett til, men det er ikke blitt tatt i bruk), pluss et par sherrox.
Har til dags dato ikke trengt noe mer, både regntøy og vinterdress er alltid i barnehagen bortsett fra i helgene og om det er vått, og da har det heller ikke vært noe problem å tørke(har ikke tørkeskap eller noe slikt, bare slenger det over dusjkabinettet :p)
 
Jeg hater rotet med alle klærne, så jeg prøver å holde det på et minimum. Mine har en vinterdress hver, en vinterjakke, og en skibukse. Er dressen våt tar de jakke og bukse heller. De har tidligere hatt to regndresser hver. Nå har de to eldste en regndress hver, og en tredje reservedress på deling. De har et par vintersko og et par cherrox hver, og så får de ta cherrox om vinterskoa er våte og omvendt. Klærne klarer jeg å få tørre til neste dag, men ikke vinterskoene om de har vært i sjøen eller hva nå eldste gjør med sine for å få de så våte.:meh:

jeg er helt enig! blir gal av alle skoene og klærne :p vi har jo så masse av alt! men uten alle settene skjønner jeg ikke hvordan de skulle hatt noe å ha på seg ila dagen og dagen etter. jr her blir søkkvåt hver gang han er ute (han leker i søledammer..) så vi må ha et sett fast på skolen, et han reiser i, og et hjemme (tilfelle vi skal ut etter skolen) og sko... joggesko, gymsko, fotballsko, støvler, cherox, softchell støvler, fjellsko, dresssko, bunadssko, "kule"sko, tursko,innesko, sandaler osv osv osv :p
 
.. har dere til barna? tenker da i barnehage/skole alder?
Selv må vi ha minimum 2 dresser, regntøy, overtrekksbukser, sko til allefører osv til barna..
For om tøyet blir vått eller veldig skittent, tørker det ikke til neste dag. samt at de ønsker et ekstra sett i barnehagen/skolen så de kan bytte om de blir våte i første utetid.

Er det fler som har det sånn, eller greier dere å vaske/tørke over natten? vinterdressen og vintersko er det som tar lengst tid å tørke.. skoene kan jo ta dager :O stapper avispapir inni og har de på varmekabler men det tar tid alikevell.. må vurdere skotørker..

Skotørker er gull verdt:)!
 
De har vintersko og vinterstøvler, og vi har skotørker (det koster langt mindre enn et ekstra par sko ;-)) så tørre sko er ikke noe problem.

Han på skolen har bare en dress og et sett regntøy, hun i bhg har ekstra. Han blir jo nesten aldri våt, hun blir ofte og hun har alltids tilgang på noe arvet i backup ved behov.

hva om han blir våt i førstefri da? mulig min er mer svamp enn din, men her hadde det aldri funka med bare et sett av vær:p
 
Dere som har bare ett sett , er dere ikke ute etter bhg og skole?
Nei det rekker vi sjelden... Iallefall ikke på vinteren når det er mørkt før vi kommer hjem.

Ungene her tør ikke være ute alene, og når vi kommer fra jobb, skole og bhg er det lekser, middag, rydding osv. Og kl 19 skal første i seng.

På sommeren er vi nok mer ute, men da har vi som regel vært mye ute i løpet av dagen (særlig i bhg og jeg på min jobb) at vi ikke orker mer sol...
 
Back
Topp