En uknuselig liten glassko...

Ikke noen koselig drøm :(
Håper det snart blir slutt på kvalmen! Ikke noe godt å gå sånn.
Gratulerer med vel overstått svangeskapskontroll :Heartred Klem

Ja, hadde blitt glad for å ha blitt kvitt kvalmen nå, men ser ikke ut som den slipper med det første... :grumpy:

Spent på turen din til Trh jeg da! Gleder meg til å høre mer om den. :happy:

Klem :Heartred
 
For en drøm! Håper du ikke er sanndrømt om den
gratulerer med vel overstått første svangerskapskontroll. Milepæl!!!

Får inderlig ikke håpe det! Lite sannsynlig, tviler på at mannen hadde latt meg ligge der alene i mørket når det nærmet seg fødsel - håper jeg!

Takk! Ja, må vel si det er en milepæl. :) Hva er det som sjekkes på de tusen blodprøvene og urinprøven som ble tatt? Får jeg ikke svar på dem hverken hvis det ér noe eller ikke uansett før neste time i uke 18?
 
Gratulerer med vel overstått svangerskapskontroll :) helt sikker på at dette går så fint [emoji173] og så bra du fikk noe for kvalmen :)

Takk, vi satser på det for oss begge! :)

Håper jeg tør å ta disse tablettene etterhvert da, tenkte å unngå det så fremt til jeg MÅ ut av huset. Er det postafen du tar? Hvor lenge etter at man har tatt en tablett, at virkningen slår inn?
 
Hehe, ja - hadde hun kommer med ingefærtipset sitt igjen, hadde jeg bedt henne om å ta en bolle! :hilarious:

Livlige drømmer hører vel også til et svangerskap, så vi får vel bite tennene sammen med det også. Får håpe du også ikke er sanndrømt og at neste fødsel går unna i en fart! ;)

Håper du er bedre fra kvalmen i dag? :)
Ugh, ingefær er jo det verste når en er kvalm!! Mye drømmer ja, var inne på tema i natt og men husker ikke hva det handla om. Vi er nok heldigvis ikke sanndrømte. Kvalmen er nok kommet for å bli gitt, dessverre. Håper det snart går over for din del og, og at Afipranen hjelper deg litt.
 
Ugh, ingefær er jo det verste når en er kvalm!! Mye drømmer ja, var inne på tema i natt og men husker ikke hva det handla om. Vi er nok heldigvis ikke sanndrømte. Kvalmen er nok kommet for å bli gitt, dessverre. Håper det snart går over for din del og, og at Afipranen hjelper deg litt.

Håper du får gode råd hos legen i morgen!

Husker du sånn ca. hvor lang tid det tar fra man tar Afipranen til den slår inn?
 
Håper du får gode råd hos legen i morgen!

Husker du sånn ca. hvor lang tid det tar fra man tar Afipranen til den slår inn?
Håper også det. Pleier å ta 30-45 min for min del. Effekten varer kanskje et par timer...så den er ikke supergod, men bedre enn ingenting. En skal ikke ta den oftere enn hver 6. time heller.
 
Ja, hadde blitt glad for å ha blitt kvitt kvalmen nå, men ser ikke ut som den slipper med det første... :grumpy:

Spent på turen din til Trh jeg da! Gleder meg til å høre mer om den. :happy:

Klem :Heartred
Dagboka blir oppdatert i morgen tenker jeg. Hatt dagen fullt opp så ikke fått tid til å være noe her innpå forumet :)
Klem :Heartred
 
Takk, Jolanda! Det er vel noe i at gravide har ekstra livlige drømmer... Hva med å drømme om vinnerekka i lotto o.l. i stedet? :p

Formen MÅ bare begynne å ta seg til altså, håper du også får mer og mer energi fremover.

Håper du har en fin fin dag, nyt videre! :Heartred

Ja, det sies så. Hehe, ja, det hadde vært bedre! Eller? :hilarious: Man blir vel passe skuffet når man våkner :rolleyes:

Sjansene er vel gode for at det bedre seg litt for deg snart ❤️ Håper inderlig det! Takk :)

Ha en fin fredag og en god helg! :)
 
Får inderlig ikke håpe det! Lite sannsynlig, tviler på at mannen hadde latt meg ligge der alene i mørket når det nærmet seg fødsel - håper jeg!

Takk! Ja, må vel si det er en milepæl. :) Hva er det som sjekkes på de tusen blodprøvene og urinprøven som ble tatt? Får jeg ikke svar på dem hverken hvis det ér noe eller ikke uansett før neste time i uke 18?
Nei, tror man som regel får svaret neste gang hos legen for det arket skal ligge sammen med helsekortet. Blodtyping og masse infeksjonsprøver (røde hunder, syfilis av alle ting, HIV).. Husker ikke. Hb tenker jeg.
er jo mest ift om det er noe spesielt å tenke på utover i svangerskapet.
 
Får inderlig ikke håpe det! Lite sannsynlig, tviler på at mannen hadde latt meg ligge der alene i mørket når det nærmet seg fødsel - håper jeg!

Takk! Ja, må vel si det er en milepæl. :) Hva er det som sjekkes på de tusen blodprøvene og urinprøven som ble tatt? Får jeg ikke svar på dem hverken hvis det ér noe eller ikke uansett før neste time i uke 18?

Blodtype, blodprosent, jernlager og antistoffer/sykdommer (jeg husker ikke akkurat hvilke). Jeg fikk svarene tilsendt i posten etter ca. 1 uke, men det variert fra legekontor til legekontor hva praksisen er :)
 
Spiste i håp om å stagge kvalmen litt, ender opp med å bli enda MER kvalm! Er det mulig... :dead:

Skal denne kvalmen aldri gå seg til?!? Skal ikke denne dumme kroppen få med seg at 1. trimester er ved veis ende!!! :shifty:

Jeg vil gå i dvale nå, frem til mars - snakkes!
 
