Hentesett til julibarna ❤

Det blir hentesett i klompelompe (David), og jeg er sånn i tvil om str. Skal jeg ta 0-1 mnd, eller 1-3 slik at de kan bruke det lenger? Om jeg går til ks-dato så regner jeg med at de blir ca 3 kg. Max 3.5.
Noen som vet?? :)
Da ville jeg personlig gått for 0-1mnd. Strikket ullklær utvider seg og er tøyelig i tillegg. Ved 3 kg tror jeg baby kommer til å svømme i et hentesett i 1-3mnd. Men du har det jo lenger, så du får velge hva som er viktigst :D
 
Det blir hentesett i klompelompe (David), og jeg er sånn i tvil om str. Skal jeg ta 0-1 mnd, eller 1-3 slik at de kan bruke det lenger? Om jeg går til ks-dato så regner jeg med at de blir ca 3 kg. Max 3.5.
Noen som vet?? :)
Hvis du vil bruke det hjem fra sykehuset ville jeg valgt 0-1 mnd. Gutten vår var ca 3 kg og 50 cm ved hjemreise og hentesettet i 0-1 mnd var kjempestort! Str 50 også druknet han i.
 
Det blir hentesett i klompelompe (David), og jeg er sånn i tvil om str. Skal jeg ta 0-1 mnd, eller 1-3 slik at de kan bruke det lenger? Om jeg går til ks-dato så regner jeg med at de blir ca 3 kg. Max 3.5.
Noen som vet?? :)

Jeg hadde tatt 0-1 mnd:) de små størrelsene går så fort å strikke at du kan jo strikke i en størrelse større og [emoji6]
 
Det blir hentesett i klompelompe (David), og jeg er sånn i tvil om str. Skal jeg ta 0-1 mnd, eller 1-3 slik at de kan bruke det lenger? Om jeg går til ks-dato så regner jeg med at de blir ca 3 kg. Max 3.5.
Noen som vet?? :)
Dersom du vil at settene skal passe når dere reiser hjem ville jeg valgt 0-1 mnd (med mindre du strikker veldig stramt) :) 1-3 mnd blir sannsynligvis ganske stort når guttene er nyfødt.

Dersom du heller vil at de skal passe litt lenger er det selvfølgelig et alternativ å brette opp ermene og beina :)
 
Jeg strikker det i 1-3 mnd, og ekstra luer i str 0-1 :) har også hørt flere si at klompelompe er små i str, og jeg strikker nok litt stramt i tillegg :å
 
Jeg strikker det i 1-3 mnd, og ekstra luer i str 0-1 :) har også hørt flere si at klompelompe er små i str, og jeg strikker nok litt stramt i tillegg :å
Jeg strikker litt stramt og har strikket en genser i klompelompe str 1 år, den passer enda og gutten er 2. Men nå nærmer den seg for liten da. Har også strikket og fått et par luer som har vart lengre enn "de skulle" selv om gutten lå øverst på skalaen i hodemål. Så vil ikke si jeg er helt enig med de som sier klompelompe har små størrelser [emoji28]
Du venter tvillinger sant? Jeg ville definitivt strikket noe i 0-1 mnd hvertfall, tvillinger er jo ofte litt mindre ved fødsel også.
 
Jeg får to gutter i juli (om alt går etter planen og de ikke kommer lenge før termin) og lurer litt på hva jeg skal kle dem i. Noen som allerde har kjøpt eller bestemt seg for noe? Gjerne bilder, tips og link :)
Jeg skal strikke noe fra klompelompe. Har ikke bestemt meg for hva, har ti prosjekter nå :p

Har tenkt litt på om det blir en supervarm juli, og om det blir for varmt med ull. Hmmm...
 
Jeg skal strikke noe fra klompelompe. Har ikke bestemt meg for hva, har ti prosjekter nå [emoji14]

Har tenkt litt på om det blir en supervarm juli, og om det blir for varmt med ull. Hmmm...
Sist brukte vi en del ull fra Nøstebarn med korte ermer og bein (sånn 50-talls badedrakt-liknende) - veldig søtt og praktisk! Ull regulerer temperaturen så er praktisk også i varmen når de blir svette på ryggen etc. Også veldig kjekt hvis ungen er en gulper ;)
 
Jeg har nettopp strikket denne, men det er str 3 mnd så blir nok for stort for å ha på hjem fra sykehuset. Er hun som storebroren sin blir hun ikke kjempestor. Men siden det er midt på sommeren tenkte jeg kanskje å strikke noe ala denne i nyfødt-størrelse og så ha en body under, strømpebukse og lue til [emoji173]️
585003530541c18b470bfb9beca6dd89.jpg

Da har jeg begynt på samme, i samme størrelse. De var tom for dus fersken da, så ble lilla her - vurderte også vårgrønn, men kan jo strikke to i litt forskjellige fargekombinasjoner evt. Gøy å strikke, foruten dette partier med tre farger samtidig. Jeg hater det, men bodyer er for fin og omgangene for få til å la være!

