Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Da har vi fått svar fra Athen, og prøven var negativ! Bra det, men hadde faktisk håper litt på utslag slik at vi kunne gjort noe!! Er litt utslag på bacterial load! de anbefaler ikke behandling, men noe om forberedende til ivf! Det står følgende:

"Please see attached your results.
The all came back clear negative. Only bacterial load a little higher than normal.
We do not recommend any treatment protocol only during your IVF preparation"

Noen som har fått lignende svar!?

Jeg må høre med de om hva de mener med "only during your IVF preparation"!

Ja, jeg fikk identisk! Spurte tilbake hva eksakt de mente og skulle bruke Doxylin tbl 3 uker før uttak:)
 
Ja, jeg fikk identisk! Spurte tilbake hva eksakt de mente og skulle bruke Doxylin tbl 3 uker før uttak:)

Ah, takk! Doxylin? Er det noe man kjøper reseptfritt?

Edit: sjekka det opp! Fikk du resept av dem?
 
Tenker at det egentlig er positivt at det ikke er noe galt, og håper at du lykkes på innsettet nå. :D
 
Tenker at det egentlig er positivt at det ikke er noe galt, og håper at du lykkes på innsettet nå. :D

Ja, jeg håper jo at jeg slipper flere uttak[emoji5] at mine to siste blastoer holder til både baby nå og et søsken! Men realistisk sett så må jeg nok gjennom et nytt uttak[emoji5]
 
Ja, fikk resept av de gratis:)

Skal du bruke det fram til rett før uttak eller innsett? Sier du til ivf-klinikken i Norge at du tar det? Er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Fikk også beskjed om 20 dager før ET, men er usikker på hva ET er for noe.
 
Skal du bruke det fram til rett før uttak eller innsett? Sier du til ivf-klinikken i Norge at du tar det? Er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Fikk også beskjed om 20 dager før ET, men er usikker på hva ET er for noe.

Lurer på det samme! Venter på svar fra dem[emoji5] tror ET står for Egg Transfer- altså innsett[emoji5]
 
Lurer på det samme! Venter på svar fra dem[emoji5] tror ET står for Egg Transfer- altså innsett[emoji5]
Det står for embryo transfer, altså innsett[emoji106][emoji4]
 
Skal du bruke det fram til rett før uttak eller innsett? Sier du til ivf-klinikken i Norge at du tar det? Er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Fikk også beskjed om 20 dager før ET, men er usikker på hva ET er for noe.

Jeg mener å huske at det var før uttak for meg, men husker ikke helt:) nei, nevnte det ikke for de. De ville nok ikke brydd seg om det, men tenkt at det var unødvendig;)
 
Skal du bruke det fram til rett før uttak eller innsett? Sier du til ivf-klinikken i Norge at du tar det? Er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Fikk også beskjed om 20 dager før ET, men er usikker på hva ET er for noe.
ET = Embryo Transfer altså innsetting
 
Aha, takk alle sammen, antibiotika 20 dager før innsett, altså. :) Er det greit å kombinere det med alle de andre medisinene, tro? Jeg skal ta Elonva, Menopur, Prednisolon og Klexane.
 
Nå har jeg lest meg opp her, og det blir uten tvil prøve til Athen ved blødning om to uker. Da bør jeg rekke en eventuell kur før nytt innsett i desember ;)

De tok faktisk noen bakterieprøve av meg da jeg var på Oslo city legesenter i sommer. Disse prøvene ble vel tatt fra fra skjeden, men de viste faktisk oppvekst av for mye candida og og noe annet...fikk AB kur, 7 dager (Donaxyl og Diflucan). Så jeg mistenker sterkt at det jo kan være noe mere der...angrer bittert på at jeg ikke fikk sendt inn prøve til Hellas ved negativt forsøk i august, men ingen vits å tenke på ;)
 
Last edited:
Nå har jeg lest meg opp her, og det blir uten tvil prøve til Athen ved blødning om to uker. Da bør jeg rekke en eventuell kur før nytt innsett i desember ;)

De tok faktisk noen bakterieprøve av meg da jeg var på Oslo city legesenter i sommer. Disse prøvene ble vel tatt fra fra skjeden, men de viste faktisk oppvekst av for mye candida og og noe annet...fikk AB kur, 7 dager (Donaxyl og Diflucan). Så jeg mistenker sterkt at det jo kan være noe mere der...angrer bittert på at jeg ikke fikk sendt inn prøve til Hellas ved negativt forsøk i august, men ingen vits å tenke på ;)

Prøven er dyr, men tror ikke du kommer til å angre på det uansett resultat. Hadde aldri i livet forestilt meg at jeg kunne hatt skjult klamydia men nå fant de det og det har gitt meg et lite håp :)

Håper og krysser fingre for at du slipper noen som helst blødning på en laaaaaaang stund!
 