Spiste i håp om å stagge kvalmen litt, ender opp med å bli enda MER kvalm! Er det mulig... :dead:

Skal denne kvalmen aldri gå seg til?!? Skal ikke denne dumme kroppen få med seg at 1. trimester er ved veis ende!!! :shifty:

Jeg vil gå i dvale nå, frem til mars - snakkes!
Føler med deg!! Men fikk ikke du noe for kvalmen nå? Virker det ikke? Kvalmen her har begynt å overstyre postafenen... Akkurat som om den ble verre etter 12 uker :s
 
Føler med deg!! Men fikk ikke du noe for kvalmen nå? Virker det ikke? Kvalmen her har begynt å overstyre postafenen... Akkurat som om den ble verre etter 12 uker :s

Joda, fikk Afipran? Har ikke tatt det hittil, vil helst klare meg uten, særlig de dagene hvor jeg ikke har noe på dagsplanen uansett. Hadde en super kosedag med mannen på lørdag, hvor formen var så å si suveren. Dvs. jeg var nok ikke 100%, men det skal jo så lite til før man føler seg litt bedre når man ellers er på bånn.

Men er du blitt verre om dagene? Gyn sa til meg at man hadde en peak på kvalmen rundt uke 12, jeg tenkte bare kroppen er litt treg, men søren hvis det skal sitte i så veldig mye lengre... :arghh:
 
Joda, fikk Afipran? Har ikke tatt det hittil, vil helst klare meg uten, særlig de dagene hvor jeg ikke har noe på dagsplanen uansett. Hadde en super kosedag med mannen på lørdag, hvor formen var så å si suveren. Dvs. jeg var nok ikke 100%, men det skal jo så lite til før man føler seg litt bedre når man ellers er på bånn.

Men er du blitt verre om dagene? Gyn sa til meg at man hadde en peak på kvalmen rundt uke 12, jeg tenkte bare kroppen er litt treg, men søren hvis det skal sitte i så veldig mye lengre... :arghh:
Dumt å ikke få prøve mildere saker først da =/ men spørs om det ville tatt det. Ja. Har hørt så mye forskjellig. Men ble nærmest lova av legen at uke 14 var det stopp [emoji14]
 
Dumt å ikke få prøve mildere saker først da =/ men spørs om det ville tatt det. Ja. Har hørt så mye forskjellig. Men ble nærmest lova av legen at uke 14 var det stopp [emoji14]

Er Postafen mildere? Rart legen min ikke skrev ut det i stedet i tilfelle, fordi hun har vegring mot å gi noe som helst mot kvalme i svangerskap. Jeg har jo en pakke Postafen, som jeg kjøpte for å "pop the news" fra apoteket, reseptfritt, så da kunne jeg ha tatt den da, dersom jeg vil ta noe en dag? Ikke så lett å vite dette altså...

Da får vi håpe at min gyn og din lege lever opp til løftene sine! ;)
 
Er Postafen mildere? Rart legen min ikke skrev ut det i stedet i tilfelle, fordi hun har vegring mot å gi noe som helst mot kvalme i svangerskap. Jeg har jo en pakke Postafen, som jeg kjøpte for å "pop the news" fra apoteket, reseptfritt, så da kunne jeg ha tatt den da, dersom jeg vil ta noe en dag? Ikke så lett å vite dette altså...

Da får vi håpe at min gyn og din lege lever opp til løftene sine! ;)
Postafen er det med minst bivirkninger har jeg skjønt. Afipran er noe sterkere, men de hadde ikke gitt det om det var fare for bebis uansett :) ta Afipran du, da veit legen akkurat hva slags medisiner du har brukt :)
 
Afipran er sterkere, men lurer på om de har funnet ut at det ofte fungerer bedre eller har større sjans til å fungere på hyperemesis enn postafen.
Regner med at de følger med deg ift hvor mye du kaster opp og hva du får i deg så elektrolytter og alt ikke er på bærtur. Kjenner en del som har trengt væskebehandling pga hyperemesis.

Ta vare på deg selv, Shoegrl! stor klem
 
Afipran er sterkere, men lurer på om de har funnet ut at det ofte fungerer bedre eller har større sjans til å fungere på hyperemesis enn postafen.
Regner med at de følger med deg ift hvor mye du kaster opp og hva du får i deg så elektrolytter og alt ikke er på bærtur. Kjenner en del som har trengt væskebehandling pga hyperemesis.

Ta vare på deg selv, Shoegrl! stor klem

Tror ikke jeg blir plassert i kategorien for hyperemesis, tror ikke det er så alvorlig med meg? Får ikke noe oppfølging nei, burde jeg kanskje ha bedt om det? Får se hva dem får av svar på alle de prøvene som ble tatt i forrige uke.

Men takk vennen, husk å ta godt vare på deg selv også! :Heartred Større klemmer tilbake
 
Da har jeg fått time hos JM og innkallelse til OUL! Syyykt! :woot:

Kan egentlig ikke tro det, at JEG er nå ferdig med 1/3 av svangerskapet! :eek: Mon tro om jeg kommer meg til veis ende...

Og ikke minst - vil kvalmen og oppkastet noensinne slippe taket da?!? :arghh: :shifty:
Så spennende da!
Denne spiren blir sittende hele veien ❤️
Og håper du slipper kvalmen snart.
 
Back
Topp