Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Jeg skjønner at det er et eksemplar av sæden man sender når det gjelder menn, men hva slags prøve er det kvinnene sender?

Altså om jeg skal teste meg selv, hvordan foregår selve "prøvetakingen"?

Vi har kun sendt prøve fra meg, for om det er utslag så går begge på kur uansett! Klinikken sa at det vanligste er å teste damer først, jeg spurte for jeg vurderte å sende sædprøve også!

Du sender en prøve av mensblod, som du blander med 5-10 ml avkjølt kokt vann! Så sendes den til Athen! Jeg venter på å få tilbakemelding om at den er mottatt! Når den har kommet frem, får du betalingsinformasjon! Når du har betalt utfører de testingen, og så får man svaret på mail! Dette skal ta 5-7 dager står det!

Du kan lese om de forskjellige testene her:

http://www.ivfserum.com/infection-screening/
 
Vi har kun sendt prøve fra meg, for om det er utslag så går begge på kur uansett! Klinikken sa at det vanligste er å teste damer først, jeg spurte for jeg vurderte å sende sædprøve også!

Du sender en prøve av mensblod, som du blander med 5-10 ml avkjølt kokt vann! Så sendes den til Athen! Jeg venter på å få tilbakemelding om at den er mottatt! Når den har kommet frem, får du betalingsinformasjon! Når du har betalt utfører de testingen, og så får man svaret på mail! Dette skal ta 5-7 dager står det!

Du kan lese om de forskjellige testene her:

http://www.ivfserum.com/infection-screening/

Takk for svar :)

Vi skal jo teste svømmerne hans til neste uke, og bare det koster 1250,- Kanskje vi heller skulle gå for dette her.....hm.....tenke, tenke... Hva er fordelen med å bruke de i Aten?
 
Takk for svar :)

Vi skal jo teste svømmerne hans til neste uke, og bare det koster 1250,- Kanskje vi heller skulle gå for dette her.....hm.....tenke, tenke... Hva er fordelen med å bruke de i Aten?

Jeg ville tatt den i Norge uansett altså!

Vi har gjort det, og må ha prøverør pga dårlige svømmere! Utredningen vår konkluderte med at det ikke er noe galt med meg, men jeg mister likevel!! Så nå prøver i Athen for å sjekke om det kan være noen infeksjoner, og dersom det er det så kan det behandles med AB-kur! De tester for ting som ikke gjøres i Norge! Er jo ikke sikkert at vi blir gravide om vi får utslag og tar en AB-kur, men etter to negative forsøk og en MA på 6 mnd så prøver vi nå alt for å lykkes[emoji5]
 
Jeg ville tatt den i Norge uansett altså!

Vi har gjort det, og må ha prøverør pga dårlige svømmere! Utredningen vår konkluderte med at det ikke er noe galt med meg, men jeg mister likevel!! Så nå prøver i Athen for å sjekke om det kan være noen infeksjoner, og dersom det er det så kan det behandles med AB-kur! De tester for ting som ikke gjøres i Norge! Er jo ikke sikkert at vi blir gravide om vi får utslag og tar en AB-kur, men etter to negative forsøk og en MA på 6 mnd så prøver vi nå alt for å lykkes[emoji5]

Takk for god veiledning og råd. Vet så veldig lite om alt slikt.

Da får vi starte her da.

Håper de finner noe på deres prøver, slik at dere kan få behandling for akkurat det som må bort, før gullegget inntar sin rettmessige plass <3
 
Takk for god veiledning og råd. Vet så veldig lite om alt slikt.

Da får vi starte her da.

Håper de finner noe på deres prøver, slik at dere kan få behandling for akkurat det som må bort, før gullegget inntar sin rettmessige plass <3

Lykke til med utredning[emoji5] takk for det, det håper jeg også[emoji5]
 
Etter å ha lest her inne hvor mange som har blitt gravide etter kur, så ble det et enkelt valg for oss hvertfall! Jeg håper jeg får utslag slik at det kanskje er noe som kan gjøres!
Skjønner det.
Har det i bakhodet ihvertfall. Ikke funnet noe grums som kan forklare alle abortene ihvertfall
 
De har mottatt prøven min!! Er IBAN nr eller accountnr kontonr? Jeg betalte til Sverige en gang, og ser at da var IBAN nr det jeg har skrevet på mottakers kontonr!

