En liten august jente <3

17+1

Da e eg begynt i 50 % sykemelding. Dagene på jobb og etter jobb e mye bedre, selv om eg bare ha jobbet halv dag i 3 dager nå.
Men merker stor forskjell. Har mye mer energi til overs. Og det kommer godt med når man har hund å ta seg av.

Ellers har det ikkje skjedd noe store forandringer. Tror eg kjenner et spark nå og da. Eller, det kjennes jo ut som en boble som sprekker inni meg da xsmile8 E litt rart å da.

Teller ellers forsatt ned til UL. E liksom det eg gleder meg aller mest til nå. Men må si eg gruer meg litt å. Man vet jo aldri ka man få høre.

Ønsker alle en fin dag videre :)
Sikkert deilig med 50% sykemelding. Må jo fungere utenom jobb også :) Gruer meg også litt til OUL, men går sikkert fint med oss begge :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Sikkert deilig med 50% sykemelding. Må jo fungere utenom jobb også :) Gruer meg også litt til OUL, men går sikkert fint med oss begge :)


Sent from my iPad using BV Forum
Ja, e jo akkurat det eg skal. Ellers måtte eg ha kvittet meg med hunden bare fordi eg ikkje har energi. Og har ikkje lyst til å kvitte meg med han.

Regner med det går fint, men man vet jo aldri
 
17+5

Da skal eg på UL i morgen. Gleder meg veldig. Lurer veldig på om eg e så langt på vei som legen sier eller om eg blir sittet fram eller tilbake..
Synes det e rart om eg blir sittet tilbake i tid. Kan da ikkje få det til å stemme helt. Men, men. De vet jo dette bedre enn meg.. så skal ikkje krangle på det.
Men håper på en termindato i begynnelsen av august slutten av juli.
Men så lenge ungen e frisk, skal ikkje eg klage.. men har litt mange tanker rundt denne UL som eg ikkje helt klarer å få ned.. E sikkert mest nerver.. Men anyway. Gutt eller jente, seinere eller tidligere termidato.. eg e nå fornøyd.

Kommer et nytt innlegg i løpet av morgen dagen om hvordan det gikk på UL
 
17+5

Da skal eg på UL i morgen. Gleder meg veldig. Lurer veldig på om eg e så langt på vei som legen sier eller om eg blir sittet fram eller tilbake..
Synes det e rart om eg blir sittet tilbake i tid. Kan da ikkje få det til å stemme helt. Men, men. De vet jo dette bedre enn meg.. så skal ikkje krangle på det.
Men håper på en termindato i begynnelsen av august slutten av juli.
Men så lenge ungen e frisk, skal ikkje eg klage.. men har litt mange tanker rundt denne UL som eg ikkje helt klarer å få ned.. E sikkert mest nerver.. Men anyway. Gutt eller jente, seinere eller tidligere termidato.. eg e nå fornøyd.

Kommer et nytt innlegg i løpet av morgen dagen om hvordan det gikk på UL
Lykke til!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Da kan eg bare forsette å skrive 17+2

Vært på UL i dag, og ble satt tilbake 5 dager. Så ny termindato e 20 august. i stede for 15 august. Men var ikkje så gale det.
Eller var det en veldig spennende opplevelse. Fikk tårer i øynene når eg så fosteret for første gang. Tenkte bare. Ligger det der inni meg. Det går ikkje an lixom. Men fikk se et helt foster med øye, neste munn. 2 armer med fingre, 2 bein med tær.
Så alt e på stell, og ingenting var galt.

Barnet lå å sparket med bein og armer, men med en gang aperate forsvant nedover mot beina, gikk beina i kors. Etter en stund, så holdt den lille bare beina i kors. Var vist mye bedre det enn å vise seg fram. Men etter mye om og men viser alle tegn på at eg har en liten jente i magen :)
Mor e overlykkelig, far e lykkelig han å,men han ville helst hatt gutt. Så han kunne gjøre gutte ting med han. Men går jo an å gjøre det med en jente å tenker jo eg. En jente kan like gutte ting sa eg til han.

Ellers har det vært en vanlig dag. I morgen blir det shopping. Se om eg finner noe baby ting, selvom eg kommer til å få veldig mye.

