Hvor lenge hadde du og pappaen vært sammen før dere bestemte dere for å få barn?

M

Moderator Eve

Guest
Planla dere å få barn? Hvor lenge var dere sammen før dere begynte å snakke om å få barn sammen?
 
Vi hadde vært sammen i knappe to måneder når testen ble positiv. Ikke planlagt overhodet - jeg var ferdig med barn, han ville ikke ha noen.

Venter nummer to sammen nå, vesla blir tre i juni. Han i magen er nøye planlagt.
 
Begge gutta er veldig planlagt, og veldig etterlengtet. ❤️ Vi hadde vært sammen i 8 år før vi bestemte oss for at nå, nå var vi klare. ☺️
 
Ble gravid første gang vi hadde oss.. en av de første iallefall. Var ikke planlagt,men vi ble glade begge to da vi fant det ut[emoji4] nå snart 12 år og 3 barn senere er vi fortsatt sammen[emoji173] Og har barn nr 4 på vei[emoji177]
 
Hadde vært sammen rundt 8 år når vi begynte å prøve.
Hadde snakket om det 1 år, men måtte vente siden jeg hadde gått på noen medisiner som det tok 1 år å få ut av systemet.
Før det var det uaktuelt siden jeg var syk
 
Litt over 2 år
 
Var ikke sammen sånn kjempe lenge, litt over 1,5 år , men han er litt eldre enn meg og hadde ikke lyst til å vente veldig lenge og jeg følte meg ‘klar ‘ :happy: Men ble gravide fortere enn vi hadde snakket om da :D
 
Vi ble sammen da jeg var 20 og han 22. Da var vi studenter, men begge var åpne om at vi ville ha barn en gang i fremtiden (om flere år da).

Mannen min er en veldig fornuftig fyr, og mente det var lurt å bli ferdig med mastergradene og å oss faste jobber og helst kjøpe leilighet før vi skulle få barn. Jeg sluttet med p-piller da jeg var 27, da var vi ferdige med studiene, han hadde fast jobb, jeg hadde bare engasjement, og vi sparte opp til egenkapital. Så ikke alt var på plass, men vi var på vei :)

Men så tok det jo to år... i kø til prøverør ble jeg endelig gravid. I mens rakk vi å kjøpe leilighet og jeg hadde fått fast jobb, og det var veldig deilig å ha alt det på plass.

Så vi hadde hatt et fantastisk forhold i over 9 år da vi endelig fikk barn ❤️ Nå venter vi barn nummer to, og har vært sammen i 13 år ❤️

Føler meg så heldig som traff drømmemannen så tidlig, min aller beste venn, som i tillegg er verdens beste mann og pappa. Og at vi allerede hadde så mange år sammen bak oss da jeg gikk gjennom et slitsomt svangerskap, en tøff fødsel, og barnet vårt hadde kolikk i fem måneder, var en stor styrke for oss. :)
 
Vi møttes i september, flyttet sammen i juni og kastet prevensjonen i august [emoji5] Det har tatt litt lenger tid enn vi trodde, men nå er vi mer enn klar!
 
Vi hadde vært sammen i 10 år :)

Jeg måtte slutte med p-piller og tenkte som så at vi heller fikk se hva som skjedde :)

Snakket om barn ganske fort :)
 
10 år. Så nå er vi godt kjent, men fortsatt føler jeg at det er flere ting vi kunne gjort sammen som par før vi får barn. Men så er det den der biologiske klokka :wtf:
 
Vi snakket om barn ganske fort, siden vennene våre ble gravide veldig raskt etter de ble sammen. Ble enige om at vi ikke var klare og at det mest ansvarlige og riktige for oss var å vente til vi hadde hus, fast jobb, utdannelse, bil og førerkort. Dermed var vi et par i 7 år før jeg slutta med prevensjon, og det har vi ikke angra på :) nå er mini 7 mnd og det føles godt at vi har alt på stell, slipper å bruke tid på å bekymre oss for økonomi f.eks.
 
Jeg visste før vi ble sammen at jeg mest sannsynlig ville trenge IVF for å få barn, så vi snakket om og planla før vi ble sammen, ville være sikker på at han var klar for barn og var innstilt på å starte ganske raskt :)
 
Vi snakket om det først etter 2,5 år. Bestemte oss for å vente pga jeg var læring, så satte i gang prøvingen etter 3,5 år. Tok ytterligere 2,5 år før førstemann var her.
 
Jeg og kjæresten min ble sammen i februar 2017, og vi begynte å prate om det noen måneder senere. Vi flytta sammen i juli og begynte sånn smått å prate på det mer og mer som tida gikk, og nå prøver vi:) jeg er 17 og han blir 20 i år.
 
Vi hadde vært sammen i 13 år (jeg var 29 da vi begynte å prøve, så vi bare fant hverandre veldig tidlig :p ).
 
Det var et "krav" fra min side at mannen jeg blir sammen med ønsker barn, så vi snakket om det veldig tidlig i forholdet. Vi ønsket likevel å vente litt. Vi hadde vært sammen i 3 år da vi bestemte oss for å prøve (da var vi akkurat blitt gift) og spiren satt på første forsøk :happy:
 
Vi snakket om barn ganske tidlig i forholdet, for å forsikre oss om at vi begge ville ha barn i framtiden.

Ellers har vi hatt en åpen diskusjon rundt det i alle år vi har vært sammen (8 år). Vi giftet oss for 2,5 år siden, men var da enige om at vi ikke ønsket oss barn helt ennå. Jeg var nyutdannet, og ville gjerne jobbe litt først. Så ville jeg gjerne få fulltidsjobb. Etter en stund var det i boks.

For ca. 1 år siden bestemte vi oss for å selge leiligheten, og starte husjakten. Da tenkte vi at vi kunne begynne å prøve når huset var kjøpt. Oktober 2017 signerte vi kontrakten, og da begynte også prøvingen. :)
 
Back
Topp