Og jeg må legge til mottaker med navn og adresse for å få sendt.. skriver man da den bankadressen som kom på mailen eller serum sin adresse som man sendte prøven til??

Edit: fikk hjelp av Evlina [emoji5][emoji5]
 
Last edited:
Hei alle sammen! Vi testet først av meg, jeg fikk negativt, men jeg ville snu alle steiner, så testet vi mannen også og han fikk utslag!

Bare lurte på dere som har fått resept på 24 dagers kur. Hvor mye doxycycline fikk dere? Jeg har telt og telt, og funnet ut at Serum må ha gitt meg resept på 2 tabletter for lite (ikke at det sikkert gjør noen forskjell.)
Vi har:
dag 1, 8, 25 azithromycin
dag 2 ingenting
dag 3-7, 9-24 doxycycline.

Det blir ifølge mine beregninger 21 dager på doxy, 2 tab hver om dagen, ganger oss to = 84. Eller surrer jeg utrolig nå?

Har bare fått resept på 82 tabletter.
 
Hei alle sammen! Vi testet først av meg, jeg fikk negativt, men jeg ville snu alle steiner, så testet vi mannen også og han fikk utslag!

Bare lurte på dere som har fått resept på 24 dagers kur. Hvor mye doxycycline fikk dere? Jeg har telt og telt, og funnet ut at Serum må ha gitt meg resept på 2 tabletter for lite (ikke at det sikkert gjør noen forskjell.)
Vi har:
dag 1, 8, 25 azithromycin
dag 2 ingenting
dag 3-7, 9-24 doxycycline.

Det blir ifølge mine beregninger 21 dager på doxy, 2 tab hver om dagen, ganger oss to = 84. Eller surrer jeg utrolig nå?

Har bare fått resept på 82 tabletter.

Jeg fikk resept på 84 tabletter, så der har de nok regna feil ja.. vet ikke om det vil ødelegge at det er en tablett for lite, men jeg tror uansett jeg fikk ut flere tabletter enn det som egentlig sto i resepten. Det var enten 20 eller 30 i hver pakke, så regner med det går bra[emoji4]
 
Hei alle sammen! Vi testet først av meg, jeg fikk negativt, men jeg ville snu alle steiner, så testet vi mannen også og han fikk utslag!

Bare lurte på dere som har fått resept på 24 dagers kur. Hvor mye doxycycline fikk dere? Jeg har telt og telt, og funnet ut at Serum må ha gitt meg resept på 2 tabletter for lite (ikke at det sikkert gjør noen forskjell.)
Vi har:
dag 1, 8, 25 azithromycin
dag 2 ingenting
dag 3-7, 9-24 doxycycline.

Det blir ifølge mine beregninger 21 dager på doxy, 2 tab hver om dagen, ganger oss to = 84. Eller surrer jeg utrolig nå?

Har bare fått resept på 82 tabletter.
Vi fikk to tabletter for lite hos legen, men tok da en dag mindre siden vi fant det ut for sent. Var litt skeptisk, men håpet det gikk bra. Og gravid ble jeg så det funket nok likevel:)
 
De har mottatt prøven min!! Er IBAN nr eller accountnr kontonr? Jeg betalte til Sverige en gang, og ser at da var IBAN nr det jeg har skrevet på mottakers kontonr!

Og jeg må legge til mottaker med navn og adresse for å få sendt.. skriver man da den bankadressen som kom på mailen eller serum sin adresse som man sendte prøven til??

Edit: fikk hjelp av Evlina [emoji5][emoji5]
Kanskje du kan skrive hva du gjorde?
 
Vi fikk to tabletter for lite hos legen, men tok da en dag mindre siden vi fant det ut for sent. Var litt skeptisk, men håpet det gikk bra. Og gravid ble jeg så det funket nok likevel:)

Tok dere en dag mindre, eller halv dose den nest siste dagen? Er så glad det virket for deg!! Hvor langt på vei er du nå? :)
 
Tok dere en dag mindre, eller halv dose den nest siste dagen? Er så glad det virket for deg!! Hvor langt på vei er du nå? :)
Når vi fikk kur opplevde vi det samme og vi tok bare halv dose den siste dagen[emoji4] Og det funker greit her også og klaff på ivf etter kuren[emoji173] Masse lykke til[emoji173]
 
Kanskje du kan skrive hva du gjorde?

