Handler du brukt eller nytt til barna dine? (Hvorfor?)

sukkersøtdetermeg

Glad i forumet
Jeg prøver å handle mest mulig brukt.

Men enkelte ting som f.eks strømpebukser, bodyer og slik pleier jeg ikke handle brukt, da de ofte blir raskt stygge og de er ikke så dyre å handle nye.
 
Nå er barna mine i en alder hvor klær må kjøpes nytt.
Men jeg kan fint kjøpe brukt utstyr som ski og skøyter.
 
Her har vi fått en del klær og resten er kjøpt nytt.
Hadde jeg kommet over noen som selger fint brukte klær så kunne jeg kjøpt brukt
 
Kjøper (eller mest arver) gjerne brukt tøy.

Om jeg kjøper nytt så er det helst på salg, eller i utlandet. Eneste som alltid kjøpes nytt er sko og truser.

Jeg kjøper/arver helst brukte klær siden det er mye penger å spare, og mener det er unødvendig å kaste fullt brukbare klær.
(klærne etter ungen min arves bort eller gis til veldedige organiasjoner, og noe har jeg også solgt billig).
 
Når hun var liten hadde vi veldig mye arvetøy. Nå er det meste nytt, men har fått en det sko av naboene våre.
Med nr to, som er en gutt, blir nok det meste nytt... Ikke så fryktelig søtt med rosa og lilla på en liten gutt ;-) Tror vi har noe som kan brukes igjen...

BVforum via Samsung
 
Kjøper det meste nytt. Kan arve fra nær familie, men liker det best nytt.
 
Når hun var liten hadde vi veldig mye arvetøy. Nå er det meste nytt, men har fått en det sko av naboene våre.
Med nr to, som er en gutt, blir nok det meste nytt... Ikke så fryktelig søtt med rosa og lilla på en liten gutt ;-) Tror vi har noe som kan brukes igjen...

BVforum via Samsung

Anbefaler deg å ikke ta i mot brukte sko. Dette tvinger foten til barnet ditt inn i en feil fotstilling og kan gjøre så barnet ditt vil slite med hofter og rygg.

Pensko er vel det eneste unntaket da de er brukt minimalt :)
 
Jeg har ingenting imot gjenbruk, og setter pris på å arve mye tøy fra venninners barn. I tillegg kan jeg fint kjøpe brukt dersom jeg kommer over noe jeg liker. Dessverre bor jeg på en liten plass der det er lite utvalg i bruktbutikker. Oppsøker det alltid når jeg er på tur i større byer - elsker retro:)
 
Jeg kjøper mye brukt av venner som har eldre barn! Det eneste jeg virkelig er nøye på er skotøy, dette må være helt nytt! Jeg tar ingen sjangser på å skade hofte eller rygg på jenta mi, koste hva det koste vil!

Sent from my LT18i using BV Forum
 
Det blir mest nytt, både fordi det egentlig ikke er så dyrt med barneklær, og det er det som er enklest tilgjengelig. Og når jeg ser hvor mye jentungen sliter på klærne for tiden, har jeg litt vanskelig å tro på konseptet pent brukt hverdagstøy. Vi har ikke noen særlig å arve fra, også elsker besteforeldrene å kjøpe nye klær og ting til henne.
 
Eldstemann arver litt av en fetter, ellers kjøper jeg nytt.. :)
De to minste arver etter størstemann.
 
Kjøper for det meste nytt, fordi det er lettare å finne nøyaktig det eg er ute etter utan å bruke mykje tid på det. Eldste har og arva eindel fra eine fetteren min, og minste arva naturligvis fra eldste :)
 
Anbefaler deg å ikke ta i mot brukte sko. Dette tvinger foten til barnet ditt inn i en feil fotstilling og kan gjøre så barnet ditt vil slite med hofter og rygg.

Pensko er vel det eneste unntaket da de er brukt minimalt :)

Det har jeg faktisk ikke tenkt på :oops: Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det. Merkelig at jeg ikke har tenkt på det egentlig.. :confused:

BVforum via Samsung
 
Hverdagskle kjøper jeg nytt :) Men kan godt arve uteklær som jeg har i reserve :) Men er nok litt sær jeg og på området ;)
 
Jeg synes det er vanskelig å finne brukt ull, og hun bruker jo bare ull på vinteren. Bomullsklær er det så billig å kjøpe, også har hun jo besteforeldre som liker å kjøpe klær til henne. Og sko må hun ha nytt. Bruker ikke sko som er brukt før. Så det blir jo mest nytt, da.. :)
 
Arver litt tøy, og lillebror arver storebror. Ellers blir det kjøpt nytt.
Sykkler, ski ol kjøper jeg gjerne fint brukt.
 
Da vi ventet vårt første barn, fikk svigermor flere sekker med babyklær av ei venninde. Babyklær er ofte pent brukt, så der gikk strømpebukse og body. Men nå som de er 2 og 3 år, så blir det nytt av det meste, men arver av ei venninde og er glad for det også :)

Sko kjøper vi nytt, men ser overhodet ikke noe problem i å arve pensko som er brukt 5 ganger eller andre sko som har hvert brukt 8-10 ganger. Jeg gir bort skoa til barna mine, fordi det er andre som faktisk ikke har rå til nye sko og er sjele glad for at barna får noe på beina.
 
Kjøper nytt, arvet litt men har Ingen og arve av nå. Hadde kjøpt brukt om jeg kom over noe fint og billig :)
 
Back
Topp