Hvor lenge hadde du og pappaen vært sammen før dere bestemte dere for å få barn?

Vi ble enige om at vi ønsket oss barn "en gang" før vi ble sammen. Det var en ganske klar mening hos oss begge at vi ikke skulle være sammen med noen vi ikke så for oss barn med i fremtiden.
 
Vi snakket ganske tidlig om barn, og fant ut at det var noe begge ønsket. Begynte å prøve når vi hadde vært sammen i litt over 2 år :)
Tok lengre tid enn vi håpet, men har nå en liten spire i magen som vi håper har det bra :)
 
Vi snakket om at vi skulle ha barn etterhvert, men få livet litt på plass først. Jeg ble nå likevel klar før ham. Ca 4 år etter at vi ble sammen var mannen på gjenforeningsfest med barneskolen og kom tilbake og hadde oppdaget at fler hadde fått eller ventet barn, og fant ut at det ville faktisk han også.

Det tok nå sin tid før førstemann kom da, på fdmårsdagen vår fridde mannen og selv hvor gjerne jeg ville ha barn landet vi på at det rette for oss var å ta en prøvepause. Så tre mnd før bryllupet begynte vi å prøve igjen, etter nesten ni mnd uten. Og åtte mnd senere ble jeg endelig gravid

Lett har de ikke kommet noen av ungene, men nå har vi tre og er godt fornøyd med det. Vi har vært gift i 11 år til sommeren, så da har vi vært sammen i 18 år sånn i disse tider da.
 
Snakket om det kort tid etter egentlig. Tenkte starte prøvingen etter 5 mnd, men valgte av ymse årsaker å utsette 1 år. Men mtp at det tok ytterligere 2,5 år før hun satt angrer jeg litt på den :p
 
3 år :)
 
Mannen min ønsket barn, jeg ønsket det ikke, da vi ble sammen. Så de første 3 årene gikk med til at jeg ble mentalt klar for barn.

Etter det måtte vi få det økonomiske på plass, så vi hadde vært sammen rundt 4 år da vi begynte å prøve, og litt over 5 år da vi fikk første barnet.
 
Vi hadde vært sammen i ti år da datteren vår ble født. Og vi prøvde aktivt i nesten to år før det (eller et år+svangerskapet på 9 mnd da.) Men vi bestemte oss for at vi skulle ha barn en gang lenge før det. Det måtte bare passe først. Jeg studerte til jeg var 28 og ville ha noen år arb. erfaring før jeg gikk i perm.
 
Litt over 3 år da vi starta. Nå har vi bikket 5 år, og fremdeles ingen barn..
 
Under ett år! Vi prøver fremdeles. Må være effektiv når man møtes sent [emoji1]
 
Var vel sammen i 8 år før vi begynte prøvingen. Og etter 10 år kom første barnet.
 
2 år
 
Hadde vært sammen i 6 år da vi bestemte oss for å få barn [emoji4]
 
Jeg slutta på pillene 3 mnd etter vi ble sammen, tenkte det uansett ville ta ei stund før jeg ble gravid - spiren satt i 2.pp
 
Back
Topp