12770F58-4785-4676-9394-3E961D4ECEC3.jpeg
 
Da har jeg begynt på samme, i samme størrelse. De var tom for dus fersken da, så ble lilla her - vurderte også vårgrønn, men kan jo strikke to i litt forskjellige fargekombinasjoner evt. Gøy å strikke, foruten dette partier med tre farger samtidig. Jeg hater det, men bodyer er for fin og omgangene for få til å la være!

Vis vedlegget 248858
Veldig fin! Og rask og morsom å strikke (bortsett fra det partiet du nevner ja, enig der[emoji23]). Jeg må finne en fin body til hentesettet tror jeg, og strikke i nyfødt [emoji4]
 
Veldig fin! Og rask og morsom å strikke (bortsett fra det partiet du nevner ja, enig der[emoji23]). Jeg må finne en fin body til hentesettet tror jeg, og strikke i nyfødt [emoji4]

Jeg har bestemt meg for denne romperen. I lys gul. Låner bildet fra en åpen blogg, for det er ikke noe godt bilde av den i katalogen med oppskrift:

iphone_1965350_1488561608489-1965350-7-1488561608495-n700.jpg
 
Jeg har bestemt meg for denne romperen. I lys gul. Låner bildet fra en åpen blogg, for det er ikke noe godt bilde av den i katalogen med oppskrift:

iphone_1965350_1488561608489-1965350-7-1488561608495-n700.jpg
Supersøt [emoji7]
Jeg holder på med en kjole nå, men neste prosjekt blir hentesett[emoji4]
Denne er 4-9 mnd så tenkte det blir en fin julekjole i mørk lilla.
e3ad12a55bc0ad59ae90847c10b0138a.jpg
41a454585932ffd9a5e1add83471d40a.jpg
 
Supersøt [emoji7]
Jeg holder på med en kjole nå, men neste prosjekt blir hentesett[emoji4]
Denne er 4-9 mnd så tenkte det blir en fin julekjole i mørk lilla.
e3ad12a55bc0ad59ae90847c10b0138a.jpg
41a454585932ffd9a5e1add83471d40a.jpg
Søt kjole og nydelig farge ja!
 
Da har jeg begynt på samme, i samme størrelse. De var tom for dus fersken da, så ble lilla her - vurderte også vårgrønn, men kan jo strikke to i litt forskjellige fargekombinasjoner evt. Gøy å strikke, foruten dette partier med tre farger samtidig. Jeg hater det, men bodyer er for fin og omgangene for få til å la være!

Vis vedlegget 248858

Jeg hadde forresten nesten nok garn til å strikke 2stk med å bare bytte om på fargene [emoji4] måtte ha et ekstra garnnøste i hvit:)
 
Jeg hadde forresten nesten nok garn til å strikke 2stk med å bare bytte om på fargene [emoji4] måtte ha et ekstra garnnøste i hvit:)

Ja, det var jo bare tull med to gule nøster! Vurderer å strikke en til jeg også, med vårgrønt og evt rokke litt om. Jeg har masse hvitt da, for jeg skal strikke en Setesdals-drakt i samme garn, og tror neppe det går alt der heller, til luen brukte jeg en del mindre enn oppgitt selv om målene stemmer.

Ferdig med body nå, mangler bare knappene.

F154996E-987E-4D5E-AC4D-6F8BE4DBB026.jpeg
 
Ja, det var jo bare tull med to gule nøster! Vurderer å strikke en til jeg også, med vårgrønt og evt rokke litt om. Jeg har masse hvitt da, for jeg skal strikke en Setesdals-drakt i samme garn, og tror neppe det går alt der heller, til luen brukte jeg en del mindre enn oppgitt selv om målene stemmer.

Ferdig med body nå, mangler bare knappene.

Vis vedlegget 249085

Ble kjempe fin [emoji4] Tror de har bommet kraftig på antall garnnøster i oppskriften. Jeg kjøpte litt mindre enn det som stod og fikk likevel for mye av den fargen du har som gul men hadde lagt av ekstra nøster i samme serienr, så kunne bar gå å kjøpe de jeg manglet:)
 
Mamma hadde visst begynt å strikke hentesett uten at jeg visste det. Og gjett hvilket? Jepp - klompelompe David :hilarious:
Så da strikker jeg 1-3 og hun 0-1 :D sliter veldig med tynt garn og pinne nr 2.5. Fysj :p var mye gøyere med vanlig merino og ikke tynn
 
Jeg har bestemt meg for denne romperen. I lys gul. Låner bildet fra en åpen blogg, for det er ikke noe godt bilde av den i katalogen med oppskrift:

iphone_1965350_1488561608489-1965350-7-1488561608495-n700.jpg

Hva heter romperen og hvor har du funnet oppskriften? Den var jo supersøt [emoji7][emoji7][emoji7]
 
Back
Topp