Haukeland universitetssjukehus

Jeg rakk ikke badekar, fitnessball eller akupunktur. Det ble for heavy og jeg brølte etter epidural. Trodde jeg skulle dø når det tok seg opp..
 
Er det fint å være på føde 2 ? Er det fult opp med fødende? Jordmor sa at det sikkert ikke var så mange som fødde I november
Vont å ta epidural?
Epidural er ikke vondt i det hele tatt. :) og jeg var skeptisk. Syns anestesisykepleierne var kjempeflinke og informerte meg underveis. Jeg hadde sagt i fra på forhånd om min skrekk, slik at det stod i journalen :)
 
Har du Vært på barsel lenge? Trodde bare man fikk være maks 2 dager ? Kan jeg spørre hvordan fødselen din var? :)
Av psykiske grunner skulle vi på forhånd få være der til det var trygt å sende meg hjem.:p
Nå ble det imidlertid komplikasjoner. Jeg fikk preklampsi, svangerskapsforgiftning, uoppdaget under fødselen (hadde de skjønt det så hadde eg visst ikke fått lov å føde han vaginalt pga mitt høye blodtrykk)

Jeg ble satt i gang for å slippe å lide mer med hyperemesis og depresjon. Overlegen tok vannet mitt. Jeg begynte å kaste opp og ble nesten kvalt av eget slim (ikke noe nytt). Så fikk jeg leversmerter. Gjorde ikke noe med det. Jm skjønte ikke hva smerter det var før etterpå. Riene kom, de ble jævlige, jeg hylte etter epidural. (Mistet stemmen min i 3 dager etterpå). Fikk litt smertepause, inntil baby kom i bekkenet, der måtte han ligge og skru seg rundt i 2 timer og så kunne eg presse. Der virket ikke epiduralen. Kjentes ut som rumpa skulle eksplodere.
45 min m pressing og litt klipp sklei han ut. <3
Jeg spydde og grein, hylte og knep fingrene til samboer, hele fødselen. Tok 8 timer.
Min fødsel ble altså en skrekkelig historie.

Dagen derpå fikk jeg eklampsi kramper (epileptisk) og synsforstyrrelser. Ble oppdaget tilfeldig av samboer som hadde vært hos barnelege m baby. Han ropte etter hjelp. En haug med leger osv kom løpende til. Ble hastesendt til intensivavd og ble behandlet m magnesium der. Ble traumatisk for samboer og min mor stakkars. Jeg kunne dødd.
Det ble gjort hundre undersøkelser. MR av hjernen (det var litt hevelse), røntgen av lungene, øyelege, blodtrykksmedisiner, fikk blodoverføring, væskebehandling. Var lenket til sengen m urinkateter. Mye greier! :-(

Men KK var fantastisk! :)
Virkelig flinke folk som tok vare på meg etter eklampsien. Legene oppdaget ikke preeklampsi fordi de ble lurt av hyperemesis diagnosen og migrenediagnosen.

Vi var der i 8 dager på familierom og fikk service døgnet rundt. :)

Kan anbefale å føde på KK <3 (Men sikkert ikke i juni, høysesong :p)
 
Jeg fødte på Føde 2 for snart 9 mnd siden. Var kjempe hyggelig jordmødre men etter fødselen så vi dem bare ved vaktskifte. Jeg måtte,be om hjelp til å finne noen gode ammemåter og det var de litt vanskelig på. Det skal være son og son og son. Alt for mye detaljer på ting man selv ikke kunne se. Vi var 2 dager inne. Dro hjem og fikk vite at han hadde høye verdier gulsot (ikke som krevde behandling men ikke langt unna) da fikk vi tilbudet om å komme tilbake. Vi var også inne og veide og målte 2 dager etter hjemreise
 
Kanskje det hadde vært en ide å oppdatere informasjonen i første innlegg? Fødte der i 2010 første gang og allerede da fantes ikke familierommene på hotellet lenger. De har "lagt om" flere ganger etter det også.
 
Jeg fødte for 10 uker siden, og ble veldig dårlig etterpå grunnet stort blodtap. Min kjære fikk være med oss alle 3 nettene vi var der, men betalte ingenting når vi dro og er ikke kommet noe regning i posten :p
Jeg ble også syk. Alvorlig syk. Så vi var der i 8 dager. Tror han fikk regning på noen netter.. Ikke alle. Pluss mat.
 
Jeg ble også syk. Alvorlig syk. Så vi var der i 8 dager. Tror han fikk regning på noen netter.. Ikke alle. Pluss mat.

Hm, kanskje de bare glemte oss da - om ikke regningen kommer plutselig veldig sent da.. :p

Skal sies, jeg var så dårlig at jeg ikke enset baby, han tok alt av henne. Og vi bor 3 timer unna Haukeland, så kanskje derfor han fikk være der. :)
 
Back
Topp