Handler du brukt eller nytt til barna dine? (Hvorfor?)

Jeg kjøper gjerne brukt :)

Sko, madrasser og bilstoler kjøper jeg alltid nytt!
 
Kjøper stort sett bare nytt, fordi jeg ikke liker tanken på at andre har brukt klærne. ( Med mindre det er noen man kjenner, men det har vi ikke.)
 
Kjøper bare nytt til eldste, men yngste arver alt som fortsatt ser fint ut av storesøster :)

Bare liker det best, og så synes jeg ikke klærne er så forferdelig dyre. Er ikke så opptatt av merker og handler mye på salg :)
 
Jeg har arvet MYE... Ikke så mye i str 50-62, men fra 62 og oppover har jeg nesten bare arveklær. Det er jo nesten ikke slitt :)
 
Det med sko har de med peiling på blitt mindre streng på. Sko som et slitt, synlig i sålen inni eller utenpå bør ikke arves, men sko som ikkje hat synlig avtrykk og ikke er slitt, kan fint arves.

Derved, ikke skoene etter min fireåring, de er synlig slitt. Men vinterskoene til søstra, de er arvet, og kan nok gis videre, eneste som viser at de er brukt er litt skitt.

Vi arver det vi kan. Har råd til nytt, men ser verdien i gjenbruk. Begge har en å arve fra, nært i familien finnes et søskenpar som er hhv et og halvannet år eldre enn våre. Guttene er dog akkurat nå i en "hull på knærne"-alder, så han har måttet få litt nytt.

Skriver fra mobilen. Bvapp.
 
Ja takk begge deler:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Begge deler. Arver mer enn gjerne, men kjøper også nytt det hun trenger. Sko kjøper jeg alltid nytt, da arvesko ikke er bra for barna.
 
Nytt fordi jeg er sånn :p
 
Vi har arva en del klær til begge to, men blir nok mest nytt.

Men vi gir videre da, eller til gjenbruk.


Samsung via BV-appen <3
 
Begge deler men blir ikke så mye av det nå som da det var når eldste var liten,men passer på og ønske meg klær til ungene til bursdag og jul og,men handler på salg.Det eneste jeg kjøper nytt er undertøy og sko.Nå er det lillebror som bruker de klærne som storebror brukte da han var ca 5 for lillebror er like stor som han var da :)
 
Kjøper bare nytt, ville ikke kjøpt noe brukt til meg selv. Og da gjør jeg heller ikke det til barnet mitt
 
Nytt, liker ikke å handle brukt til verken meg eller barna. Men arver bort ALT etter barna. Har kun tatt vare på litt.
 
Vi er heldige og arver mye klær etter jenta vår sin kusine...mange av klærne ser man ikke at er brukt en gang, selv etter at både kusinen, vår jente og et vennepar sin jente har brukt det (særlig de minste klærne). Så hvis knøttet i magen også er jente slipper vi å kjøpe noe som helst omtrent :)
Det som er nytt er som oftest kjøpt på salg eller fått i gaver :)
Hvis knøttet i magen er gutt må vi nok kjøpe inn en del...kommer nok til å kjøpe mye brukt :)
Sko og undertøy kjøpes nytt da så klart, til både største og minste :)
 
Klær kjøpes nytt uansett, jeg er så nøye på hvilke klær de bruker ;) Hehe..

Kjøpte en pakke med gutteklær for å ha liggende i skiftetøy skuffen til gutten da, 15 plagg for 100 kroner :p

Utstyr kan jeg kjøpe brukt, lekegrind, tripp trapp stol osv er helt greit. Bilstol og vogn ble ny, det samme med seng. :) Så er vel egentlig ganske nøye, men er åpen for brukt salg. Samme med ski, skøyter osv.
 
Her kjøper jeg stort sett nytt, men har ikke noe imot gjenbruk..

Har kjøpt et par dresser og annet utetøy brukt til å ha i reserve.
 
Jeg kjøper så og si alt nytt, arver noe av ei venninne og av lillebroren min men ellers kun nytt. Nå for tiden jobber jeg i barnebutikk så da blir det MYE klær ja :p
 
Lite flink til å gå på bruktbutikker dessverre. Kjøpte mye brukt til meg selv før, men etter butikken flytta er det sjelden jeg kommer på å gå der. Arver litt, og har ikke noe imot brukt verken til ungene eller meg. Nå blir det mest nytt til eldste, og minstemann arver fra ham.
 
Kjøper det meste nytt, men jeg er prisbevisst og handler mye på salg. Har faktisk handlet vintertøy året før, og aldri bommet på størrelser.
Til førstemann kjøpte vi alt nytt av utstyr, men det har selvfølgelig lillesøster arvet.
Er blitt mye flinkere nå med nummer to til ikke å handle for mye klær - jeg vet hvor fort de vokser. 4-åringen passer i str mye lenger enn en baby. Så jeg kjøpte en brukt vinterdress til snuppa, så ikke vitsen med en ny når hun bare skal ha den i bil og vogn og den ikke fantes slitt.
Jeg selger eller gir bort tøy som er for lite, og så arver jo minstemor litt etter broren sin (ulltøy, f.eks).
 
jeg har ikke noe imot å arve/kjøpe brukt, men jeg elsker å kjøpe klær til han og ender som regel opp med å kjøpe nytt. har nå bare blitt sånn og egentlig ikke tenkt så mye over det, ikke har vi så mange å arve etter heller.
 
Back
Topp