hvor mange sett med klær

Nei det rekker vi sjelden... Iallefall ikke på vinteren når det er mørkt før vi kommer hjem.

Ungene her tør ikke være ute alene, og når vi kommer fra jobb, skole og bhg er det lekser, middag, rydding osv. Og kl 19 skal første i seng.

På sommeren er vi nok mer ute, men da har vi som regel vært mye ute i løpet av dagen (særlig i bhg og jeg på min jobb) at vi ikke orker mer sol...
Da skjønner jeg
Vi var alltid ute etter bhg , i tillegg fikk han i utebhg så skift var viktig
 
Har aldri hatt dobbelt opp vi!
Én dress, ett sett regnklær, goretex sko og støvler. Har holdt i massevis i barnehage. Selv om størstemann bodde i vanndammene, var han svæææært sjeldent våt. Handler endel om hva man kjøper også tenker jeg ;)
 
Har aldri hatt dobbelt opp vi!
Én dress, ett sett regnklær, goretex sko og støvler. Har holdt i massevis i barnehage. Selv om størstemann bodde i vanndammene, var han svæææært sjeldent våt. Handler endel om hva man kjøper også tenker jeg ;)
Det gjør det helt klart
Vi søuttet å ha to dresser hengende i bhg etterhvert for han ble jo aldri våt uansett
 
Vi har bare en vinterdress også en tynnere dress. Det går veldig fint det altså, blir aldri våt og skitten er jo bare å børste av. Vasker den så og si aldri - og man skal vel vaske yttertøyet så sjeldent som mulig også. Tar med hjem fra bhg om ettermiddagene med mindre vi har noe på programmet - om vi skal gå ut og ikke har vinterdressen blir det den tynnere med ekstra lag under. Om den er våt tørker den veldig fort med ventilasjonsanlegget på maks, men aldri vært våt helt gjennom.
 
Har bare 1 dress, har 2 sett regntøy, ett med for og ett uten for. Vintersko og dock boots til bløtere dager. Dressen og regntøyet tørker over natta når det blir tatt med hjem :)
 
Da skjønner jeg
Vi var alltid ute etter bhg , i tillegg fikk han i utebhg så skift var viktig
Blir sikkert annerledes når ungene blir enda større, og vi ikke trenger å begynne å roe ned kl 18 [emoji6]
De har hatt ekstra skift her og altså, og frøkna har nok litt mer skift enn eldste. Særlig på regntøy og skallbekledning.

Nå har forsåvidt storebror ei vinterbukse ekstra og, selv om den ene er med hull på knærne [emoji23]
 
Eldste har 3 sett regntøy, der det ene alltid ligger i skolesekken. Så har hun 2 utebukser og 3 vinterjakker (noe arvet og noe fått), 1 par vintersko. Yngste har regntøy, reima tec parkdress som er mer eller mindre vanntett, 1 sett regntøy og 1 vinterdress. Vinterdressen føler jeg var bortkastet da den er brukt 1 gang [emoji14] han har ett par vintersko. rekker ikke å være ute etter bhg i uka, men eldste er ofte ute etter skolen.
 
Tenker at vi hadde klart oss med et sett regntøy, en vinterdress, vinterjakke, og høst/vår/skallbekledning. Vinterdressene tørker ikke over natten her heller, men har enda ikke opplevd at de blir så våte etter bruk, kun om jeg vasker de, og det gjør jeg bare i helger. Men skallbuksa og jakke kan fint brukes om vinteren med tykk ull under, og sherrox/vintersko kan brukes om hverandre om et par er våte.

I praksis med tre barn så har de mye av alt, de arver av hverandre og det brukes som ekstra tøy. Kjøper stort sett nytt også, fordi det nye holder bedre.
 
hva om han blir våt i førstefri da? mulig min er mer svamp enn din, men her hadde det aldri funka med bare et sett av vær:p
Dere som har bare ett sett , er dere ikke ute etter bhg og skole?
Haha, det spørs om hele forskjellen er hvor mye svamp barna er ja. Mellomste min er skikkelig uteunge, men det går likevel flere måneder mellom hver gang hun er våt på innsiden av klærne. Regnklærne er jo søkkvåte når hun kommer hjem, men bare på utsiden. Henger de og drypper av seg mens hun spiser middag, så er hun klar til å gå ut med de samme klærne etter maten. :) Eldste er litt mer til å bli gjennomvåt. I barnehagen brukte han skifteklærne, men nå er han 8 år, og jeg sender ikke med ekstra yttertøy til skolen lengre altså. Blir han våt i friminuttet, så får han heller sitte inne siste friminutt, og tenke på hvor dumt det var å legge seg ned i en sølepytt. :p Nei da, han har stort sett sluttet å våte seg til han også, og vasser han i bekken til over støvleskaftet en veldig kald dag nå, så får han heller ringe hjem så jeg kan hente ham.
 
I bhg har vi nå en vinterdress og en parkdress. Blir vinterdressen våt, blir det parkdressen med ull lag og fleece lag under. Om vår/høst er det et sett med regntøy og parkdressen. Hjemme har vi vinterjakke og skibukser hvis dressen er vår fra bhg og ekstra regntøy. Har bare et par sko til hvert føre, men har noen arve sko hvis skoene dems ikke rekker å tørke
 
Blir sikkert annerledes når ungene blir enda større, og vi ikke trenger å begynne å roe ned kl 18 [emoji6]
De har hatt ekstra skift her og altså, og frøkna har nok litt mer skift enn eldste. Særlig på regntøy og skallbekledning.

