Hentesett til julibarna ❤

Ano-nymus

Gift med forumet
Assistert-jentene
Jeg får to gutter i juli (om alt går etter planen og de ikke kommer lenge før termin) og lurer litt på hva jeg skal kle dem i. Noen som allerde har kjøpt eller bestemt seg for noe? Gjerne bilder, tips og link :)
 
Planen er å strikke noe i allefall:p Har strikket litt til den lille allerede, men ikke noe som passer som hentesett. Veldig usikker på hva jeg vil ha og farge. Jeg elsker jo blått og er ikke så glad i masse rosa :p venter en liten jente så noe rosa blir det nok er uansett.
 
Jeg skal strikke hentesett :) Ikke helt bestemt meg for hvilket enda, men sannsynligvis minstensettet til gutt fra Klompelompe, men med perlestrikk på ermene i stedet for i raglanfeltet og seler på buksen :) ser slik ut med endringene.
 
Jeg har foreløpig strikket et lys romper og en jakke fra klompelompe jeg tenkte å bruke[emoji4]
 
Jeg har nettopp strikket denne, men det er str 3 mnd så blir nok for stort for å ha på hjem fra sykehuset. Er hun som storebroren sin blir hun ikke kjempestor. Men siden det er midt på sommeren tenkte jeg kanskje å strikke noe ala denne i nyfødt-størrelse og så ha en body under, strømpebukse og lue til [emoji173]️
585003530541c18b470bfb9beca6dd89.jpg
 
Jeg skal strikke hentesett :) Ikke helt bestemt meg for hvilket enda, men sannsynligvis minstensettet til gutt fra Klompelompe, men med perlestrikk på ermene i stedet for i raglanfeltet og seler på buksen :) ser slik ut med endringene.
Så skjønt!! ❤
Jeg lurte også på å be noen strikke hentesett, men det er så synd at det blir brukt så lite. Er jo så fint! ❤
 
Jeg har nettopp strikket denne, men det er str 3 mnd så blir nok for stort for å ha på hjem fra sykehuset. Er hun som storebroren sin blir hun ikke kjempestor. Men siden det er midt på sommeren tenkte jeg kanskje å strikke noe ala denne i nyfødt-størrelse og så ha en body under, strømpebukse og lue til [emoji173]️
585003530541c18b470bfb9beca6dd89.jpg

En romper var absolutt ikke dumt! :)
 
Så skjønt!! ❤
Jeg lurte også på å be noen strikke hentesett, men det er så synd at det blir brukt så lite. Er jo så fint! ❤
Litt kjedelig at han kommer til å vokse ut av det med en gang ja, men synes det er stas å tenke på at de første klærne hans er noe jeg har laget selv ❤

Lillerose sitt forslag er jo veldig godt :) For deg som skal ha to er romper et kjempefint alternativ dersom du skal be noen om å strikke. Det er ikke like mye arbeid som bukse og jakke eller heldress, og passer kjempefint til sommerbarn :)
 
Litt kjedelig at han kommer til å vokse ut av det med en gang ja, men synes det er stas å tenke på at de første klærne hans er noe jeg har laget selv ❤

Lillerose sitt forslag er jo veldig godt :) For deg som skal ha to er romper et kjempefint alternativ dersom du skal be noen om å strikke. Det er ikke like mye arbeid som bukse og jakke eller heldress, og passer kjempefint til sommerbarn :)
Ja det var jammen ikke dumt!
Jeg har nettopp lært meg å strikke, og er snart ferdig med en klompelompelue . Kanskje jeg kan prøve meg på romper selv? :)
 
Bestemoren min strikker jakke, lue og sokker. Det har hun gjort til alle barnebarn og oldebarn.
Jeg har strikket blondekjole body og lille sukkerspinn romper. Regner med at det blir en av disse. Vurderer også å strikke hulltights fra klompelompe.
 
Ja det var jammen ikke dumt!
Jeg har nettopp lært meg å strikke, og er snart ferdig med en klompelompelue . Kanskje jeg kan prøve meg på romper selv? :)
Det tror jeg så absolutt du får til :) og om du står fast eller lurer på noe er det bare å spørre her inne, så er det helt sikkert noen som kan hjelpe deg :)
 
Jeg har strikket jakke i tynn ull. Skal strikke lue og tøfler i samme og en rumper i ull/bomull [emoji4]
 
Så koslige hentesett og så flinke dere er :D legg gjerne ut bilder her når dere er ferdige med det :)
 
Jeg skal også strikke hentesett, en romper med jakke til fra Dale, er min plan. Romperen kan godt være litt stor uten at det gjør noe.
 
Jeg har nettopp strikket denne, men det er str 3 mnd så blir nok for stort for å ha på hjem fra sykehuset. Er hun som storebroren sin blir hun ikke kjempestor. Men siden det er midt på sommeren tenkte jeg kanskje å strikke noe ala denne i nyfødt-størrelse og så ha en body under, strømpebukse og lue til [emoji173]️
585003530541c18b470bfb9beca6dd89.jpg

Denne var kjempefin. Hvor er oppskriften fra, om jeg tør spørre?
 
Ååååh!! Åsså Ulrik da, ett av navna på lista. Føler kallet nå :p så herlig ❤
Haha, ja søren. Nesten så jeg vurderer Ulrikke nå btw, har vært av og på det navnet bestandig, men det er jo veldig fint.
 
Back
Topp