Hobbytråd/nåken so laga nåke til babyen?

Aldeles nydelig!! Du er kjempeflink! Har vurdert litt å lage denne "risarosa"posen selv i en jentevariant, men litt usikker siden vogna også er grå.. kanskje det blir for mye? Og rosa som hovedfarge kan kanskje bli for rosa..

Tusen takk :) om du finner en gråfarge som passer til vognen så bør jo det gå fint. Jeg tenker det er en pose som vil brukes som sovepose når vi er på besøk og i flere andre anledninger enn bare i vognen også. Rosa stoff kan fort bli veldig sukkersøtt, men det finnes jo veldig mange fine rosafarger også, særlig de mot gammelrosa synes jeg er nydelige, og de passer også perfekt med grått! Men rosa garn tror jeg kanskje kan bli i overkant ja :)
 
Babynest og andre småsaker er klart til den lille
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1434834558.747831.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1434834558.747831.jpg
    58,6 KB · Visninger: 67
  • ImageUploadedByBV Forum1434834616.131845.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1434834616.131845.jpg
    55,3 KB · Visninger: 68
Her har ej strikket kjole, dress og bukse - tenker å strikke vognteppe og hekle babyleke til vognen i sommerferien, må bare lære meg å hekle først! :happy:
 
Tenkte jeg skulle starte på en vognpose, strikket med dyne inni - noen som har tips til garn? Vurderte artic ullgarn på pinne 5/6, blir dette for varmt? og noen som har erfaring fra garnet om det klør noe? :)
Burde jeg bruke pinner eller rundpinne? :)
 
Tenkte jeg skulle starte på en vognpose, strikket med dyne inni - noen som har tips til garn? Vurderte artic ullgarn på pinne 5/6, blir dette for varmt? og noen som har erfaring fra garnet om det klør noe? :)
Burde jeg bruke pinner eller rundpinne? :)
Kan no strikke med Ulltråd uttapå å fore den inni med flanell og dyne inni..?!mammaen min strikker risarosa pose til mej å vi gjer de sånn :)
 
Kan no strikke med Ulltråd uttapå å fore den inni med flanell og dyne inni..?!mammaen min strikker risarosa pose til mej å vi gjer de sånn :)

Jeg strikket også med ulltråd også foret jeg den. Også kommer jo dynen i tillegg, men den laget jeg slik at den kan tas ut - da kan vognposen brukes med dynen om vinteren og uten når det er mildere uten at det blir for varmt :)
 
Når man er så dum og snubler i trappa og vrikker ankelen blir det mye tid til og hekle framover.
a157a7028e71108ac682cc8e9b76d49d
 
Noen som vet om fine, gratis strikkeoppskrifter på nett? :) Tenkte å kanskje strikke hentesett, men jeg er ikke superflink til å strikke :p
 
Noen som vet om fine, gratis strikkeoppskrifter på nett? :) Tenkte å kanskje strikke hentesett, men jeg er ikke superflink til å strikke :p
De fineste oppskriftene er som oftest kjøpeoppskrifter. Men sjekk f.eks. Garnstudio.no, der ligger en del. Men sandnesgarn og dalegarn har veldig mange fine hentesett - et oppskriftshefte koster ikke så mye..
 
Tja, har fått meg en ny hobby, men det er vel til alle som vil kjøpe's babyer. Vognlenker :)
 

Vedlegg

  • 11825804_1477347472559568_572558702426511845_n.jpg
    11825804_1477347472559568_572558702426511845_n.jpg
    88,3 KB · Visninger: 43
Jeg strikker.

Har hittil strikket;
4 kjappstrikkadrakter,
Ei jakke,
Ei bukse med føtter,
Ei lue,
Nesten ferdig med ett teppe fullt i mønster (ala vikinggarnteppe).

Har planer om;
Marius vognteppe,
Enda ei bukse med bein,
Ei bukse uten bein,
Flere luer,
Heldress (marius),
Sokker,
Eventuelt noen votter.
++

Å jeg strikker fort, så jeg skal nok rekke det jeg har plan om :)
 
Jeg strikker.

Har hittil strikket;
4 kjappstrikkadrakter,
Ei jakke,
Ei bukse med føtter,
Ei lue,
Nesten ferdig med ett teppe fullt i mønster (ala vikinggarnteppe).

Har planer om;
Marius vognteppe,
Enda ei bukse med bein,
Ei bukse uten bein,
Flere luer,
Heldress (marius),
Sokker,
Eventuelt noen votter.
++

Å jeg strikker fort, så jeg skal nok rekke det jeg har plan om :)

Ska si du er rask og strikke:) og hjemme strikka er jo så fint:)
 
Back
Topp