Gjenbruk

Er ikke ute etter å dømme noen, og lar selvfølgelig folk gjøre akkurat som de selv vil. Men nå som vi alle er mer opplyst om gjenbruk og miljø, synes jeg det er synd at vi ikke skal gjøre noe med det. Sier ikke at vi aldri kan kjøpe nytt eller at man skal ta imot alt man blir tilbudt..
Jeg synes mange gjør noe med det jeg men det må likevel være lov å kjøpe nytt uten at noen skal fortelle at det er feil
Jeg arvet det meste da jeg var liten og savner å få litt så
 
Det kommer nok helt an på ;)
Vet flere sim har kjøpt brukt å fått stygge klær feks eller vogn som er ødelagt å så kastes det

Det har jo ingenting med saken å gjøre. Ødelagte klær som ikke kan gjenbrukes må jo kastes uansett, så om det foregår en transaksjon i mellomtiden er jo irrelevant. :)
 
Det har jo ingenting med saken å gjøre. Ødelagte klær som ikke kan gjenbrukes må jo kastes uansett, så om det foregår en transaksjon i mellomtiden er jo irrelevant. :)

Men en kan gi ødelagte klær til Fretex-de gjenvinner tekstilene og bruker dem til f eks fyll i puter :) så en trenger ikke kaste. Super ordning spør du meg.
 
Det har jo ingenting med saken å gjøre. Ødelagte klær som ikke kan gjenbrukes må jo kastes uansett, så om det foregår en transaksjon i mellomtiden er jo irrelevant. :)
Man er forskjellig på hva som er slitt og ikke er poenget mitt da, så noen kaster og andre hadde brukt det.
Kjøpte selv en sekk med klær som jeg nektet å ta på mitt barn men hun jeg kjøpte av Hadde brukt det til sitt.
Vi er forskjellige :)
 
Man er forskjellig på hva som er slitt og ikke er poenget mitt da, så noen kaster og andre hadde brukt det.
Kjøpte selv en sekk med klær som jeg nektet å ta på mitt barn men hun jeg kjøpte av Hadde brukt det til sitt.
Vi er forskjellige :)

Hvorfor i all verden kjøpte du en sekk med klær du ikke ville bruke til ditt barn? Hadde da vel aldri falt meg inn å kjøpe klær til ungene, verken nytt eller brukt, som jeg ikke vil bruke på de. :hilarious:
 
Hvorfor i all verden kjøpte du en sekk med klær du ikke ville bruke til ditt barn? Hadde da vel aldri falt meg inn å kjøpe klær til ungene, verken nytt eller brukt, som jeg ikke vil bruke på de. :hilarious:
Eh jeg kjøpte de for de ble titulert som pent brukte klær men var altså ikke det.
Jeg hadde da ikke kjøpt klær om jeg ikke hadde tenkt å bruke de :rolleyes:
 
Eh jeg kjøpte de for de ble titulert som pent brukte klær men var altså ikke det.
Jeg hadde da ikke kjøpt klær om jeg ikke hadde tenkt å bruke de :rolleyes:

Jeg har kjøpt sekk med brukte klær jeg Også, men vi gikk jo gjennom klærne før jeg betalte for de. :)
 
Har 10 år gammel vogn som funker fint (måtte bare skifte dekk) og bilstol til nå (nyfødt) og til over 9 kg som er like fin - og kjøpt av noen jeg kjenner så vet at den er behandlet fint. Har også brukt kjøkkenstol, sykkelsete, bæremeis og vippestol + en drøss med klær. Eneste vi kjøpte nytt var seng med innhold og stellematte + kluter og håndklær. Kjempebra med alt som kan brukes om igjen :) Det er så mye som er så godt som nytt likevel. Kjøper derimot ikke klær på finn feks, fordi jeg syns det er litt rart når jeg ikke kjenner de som har brukt klærne (vet ikke hvorfor..)
 
Arvet og kjøpt en del brukt :)

Begge sengene er arvesenger, vognen er kjøpt brukt, mye av klærne er også arvet eller kjøpt brukt.
 
Har 10 år gammel vogn som funker fint (måtte bare skifte dekk) og bilstol til nå (nyfødt) og til over 9 kg som er like fin - og kjøpt av noen jeg kjenner så vet at den er behandlet fint. Har også brukt kjøkkenstol, sykkelsete, bæremeis og vippestol + en drøss med klær. Eneste vi kjøpte nytt var seng med innhold og stellematte + kluter og håndklær. Kjempebra med alt som kan brukes om igjen :) Det er så mye som er så godt som nytt likevel. Kjøper derimot ikke klær på finn feks, fordi jeg syns det er litt rart når jeg ikke kjenner de som har brukt klærne (vet ikke hvorfor..)

Vi har stort sett kun arvet eller kjøpt klær fra folk vi kjenner. :)
 
Back
Topp