Så da for vi se kordan dagene går videre :)
 
Gratulrer meg jente til deg også!! :)
 
♥Termin: 20 august etter UL men var 15 august i følge legen

♥ Uker på vei: 17+5 i følge babyverden og 17+4 i følge hun som tok UL på meg

♥ Uker igjen: 22+5 eller 22+6

♥ Kjønn: Jente :D Eller var ihvertfall det de mente.. Alle tegn tyder på at det e en jente, men de kunne ikkje se det sånn 100 % De sa at var ingenting som tydet på at det var en gutt.

♥ Navn: Hmmm, vi e ikkje helt enig der. Eg liker navn han ikkje liker og omvendt.

♥Utålmodig: Vil ikkje si at eg e noe utålmodig. Har lyst til å gå gravid, få mage og vente.

♥ Vektøkning: E eg ikkje sikker på. Har ikje baderoms vekt heme.

♥ Hodet ned: Nei. det e plassert på siden. Var ihvertfall det på UL

♥ Hodet festet: Håper da ikkje det. E alt for tidlig.

♥ Aktivitet innenfra: Må si det e lite med det. Har en morkake som ligger mellom magen og babyen. Så fikk beskjed at det kunne ta litt tid før eg merket noe.

♥ Høygravid: Nei.

♥ Søvn: For veldig mye søvn. Sover veldig godt om natten :D

♥ Form: Formen min e veldig bra i dag. Har vært veldig opp og ned med kvalme. Men ser ut som den e over.

♥ Plager: Vond rygg og vond høyre skulder. Men dette e plager som eg slet med før eg ble gravid. Så plagene mine nå, må vell bli energi mangel. Blir fort sliten.

♥ Barnerom: Babyen skal sove på samme rom som meg, da eg ikkje har plass til egent rom. Men må vente litt med å innrede. Skal først bytte til et større soverom, også vil eg male det først.

♥ Utstyr: Vogn, 1 body, 1 par sokker. Også har eg fått en bukse og en genser. Men for mye mer senere. Og seng og bilsete kommer etterhvert.

♥ Melk: Ingenting enda.

♥ Matkikk: Vil egentlig ikkje si eg har noe matkikk sånn sett. Men for innemellom veldig lyst på Pringles eller salmiak hoder. Men e ikkje sånn MÅ; MÅ; MÅ ha.

♥Kynnere: Nei

♥ Tungt: Nei

♥ Strekkmerker: Bare de eg hadde fra før :p

♥ Tanker om fødselen: Har ikkje lagt meg noen særlig tanker om fødselen enda. Så lenge barnefaren er tilstede, e eg fornøyd foreløpig.

♥ Neste kontroll: Jordmor 24 april.
 
♥Termin: 20 august

♥ Uker på vei: 18+4

♥ Uker igjen: 21+6

♥ Kjønn: Jente :D Eller var ihvertfall det de mente.. Alle tegn tyder på at det e en jente, men de kunne ikkje se det sånn 100 % De sa at var ingenting som tydet på at det var en gutt.

♥ Navn: Kansje funnet navn nå. Men forsatt litt usikker :eek:

♥Utålmodig: Ikkje utålmodig til eg skal føde. Men er utålmodig til at magen skal vokse litt mer :p

♥ Vektøkning: Er ikkje sikker. Har ingen vekt eg kan veie meg på

♥ Hodet ned: Nei.

♥ Hodet festet: Håper da ikkje det. E alt for tidlig.

♥ Aktivitet innenfra: Veldig lite :(

♥ Høygravid: Nei.

♥ Søvn: For rikelig med søvn :D

♥ Form: Formen e bra. Sliter ikkje med noen ting :)

♥ Plager: Litt små trøtt av og til. Men hjelper da og sove litt :)

♥ Barnerom: Enda ikje klart. Men babyen må sove med meg, da det andre soverommet e opptatt :)

♥ Utstyr: Vogn, 1 body, 1 par sokker. Også har eg fått en bukse og en genser. Men for mye mer senere. Og seng og bilsete kommer etterhvert.

♥ Melk: Ingenting enda.

♥ Matkikk: Har ikje matkikk := :)

♥Kynnere: Nei

♥ Tungt: Nei

♥ Strekkmerker: Bare de eg hadde fra før :p

♥ Tanker om fødselen: Har ikkje lagt meg noen særlig tanker om fødselen enda. Så lenge barnefaren er tilstede, e eg fornøyd foreløpig.

