Hentesett til julibarna ❤

Har endelig funnet hentesett! Siden det er midt på sommeren blir det denne luftige bodyen, evt med en bomullsbody og strømpebukse under [emoji7]
e3062c151a00c68cf4184114b42e1c91.jpg
Kjempe nydelig!
 
Svigermor skal strikke hentesette til prinsessa vår siden jeg ikke helt turte prøve meg på det jeg falt pladask for ( nybegynner på strikkefronten og spesielt nybegynner med å lese og forstå oppskrifter)
Vis vedlegget 247547


Denne er min favoritt også, men jeg er så redd den blir altfor varm...?? Bor på Sørlandet og hvis det blir 25 grader så vil kanskje baby bli helt svett i dette settet?? :/
 
Denne er min favoritt også, men jeg er så redd den blir altfor varm...?? Bor på Sørlandet og hvis det blir 25 grader så vil kanskje baby bli helt svett i dette settet?? :/

Den skal jo strikkes i tynn ull. Eventuel kunne den blitt strikket i lille lerke for å være litt svalere. Tror jeg selv hadde hatt alt utenom buksen. Kanskje en romper eller liten shorts istedenfor?
 
Denne er min favoritt også, men jeg er så redd den blir altfor varm...?? Bor på Sørlandet og hvis det blir 25 grader så vil kanskje baby bli helt svett i dette settet?? :/
Vanskelig å vite hvordan sommeren blir her i Norge [emoji85]. De jeg kjenner som fikk baby i fjor sommer fortalte at de nesten kunne hatt med babyen hjem i bleia for det var så varmt. Så de anbefalte noe lettere enn jakke og bukse i hentesett. Jeg strikker en kortermet body med hullmønster som jeg kan ha body og strømpebukse under ved behov (se bilde over). Tenkte å spørre svigermor om å strikke en lett jakke i lin eller bomull til å ha over.
Du kan jo strikke en romper eller seleshorts i stedet for bukse da evt?
 
Vanskelig å vite hvordan sommeren blir her i Norge [emoji85]. De jeg kjenner som fikk baby i fjor sommer fortalte at de nesten kunne hatt med babyen hjem i bleia for det var så varmt. Så de anbefalte noe lettere enn jakke og bukse i hentesett. Jeg strikker en kortermet body med hullmønster som jeg kan ha body og strømpebukse under ved behov (se bilde over). Tenkte å spørre svigermor om å strikke en lett jakke i lin eller bomull til å ha over.
Du kan jo strikke en romper eller seleshorts i stedet for bukse da evt?

Ikke lett å vite nei. Jeg hadde det sånn med julibaby i 2008. Det var 30 grader og ungen bodde i bleie, og bleie alene, de første 14 dagene av sitt liv.
 
Har endelig funnet hentesett! Siden det er midt på sommeren blir det denne luftige bodyen, evt med en bomullsbody og strømpebukse under [emoji7]
e3062c151a00c68cf4184114b42e1c91.jpg

Dette var nydelig [emoji2] Hvilken oppskrift er det?
 
Skryter litt her også! Om du er ny og vil ha en enkel romper til lille så anbefales Romper fra Sandnes hefte 1714 sterkt! Ekstremt enkel oppskrift, blir nydelig og tar relativt kort tid :)

C31DA326-BE34-4379-8F81-A9C9B1B607FB.jpeg
 
Jeg har brukt såå lang tid på å finne hentesett. Har begynt å strikke, men føler fortsatt jeg er på leting :p
Vil ha en romper med knapper så det er lettere å skifte. Og ikke for varmt.
Forslag? :)
 
Jeg har brukt såå lang tid på å finne hentesett. Har begynt å strikke, men føler fortsatt jeg er på leting :p
Vil ha en romper med knapper så det er lettere å skifte. Og ikke for varmt.
Forslag? :)

Jeg har strikket "jentemodellen" til Ulrik & Ulrikke hentesett fra Dalegarn. Veldig enkel å strikke, knapper oppe og nede, og litt ballongfasong.

Ellers er det jo mange fine rompere, feks Sommerfuglromper fra Sandnesgarn, og x-antall rompere fra PetiteKnit, Paelas, Knitting for Olive osv.
 
Jeg har strikket "jentemodellen" til Ulrik & Ulrikke hentesett fra Dalegarn. Veldig enkel å strikke, knapper oppe og nede, og litt ballongfasong.

Ellers er det jo mange fine rompere, feks Sommerfuglromper fra Sandnesgarn, og x-antall rompere fra PetiteKnit, Paelas, Knitting for Olive osv.
Takk for gode tips!! :)
 
Back
Topp