Nå har forsåvidt storebror ei vinterbukse ekstra og, selv om den ene er med hull på knærne [emoji23]
Vi var det fra han var liten vi, han elsket å være ute å ble sur om vi ikke var ute etter bhg ;)
 
Haha, det spørs om hele forskjellen er hvor mye svamp barna er ja. Mellomste min er skikkelig uteunge, men det går likevel flere måneder mellom hver gang hun er våt på innsiden av klærne. Regnklærne er jo søkkvåte når hun kommer hjem, men bare på utsiden. Henger de og drypper av seg mens hun spiser middag, så er hun klar til å gå ut med de samme klærne etter maten. :) Eldste er litt mer til å bli gjennomvåt. I barnehagen brukte han skifteklærne, men nå er han 8 år, og jeg sender ikke med ekstra yttertøy til skolen lengre altså. Blir han våt i friminuttet, så får han heller sitte inne siste friminutt, og tenke på hvor dumt det var å legge seg ned i en sølepytt. :p Nei da, han har stort sett sluttet å våte seg til han også, og vasser han i bekken til over støvleskaftet en veldig kald dag nå, så får han heller ringe hjem så jeg kan hente ham.
Her får de ikke være inne i friminyttet, er de våte må de likevel ut.
Skolen har bedt om at også de store barna har skift, for det er ikke godt å være våt
 
Om den er våt tenker jeg på
Han blir nesten aldri så våt. Er ikke sååå mye ute etter skolen på vinteren uansett og klarer seg da med noe annet om han må, type fleece under ei tynn jakke/bukse. Men så er han en sofagris, og mellom lekser, fotball og korps er han gjerne inne. Sommer er noe annet, men leke ute når det regner skjønner jeg egentlig at han ikke gidder ;-)
 
hva om han blir våt i førstefri da? mulig min er mer svamp enn din, men her hadde det aldri funka med bare et sett av vær:p
Han har et skift i innetøy. Og blir ikke så våt lenger. Har dress som holder fint pluss regntøy til de dagene det trengs.

Når han var yngre var det noe annet, i bhg kunne kun dykkerdrakt holdt ham tørr, men i år er det annerledes. I fjor og forsåvidt. (tredje klasse nå).

Men vi har ikke vært mye ute etter bhg/skole uansett da, de er nok ute i bhg for en dag. Er det snø er det noe annet, men det skjer jo ikke hver måned. Og sommer, men da trenger de ikke dress og våt blir de ikke med mindre de badet
 
.. har dere til barna? tenker da i barnehage/skole alder?
Selv må vi ha minimum 2 dresser, regntøy, overtrekksbukser, sko til allefører osv til barna..
For om tøyet blir vått eller veldig skittent, tørker det ikke til neste dag. samt at de ønsker et ekstra sett i barnehagen/skolen så de kan bytte om de blir våte i første utetid.

Er det fler som har det sånn, eller greier dere å vaske/tørke over natten? vinterdressen og vintersko er det som tar lengst tid å tørke.. skoene kan jo ta dager :O stapper avispapir inni og har de på varmekabler men det tar tid alikevell.. må vurdere skotørker..

Som sko nr 2 på vinteren er billige cherroxer et fint alternativ.
Vanntette tursko
Gummistøvler
Joggesko
Sandaler
Finsko

En vanntett tynn dress som kan brukses vinter og sommer- kle på etter lag på lag prinsippet.
1 sett regntøy som puster slik at det også kan brukes som turtøy på fine dager.
1 varm dress
Kjøp et brukt ekstra sett regntøy å ha gode ullklær i barnehagen så kan det brukes på vinteren også om vinterdressen blir våt.

Kjøp en skotørker:)
 
Han blir nesten aldri så våt. Er ikke sååå mye ute etter skolen på vinteren uansett og klarer seg da med noe annet om han må, type fleece under ei tynn jakke/bukse. Men så er han en sofagris, og mellom lekser, fotball og korps er han gjerne inne. Sommer er noe annet, men leke ute når det regner skjønner jeg egentlig at han ikke gidder ;-)
De er forskjellige de barna å er vel detfor man har forskjellig klesbehov også.
Er man sjelden ute etter bhg og skole skjønner jeg man trenger lite
 
De er forskjellige de barna å er vel detfor man har forskjellig klesbehov også.
Er man sjelden ute etter bhg og skole skjønner jeg man trenger lite
Sant det.

Mellomste er mer ute. Men hun har jo også mer klær, en dress hjemme i tillegg til den som henger i bhg (arvet, men helt kurant) og regntøy både her og der. Hun har jo ikke lekser enda heller da. Men har likt utelivet mer enn eldste hele veien. Selv om jeg har stått minst like mye ute i regnet og dyttet på ham på en lekeplass de første årene av hans liv. (vi var mye ute før de begynte i bhg hhv 2 og 1,5 år gamle) ulike personligheter, ulike preferanser på tross av lik oppvekst.
 
De er forskjellige de barna å er vel detfor man har forskjellig klesbehov også.
Er man sjelden ute etter bhg og skole skjønner jeg man trenger lite
Sant det.

Mellomste er mer ute. Men hun har jo også mer klær, en dress hjemme i tillegg til den som henger i bhg (arvet, men helt kurant) og regntøy både her og der. Hun har jo ikke lekser enda heller da. Men har likt utelivet mer enn eldste hele veien. Selv om jeg har stått minst like mye ute i regnet og dyttet på ham på en lekeplass de første årene av hans liv. (vi var mye ute før de begynte i bhg hhv 2 og 1,5 år gamle) ulike personligheter, ulike preferanser på tross av lik oppvekst.
 
Back
Topp