Prøven er dyr, men tror ikke du kommer til å angre på det uansett resultat. Hadde aldri i livet forestilt meg at jeg kunne hatt skjult klamydia men nå fant de det og det har gitt meg et lite håp :)

Håper og krysser fingre for at du slipper noen som helst blødning på en laaaaaaang stund!

Det håper jeg også <3 jeg har egentlig en litt merkelig følelse av at jeg kan ha både det ene og det andre :p Er vel litt fordi man så gjerne vil finne en årsak og forklaring til problemene...
Da er iallfall plan B spikret ;)
 
Hei damer!

Jeg ruger jo, men jeg jobber også med plan B og nå trenger jeg litt råd!

Fikk jo svar om at prøvene var negative, men at jeg har bacterial overload! Serum anbefaler noe de kaller doxycycline 100 mg morgen og kveld, 20 dager før innsett! Dette kan jeg ta før innsett i neste fryseforsøk, eller vente til en evt ny runde med uttak! Er bare jeg som skal ta kur[emoji5]

Da kommer det jeg lurer på: jeg skal ha innsett i naturlig syklus neste gang! Rekker jeg da å ta kur på 20 dager før innsett!? Må kanskje starte før CD1 da!? I stimulert syklus har jeg jo hatt innsett på CD 18-20! Regner med jeg sikkert kan hoppe rett på nytt forsøk om dette ikke går, jeg kunne jo det nå[emoji5]

Eller ville dere tatt en pausemåned mellom forsøk for å ta kur?
 
Hei damer!

Jeg ruger jo, men jeg jobber også med plan B og nå trenger jeg litt råd!

Fikk jo svar om at prøvene var negative, men at jeg har bacterial overload! Serum anbefaler noe de kaller doxycycline 100 mg morgen og kveld, 20 dager før innsett! Dette kan jeg ta før innsett i neste fryseforsøk, eller vente til en evt ny runde med uttak! Er bare jeg som skal ta kur[emoji5]

Da kommer det jeg lurer på: jeg skal ha innsett i naturlig syklus neste gang! Rekker jeg da å ta kur på 20 dager før innsett!? Må kanskje starte før CD1 da!? I stimulert syklus har jeg jo hatt innsett på CD 18-20! Regner med jeg sikkert kan hoppe rett på nytt forsøk om dette ikke går, jeg kunne jo det nå[emoji5]

Eller ville dere tatt en pausemåned mellom forsøk for å ta kur?

Nå sendte jeg ikke inn prøvene før etter siste FER, men tror nok at hvis jeg hadde vært lur nok til å teste før så hadde jeg prøvd å fått en pausemåned før siste forsøk. Fikk muligheten til nytt ferskforsøk nå i oktober men sa nei til det på grunn av at vi ventet på svar fra Hellad og fikk det utsatt til desember/januar. Ville ha unnagjort kuren før nytt uttak hvertfall!

20 dager med doxycyclin? Nesten like mye som det vi fikk, men vi har to typer antibiotika å 5 dager lengre kur. Tror nok du får røska opp i ulumskhetene som eventuelt måtte finne på å være i nærheten av deg

Får håpe spiren sitter så slipper du å bekymre deg om antibiotikaen ❤
 
Nå sendte jeg ikke inn prøvene før etter siste FER, men tror nok at hvis jeg hadde vært lur nok til å teste før så hadde jeg prøvd å fått en pausemåned før siste forsøk. Fikk muligheten til nytt ferskforsøk nå i oktober men sa nei til det på grunn av at vi ventet på svar fra Hellad og fikk det utsatt til desember/januar. Ville ha unnagjort kuren før nytt uttak hvertfall!

20 dager med doxycyclin? Nesten like mye som det vi fikk, men vi har to typer antibiotika å 5 dager lengre kur. Tror nok du får røska opp i ulumskhetene som eventuelt måtte finne på å være i nærheten av deg

Får håpe spiren sitter så slipper du å bekymre deg om antibiotikaen [emoji173]

Takk for svar!

Tenker også at det kanskje er best å ta en pausemåned mellom forsøka for å ta kur! Da kan jeg jo starte litt før forventet mens, så er jeg sikker på at jeg rekker å bli ferdig med kur før det blir innsett! Vil ikke putte i meg AB etter innsett! Og tenker at jeg vil ta den før siste FER, istedet for før nytt uttak! Kanskje kuren kan gjøre at jeg evt slipper et nytt uttak[emoji5] regner uansett med at virkningen sitter i en stund![emoji5]

Ja, var en skikkelig kur jeg får!!

Og jeg håper også jeg slipper[emoji173]️[emoji173]️
 
ae5df7aeeaa713a0701e3b37d226cf70.jpg


Har reseptene deres sett slik ut? Jeg må si at jeg skjønner evt skepsis hos apotekene! Er jo ikke etternavnet mitt på den engang[emoji23][emoji23]
 
Back
Topp