Handler du brukt eller nytt til barna dine? (Hvorfor?)

Har arvet en del og tatt det i mot med glede, men selv kjøper jeg mest nytt.
Blir alltid litt skeptisk til netthandel med brukttøy, da jeg kjenner mange som har blitt lurt, og IRL er det tungvint og tidkrevende, synes jeg (dra hjem til noen for å se på/hente når man er singelmamma uten bil i full jobb, rote rundt på loppemarked osv.).
Er jeg i nærheten av en Fretex kan det hende jeg sjekker utvalget av yttertøy til barn, f.eks. :)

Ellers er jeg flink til å handle på salg, kjøper gjerne vintertøy på januarsalg vinteren før, passer på og kjøper inn tøy når det er halv pris og "ta 3, betal for 2"-tilbud.
 
Har handlet brukt og fått mye brukt til Emmeth:) synes det er veldig bra,for klærne omtrent ikke brukt;) Ser ut som nytt og koster ikke en 1/4 av hva det Koster nytt, så hvorfor ikke?:)
 
Handler nytt og arver. Synes det er så vanskelig å dra hjem til folk å se på klær. Og som oftest er jeg ganske bestemt på hva jeg vil ha. Utstyr kan jeg kjøpe brukt om jeg finner riktig til salgs. Men har hittil kun kjøpt vippestol og stellebord brukt.
 
Til førstemann viste jeg ikke hvor godt marked det var for alt av babyutstyr, så der kjøpte vi alt nytt. Da nr. 2 kom ble alt av utstyr kjøpt brukt. Har enda ikke handlet brukte klær, der er jeg litt sær og vil kjøpe nytt :)
 
Altid likt og kjøpe ting brukt! I huset vårt er det både brukt og nytt av møbler og ting!
Soverommet til sønnen er helt nytt med litt møbler som er brukt!
Senest for noen dager siden var jeg på en brukt butikk og kom hjem med masse kupp :)
Er det helt og pent så er det ikke noe problem og kjøpe det! vill helst bruke minst penger på mest mulig, så handler som regel på salg også ! :)
 
Arver noe fra familie. Kjøper ellers alt nytt!
 
Jeg kjøper mye brukt (her jeg bor har redd barna barnemesse 2 ganger i året hvor man kan handle MASSE bra for en billig penge f.eks reima dresser til halv pris av hva de vil ha for dem brukt på finn osv). I tillegg arver jeg mye!

Synes brukt er bra både for økonomien, for at jeg ikke er så redd for tøyet eller det gjør noe om det blir litt ødelagt og ikke minst tenker jeg for miljø.

Når jeg har brukt mitt tøy tar jeg det som er pent og enten arver det videre eller gir til det lokale asylmottaket. De trenger det meste!
 
Når jeg kjøper så kjøper jeg nytt,men arver også mye av bekjente med barn som er litt eldre,så da er det greit å kjøpe når jeg trenger noe. Hadde jeg ikke arvet så mye så hadde jeg nok kjøpt mer brukt,pga økonomi.
 
Jeg kjøper ikke noe brukt, men arver mye til jentene mine. De har eldre kusiner å arve fra og det er så kjekt. Til gutten min som er eldst har jeg ingen å arve fra så han får det meste nytt.
 
Jeg får MYE brukte klær fra min søster, så hvis jeg kjøper noe, da er det nytt.
 
Back
Topp