Haukeland universitetssjukehus

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 55 97 42 63 / 55 97 42 64
Nettside: https://helse-bergen.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeseksjonen#les-meir-om-fødeseksjonen,-kvinneklinikken
Adresse: Jonas Lies vei 72, 5053 Bergen (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har åtte fødestuer med avansert medisinsk-teknisk utstyr. Vi har også egen operasjonsstue på avdelingen. På Storken er det fire fødestuer.
Barsel 1 har 20 sengeplasser og Barsel 2 har 20 sengeplasser. De fleste rommene er tomannsrom. Vi har familierom på pasienthotellet.
Visittider: For fedre og søsken: 17.00-20.00 For andre: 19.00-20.00

Gjennomsnittlig liggetid: På barsel 1 er det Individuelt, er tilpasset mor og barns behov. På barsel 2 er oppholdet to dager, men kan bli forlenget ved behov. Etter keisersnitt ligger kvinnen vanligvis 4-5 dager

Her finner du Spedbarnsboken: Haukeland deler ikke ut Spedbarnsboken. Spør etter boken på helsestasjonen din, eller bestill den gratis her: https://gobokhandelen.no/produkter/bok/spedbarnsboken/

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser. Se link med oversikt: https://helse-bergen.no/praktisk-informasjon/parkering
Antall fødsler i året ca 5000.

Nyttige telefonnummer:
Innleggingstelefonen for fødende: 55 97 22 00
Barsel 1: 55 97 43 60 / 55 97 43 62
Barsel 2: 55 97 60 95
For spørsmål: 55 97 42 00
Direkte til Storken: 55 97 43 33 / 55 97 42 46



Få en virtuell omvisning hjemme fra sofaen - klikk her!
 
Last edited by a moderator:
Barseltelefon: 41 49 90 42
for den første tiden etter fødsel om en har noen spørsmål :)
 
har født fire ganger her,to på føden og to på storken og jeg har ingenting negativt å si,har vert fornøyd hver gang.... utenom maten.......
 
har født fire ganger her,to på føden og to på storken og jeg har ingenting negativt å si,har vert fornøyd hver gang.... utenom maten.......
maten er lik over hele sykehuset, så det er litt vanskelig å være fornøyd med.
 
Jeg har født en på føden og en på storken. Begge naturlig. Kjempe fornøyd med oppfølging og alt :)
 
Jeg har født på føden, og hadde en relativt tøff og komplisert fødsel. Jeg ble veldig godt tatt vare på og følte meg veldig trygg.
Jeg synes forresten at maten var god jeg :)
 
Hadde en vanvittig tøff fødsel som ble igangsatt 13 dager på overtid. Har ikke et eneste vondt ord å si om noe eller noen :) var nervøs på forhånd på grunn av rykter som går, men jeg kan iallefall for min del tilbakevise alle de ryktene! Jeg er superfornøyd og følte meg godt ivaretatt! :) vil også nevne ammepoliklinikken som er et helt fantastisk tiltak med flinke folk!! :)
 
Har født begge mine på Storken.
hadde en fantastisk jordmor som var så god og trygg under første fødselen.
Andre fødselen tok ti min fra jeg kom inn til hun var ute, så da hadde jeg en student! Men hun klarte seg supert når hun tok imot raketten min...
Ammeklinikken er jeg SUPER missfornøyd med, fikk kommentarer på at jeg var dum nok til å ta silikon, at babyen min hadde upraktiske klær og jeg endte opp med en alvårlig brystbetennelse som endte opp med at jeg måtte fjerne silikonen fordi på ammpoliklinikken ikke mente jeg hadde bryst betennelse men hadde bare store pupper!
Så håper virkelig jeg unngår de denne gangen!
 
Stemmer det at kvinner med hydrochefalus må ha keisersnitt når barnet melder sin ankomst. Og at dette må skje ved et sykehus hvor det er nevrokirurger tilgjengelig?
Noen som vet?
 
Har planlagt fødsel på føden, pga medisinke årsaker og gruer meg sikkelig til å ikke ha min samboer med meg etter fødselen (pga besøkstid).
Er kjempe glad for all kritikken jeg har lest ang kk slik at jeg vet at det har de mest sannsynlig fått orden på når jeg skal føde. Merket forbedring hos poliklinikken for fødene før og etter kritikken ang kommunikasjon, noe som var veldig betryggende for både meg og min samboer.
 
Fødte på Føden. Har planer om å føde på Storken når jeg gikk gravid men kom på Føden i stedet for der var det lite fødende folk og fikk dermed mer oppfølging. Ville ha tilgang til badekar, og det fikk eg. Hadde en veldig lang fødsel. Gutten var stjernekikker, og kom ikke langt nok ned i bekkenet og måtte til slutt taes ut med tang. :( Fikk både prøve badekar, akupunktur og epidural. Fikk god oppfølging, legen som brukte tangen på meg kom inn på rommet mitt dagen etter og spurte hvordan det gikk og sånt. Og eg fikk ene rom 2 netter på rad på Barsel 1. :)
 
Med nr 1 ble jeg satt i gang 3 uker etter termin, og fødte på føden. Synes ikke Barsel var noe koselige. faren ble kastet ut 5 min etter vi kom på barsel, og jeg var ganske dårlig etter fødsel. Besvimte flere ganger. Ringte på og det tok jo vinter og vår før dem kom.
Med Nr 2 ble jeg dårlig av meg selv dagen før jeg skulle bli satt i gang. Da fødte jeg på Storken. Men da måtte jeg ha Barsel tiden på Barsel pga jeg mistet 3 liter blod og morkaka kom ikke ut. Men nå synes jeg dem var mere koselige på barsel. sikkert skiftet ut peronale. så ikke dem som var der da jeg fikk nr 1.
 
Hvordan takler dere det at far må dra rett etter barnet er født? Ser for meg at det kommer til å bli et kjempestort problem, men virker ikke som andre fødende bergensere bryr seg om sånt...?
 
jeg var på føden, veldig fornøyd, hadde en super hyggelig jordmor, saboeren fikk være så lenge han ville, da jeg var aleine på rommet, er du på to manns rom pleier de å være strenge på det, men eg låg aleine så gjorde ikke noe, men han måtte hjem for å sove då :( men gikk greit det og :p
 
fødte kl. 2.20 midt i april med nesten fullt belegg. Etter å ha tilbragt nesten 3 timer på føden ble jeg fraktet ned til barsel (den vanlige posten). Der fikk vi beskjed om at de hadde fått beskjed om at vi ønsket familierom sånn at far fikk være der, men det var ikke ledig. Vi var derimot først i køen, og flere som skulle hjem den dagen. Pappaen måtte kysse meg og datteren vår hadet, og kjøre hjem og legge seg.
Senere på dagen var det ingen som hadde hørt om vårt ønske om familierom, og det var ingen ledige denne dagen. Dette var så utrolig sårt og vi ba da om informasjon i forbindelse med tidøig hjemreise (samne dag). Tilfeldigvis sa vi dette også til en veldig koselig pleier, og vips så var det visst et ledig rom like vel. Jeg ble veldig forlegen da og ba om at de ikke måtte hive ut noen for vår skyld. Fikk da til svar at ingen hafde fått vårt rom, så det trengtr jeg ikke bekymre meg for.
Hadde tre fine dager som nybakt familie på barsel, det var verdt de 5-600 kr det kom på. Burde være sånn for alle!
 
Back
Topp