Hva er nok søvn for deg?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å fungere normalt?

Og hva er for lite søvn for deg?

Pleier du å få nok søvn til vanlig?
 
Last edited:
Jeg fungerer best om jeg får 9 timer ++ to tre ganger i uka. Men jeg klarer meg med 6 timer også. Alt under det og jeg er ødelagt
 
Som ikke-gravid er det nok med 6-7 timer. Nå trenger jeg 10-12... [emoji56]
 
Som ikke gravid: 4-6 timer om natten er helt greit, et under om jeg sove mer enn 7 timer(da er jeg syk).
Men om jeg får sove på dagen i tre kvarter så trenger jeg ikke så mye på natta.(har vært sånn siden tenårene)

Som gravid: så sover jeg vel til sammen 3-7 timer fordelt på dag og natt. Ikke lengre enn tre kvarter om gangen. Men føler jeg sover mye mer nå enn jeg vanligvis gjør og trenger.
Er vel ikke noe som er lite søvn for meg, kun når det er ingenting eller dårlig søvn. Fungerer greit med lite søvn, men fungerer ikke i det hele tatt med dårlig søvn.
 
Varierer. Om jeg er uthvilt når jeg står opp (dvs at bekkenet eller annet ikke har plagd meg gjennom) er det kkke så farlig om det er 5 eller 10 timer. På den andre siden kan jeg fint sove 8-10 timer uten å være uthvilt om jeg har vondt. Så handler i stor grad om komfortabeltet, ikke så mye om aktuelle timer. Sliter også med å nå dyp søvn.
 
Kommer jeg under 5,5 timer litt for mange dager på rad er jeg ikke menneske lenger, da trenger jeg brått en 7,5-9 om natten.
Ellers så holder det med en 6-7 dersom minst 4 timer er dyp søvn
 
Jeg klarer meg om jeg har sovet 4-5 timer ei natt, men om det skjer over flere dager fungerer ikke hodet og jeg er heilt utslitt. Trenger 8 timer ++

Da minstemann var liten hadde han kolikk og var generelt makkete på natta. Han sov ikke en hel natt før han var 2 år. På det verste sov jeg kun 3 timer pr natt, og det var ikke sammenhengende engang. Jeg gikk rundt å følte meg fyllesyk av søvnmangel.

Til eldre jeg blir jo mer søvn trenger jeg. Tåler ikke å rangle lenger.

Kan glatt sove til både 12-13 på helg om mannen står opp med barna. Men da sovner jeg gjerne i 03 tida på natta.
 
28 timer i døgnet føles det som:rolleyes: har ikke følt meg skikkelig uthvilt siden jeg ble gravid med første for snart 11 år siden.... klarer 1 dag med 4-5 timer, men ikke flere netter på rad. Tror ca 7 timer er bra, men jeg har dessverre ikke jevn døgnrytme hele uken så sover 5-12 timer om natten. Sover gjerne 12 timer om mannen tar ungene lørdags morgen. Legger meg da gjerne kl 23 og blir vekket ca 11:hilarious:
 
Jeg har bestandig trengt mye søvn, så 8+ er et must. ☺️
 
Ca 8t pleide å være perfekt. Da jeg var gravid mer 12t... Nå er andremann snart 7mnd og jeg drømmer om 8t sammenhengende søvn :D
 
Våkner av meg selv og føler meg uthvilt etter 6-7 timer. For lite søvn er når jeg ikke får timene mine sammenhengende, eller når jeg vekkes av alarm eller av andre. Merker nå som jeg har en baby som skal ammes i løpet av natten at jeg sjelden føler meg uthvilt. Selv ikke når jeg legger meg tidlig og får totalt 8-9-10 timers søvn.
 
Jeg skulle gjerne ha sovet 7-8 t seøv men ligger mellom 3- 5 og med flere oppvåkninger
 
6 timer er bra nok for meg. Etter jeg fikk nr 2 for 7 mnd siden er jeg i skikkelig underskudd på søvn og sover 3-4 timer til sammen hver natt. Er helt ødelagt:/
 
7 timer er bra :) klarer meg på mye mindre også, men det er ikke optimalt i lengden (jeg blir grinete [emoji23]).
 
8-9 timer hver natt hadde vært drømmen. I ukedagene blir det rundt 7 timer, og det går greit. Blir det mindre enn 7, er jeg i ørska hele dagen.
 
Jeg trenger minst 7,5 timer[emoji2]
I helgene blir det ofte 8 timer, i ukedagene dessverre ofte 6,5 time[emoji13]
 
Får aldri nok søvn :p Kunne lett sovet 12-18 timer..men ikke ofte det har skjedd.
Fungerer jo uansett hvor mye/lite søvn jeg får..må jo det med barn i hus ;)
 
Får aldri nok søvn :p Kunne lett sovet 12-18 timer..men ikke ofte det har skjedd.
Fungerer jo uansett hvor mye/lite søvn jeg får..må jo det med barn i hus ;)

Samme her[emoji23] Er alltid trøtt, samtidig som jeg alltid våkner tidlig av ren rutine ift jobb[emoji849] De dagene kroppen slapper såpass av at jeg sover oppmot 12 timer er helt fantastiske[emoji23]
 
Back
Topp