Førstegangsprøvende :-)

Trondelag

Glad i forumet
Hei :)

Jeg er ei snart 24 år gammel jente som har vært sammen med samboeren i 7 og et halvt år. Jeg sluttet på prevansjon i midten av Mai, og vi håper det skal skje noe snart! Krysser fingrene :D har mange tanker og spørsmål, og tenkte derfor det var fint å dele det her, siden svært få vet at vi prøver :)

Har nå bestilt meg el-tester for å holde styr på el - noen som har tips til når på dagen det er best å teste? Har min 2 ordentlige mens etter slutt på p-piller i Mai :) er også en hyppig tester - klarer ikke å la være! noen flere i samme båt som meg og min samboer?
 
Last edited:
Hei! :) samme situasjon som deg. Er i første pp, og venter nå på å ta første graviditetstest om ca 10 dager.. Har også hatt mensen to ganger etter pilleslutt. Lykke til og håper spiren sitter fort hos dere :)
 
Hei!
I samme båt som deg her også!
Er nå i første PP hvor det tempes og EL-testes, men blir jammen ikke klokere!
Har lest at visstnok er det best å ta EL-test på ettermiddag da LH-nivået stiger på morgenen og det tar litt tid før det slår ut på test. Men tok selv en test i morges og den var sterkere enn aldri før (synes jeg da)...
 
Så vanskelig dette! Blir ikke riktig klok jeg heller.. haha! Men det er vel bare å legge inn aksjer hvis du synes den er sterkere enn før :) har sååå mange tanker i hodet.. blir også veldig skuffa når det ikke klaffer med engang, vanskelig å la vær.. men jeg gleder meg utrolig mye til den dagen det klaffer :)
 
Ja, stakkars mann, han får kjørt deg når jeg tror det er eggløsning på gang. Haha!

Skjønner også veldig godt at du blir skuffet når det ikke klaffer.. Er så kjedelig med negative tester, og jeg blir Iallefall helt testegal. Har 10 tester som venter, hehe.

Kommer du til å tempe?
 
Haha - skjønte det :)

Jeg har også testemani :eek: klarer ikke å la være å teste.. haha!

Tenkte jeg skulle prøve eltester først, også evt tempe om det ikke klaffer :) temper du?

Godt å ha noen å snakke med som er i samme båt.. :)
 
Jeg har tempet en måned, men synes det svinger "voldsomt" i temperatur. Mistenker at det kan ha å gjøre med at jeg måler i munnen og har en lei tendens til å sovne mens jeg måler, hehe! Men spennende allikavel :)

Prøvde også eggløsningstest denne måneden da jeg har hatt veldig ustabil syklus og ville få tydelig svar på når eggløsning skjer.

Men må innrømme at jeg blir litt forvirret :p Oppdater meg gjerne på hvordan du eventuelt synes det er :)

Det er veldig godt å ha noen å drøfte og snakke med :)
 
Okei :) har fått eggløsningstestene i posten nå, så skal begynne om noen dager for å finne syklusen min. Men jeg har forstått det som om ikke alle får like sterk strek da :eek: men kan oppdatere med bile osv - har du bilde av dine? :)

Ja det er veldig "godt" å ha noen i samme båt :) hehe
 
Nå begynner streken å bli tykkere - hvis jeg har telt rett, så begynner den med fruktbare perioden min på Mandag. Får vente å se :eek:
 
Jeg er også 24 og sluttet på p-piller i mai. Har nå første dag i andre ordentlige mens etter p-pilleslutt. Overraskende hvor skuffet man blir da det ikke klaffet forrige måned (bare pp1 til og med), men vil det skal klaffe NÅ og livredd for at det skal være noe galt. Kjøpt EL-tester nå brukte det denne mnd selv om jeg forrige mnd sansynligvis kjente når EL var. Har den fruktbare perioden neste uke, så bli veldig spennende! :) Håper på mai-baby! Er testegal, men lovet min kjære å holde meg neste mnd, og at vi skal gjøre det sammen om tr uteblir (vi får se da..) Lykke til med dere, følger med deg da det er litt ekstra spennende når vi ligger likt ann, er like gamle osv. :) Lykke til!
 
Spennende ja! Har begynt med eggløsningstester nå, da ordentlig mens nr 2 var ferdig på tirsdag. Negativ enda, men lettere å vite når eggløsning virkelig er da :) har tatt vare på eltestene, så skal legge ut bilde etterhvert :) kanskje du og vil dele dine bilder når den tid kommer? :)

Ja spennende at vi ligger så likt som vi gjør! Hadde vært gøy med Mai-baby ja :) har også ekstra stor sjangs for å få tvillinger, 75% med min samboer :) krysser fingrene for dere!
 
Var ferdig med 2 menstrausjon etter pilleslutt Onsdag i forrige uke, har og hatt sex annenhverdag etter dette. Fortsatt har ikke el testene vist EL. Tester 2 gang for dagen nå for å ikke gå glipp av den :) så humpinga fortsetter :D
 
Hei! Jeg er 23 år og i samme båt som deg ;) sluttet på pilla nå 2. juli, så har fortsatt ikke hatt min første vanlige mens, kun bortfallblødninger :p satser på at jeg kommer fort inn i syklus igjen, for har virkelig ikke peiling :eek: blir spennende å følge deg og de andre som prøver her inne :D
 
Jeg kom fort inn i syklusen min heldigvis, hadde mensen 29 dager etter første dag med p pille slutt, og der har jeg fortsatt :) håper spiren sitter fort hos deg! :-D
 
Jeg kom fort inn i syklusen min heldigvis, hadde mensen 29 dager etter første dag med p pille slutt, og der har jeg fortsatt :) håper spiren sitter fort hos deg! :-D
Takk det samme! :D
 
Hei! Jeg er 24 år og jeg og samboer er inne i pp2,da vi dessverre hadde en tidlig sa i mai. Bruker el testene selv og begynner å teste etter cd 10. I en vanlig syklus på 28 kommer som regel el på dag 14-16 mente jeg at jeg leste et sted og med meg stemte det veldig bra! Men jeg også testet hver dag etter tr den første gangen;) lykke til med el testing,gleder meg til å følge deg videre:)
 
Hei :D
Så trist at dere måtte oppleve en sa.. hadde selv kjemisk forrige pp, man rekker å glede seg nok til å bli veldig skuffa ja..

Jeg har faktisk fått en sterkere strek på el-testene idag, forventer egentlig ikke el før søndag! La inn aksjer i gårkveld og skal imorgen tidlig da sambo er borte ikveld :)

Føler meg mye tryggere med el-testing så slipper jeg å tro når det er og ikke er kjenner jeg :)

Gleder meg til å følge deg også videre, håper spiren sitter nå så vi kan flytte over i samme termingruppe :D
 
Prøver på nr. 1, og er i første PP vi også :) Har ikke prøvt EL-tester enda, men tror jeg kommer til å kjøpe noen om det ikke klaffer denne mnd, virker spennende å følge med og få skikkelig oversikt :D
 
Back
Topp