Tror det varierer fra bank til bank hvordan oppsettet er! Jeg har sparebank1!

1) Måtte først velge "betale til utland"

2) Så måtte jeg "legge til mottaker" ( i min nettbank en liten firkant til høyre for der man skriver kontonr)

3) inne på "legge til mottaker" måtte jeg velge land og skrive inn IBAN nr (IBAN nr står på betalingsinfo man får fra Serum). Deretter måtte jeg skrive inn navn på mottaker og adressen! Strevde en del med adressen, fikk opp feilmelding "ugyldig tegn i felt" og "ugyldig adresse"! Brukte adressen som står i betalingsinfoen jeg fikk! Etter mange forsøk så gikk det plutselig[emoji848]

4) valuta kom automatisk som euro siden det er til Hellas! Så tok jeg godkjenning som vanlig regning!
 
Tok dere en dag mindre, eller halv dose den nest siste dagen? Er så glad det virket for deg!! Hvor langt på vei er du nå? :)
En dag mindre, men vi tok også en 7 dagers kur en stund før den på 25 dager da, så tenkte det var innafor. Det er store mengder så tror ikke en dag har noe å si, men selvsagt for å føle seg tryggere er jo bare å spørre de:)
19+1 i dag, har troen på at dette var nødvendig for oss:)
 
Da har vi fått svar fra Athen, og prøven var negativ! Bra det, men hadde faktisk håper litt på utslag slik at vi kunne gjort noe!! Er litt utslag på bacterial load! de anbefaler ikke behandling, men noe om forberedende til ivf! Det står følgende:

"Please see attached your results.
The all came back clear negative. Only bacterial load a little higher than normal.
We do not recommend any treatment protocol only during your IVF preparation"

Noen som har fått lignende svar!?

Jeg må høre med de om hva de mener med "only during your IVF preparation"!
 
Da har vi fått svar fra Athen, og prøven var negativ! Bra det, men hadde faktisk håper litt på utslag slik at vi kunne gjort noe!! Er litt utslag på bacterial load! de anbefaler ikke behandling, men noe om forberedende til ivf! Det står følgende:

"Please see attached your results.
The all came back clear negative. Only bacterial load a little higher than normal.
We do not recommend any treatment protocol only during your IVF preparation"

Noen som har fått lignende svar!?

Jeg må høre med de om hva de mener med "only during your IVF preparation"!
Nei, den var ikke så lett å forstå. Kanskje de har antibiotika som standard i forberedelser?
Det er jo bra prøven var negativ, men skjønner hva du mener med at det hadde vært ok å finne noe...
 
Nei, den var ikke så lett å forstå. Kanskje de har antibiotika som standard i forberedelser?
Det er jo bra prøven var negativ, men skjønner hva du mener med at det hadde vært ok å finne noe...

Skal høre med de![emoji5] aner ikke hvilke prosedyrer de bruker å ha under forsøk![emoji5]

Er jo greit å få bekreftet at man er frisk hvertfall[emoji12]
 
Da har vi fått svar fra Athen, og prøven var negativ! Bra det, men hadde faktisk håper litt på utslag slik at vi kunne gjort noe!! Er litt utslag på bacterial load! de anbefaler ikke behandling, men noe om forberedende til ivf! Det står følgende:

"Please see attached your results.
The all came back clear negative. Only bacterial load a little higher than normal.
We do not recommend any treatment protocol only during your IVF preparation"

Noen som har fått lignende svar!?

Jeg må høre med de om hva de mener med "only during your IVF preparation"!

Godt at det var negativt, men også litt synd, sært nok. Huff, man blir litt skrullete i denne perioden :laughing001

I andre land er antibiotika vanlig før ivf, så kan være de mener noe sånt. Jeg ville nok ha spurt hva de mente :)
 
Back
Topp