♥ Neste kontroll: Jordmor 24 april.
 
Snart halvveis du også :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
19+1

I dag var første fulle dag etter 3 uker i 50% sykemelding. Var veldig rart, men samtidig veldig deilig. Har klart dagen helt fint uten å bli noe særlig trøtt. Så håper det forsetter så resten av tiden eg skal være i jobb.

Ellers har dagen gått som vanlig med å gå tur med huden og litt husarbeid :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
19+5

Da har eg hatt en full uke på jobb. Har ikkje vært så alt for tungt, men merker at eg begynner å tåle mindre. Kan ikkje bøye meg fram over like lenge lengre. Så å kle på ungene begynner å bli litt tungt.

Ellers så har eg fått energien min tilbake :) Men e ikkje altid eg har like mye energi da. E mer våken om natten nå, så blir jo trøtt da om kvelden.

Skal nå kose meg i helgen i fint vær og tenke masse på meg selv og mitt lille nurk :)

Ha en fin helg alle sammen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
20+1

Da e eg vist halvveis i dag :p
E litt deilig å tenkte på, men også litt skummelt :p
Har egentlig ikkje helt vent med til at det ligger en liten jente inni magen min. Synes egentlig dette e utrolig rart.
Men alt går nå fint, og e begynt å kjenne litt bevegelser der inni nå, så det e både deilig og rart :p

Nå e det snart på tide å gjøre seg klar for å gå på jobb, Har ikkje noe særlig lyst. E utrolig trøtt i dag. Men må man, så må man
 
20+1

Da e eg vist halvveis i dag :p
E litt deilig å tenkte på, men også litt skummelt :p
Har egentlig ikkje helt vent med til at det ligger en liten jente inni magen min. Synes egentlig dette e utrolig rart.
Men alt går nå fint, og e begynt å kjenne litt bevegelser der inni nå, så det e både deilig og rart :p

Nå e det snart på tide å gjøre seg klar for å gå på jobb, Har ikkje noe særlig lyst. E utrolig trøtt i dag. Men må man, så må man
Gratulerer med halvveis! :D


Sent from my iPad using BV Forum
 
20+1

Da e eg vist halvveis i dag :p
E litt deilig å tenkte på, men også litt skummelt :p
Har egentlig ikkje helt vent med til at det ligger en liten jente inni magen min. Synes egentlig dette e utrolig rart.
Men alt går nå fint, og e begynt å kjenne litt bevegelser der inni nå, så det e både deilig og rart :p

Nå e det snart på tide å gjøre seg klar for å gå på jobb, Har ikkje noe særlig lyst. E utrolig trøtt i dag. Men må man, så må man

Gratulerer med halvveis :D hurra!

Kjenner til tankene dine altså! Har det litt sånn selv også :)


Sent from my iPhone
 
20+4

Dagene går nå stort sett i det samme fortiden. E begynt i 100 % jobb. Så nå jobber eg, går tur med hunden og gjør andre hverdagslige ting i hjemmet. Så e lixom ikkje så mye spennende som skjer sånn sett.

Om kveldene har eg en veldig aktiv jente. E ikkje så lenge siden eg begynte å kjenne sparkene hennes, så når hun virkelig sparker til og eg ikkje e ops på det, synes eg det e litt ubehagelig. Men hun holder nå meg våken på sofaen. E vanskelig å sove når man har en som sparker og herjer på i magen. Om eg holder på å sovne på sofaen, så sørger nå hun ihvertfall på at eg ikkje sovner helt. Men e bare på sofaen hun e sånn. Men synes det e deilig og kjenne at hun e der inne å. Håper det ikkje e så lenge til barnefaren kan få kjenne spark.

Men nå må eg nesten gjøre meg klar til jobb. Kunne sikkert ha skrevet mer, men har ikjke tid :( Ha en fin dag alle sammen :)
 
20+4

Dagene går nå stort sett i det samme fortiden. E begynt i 100 % jobb. Så nå jobber eg, går tur med hunden og gjør andre hverdagslige ting i hjemmet. Så e lixom ikkje så mye spennende som skjer sånn sett.

Om kveldene har eg en veldig aktiv jente. E ikkje så lenge siden eg begynte å kjenne sparkene hennes, så når hun virkelig sparker til og eg ikkje e ops på det, synes eg det e litt ubehagelig. Men hun holder nå meg våken på sofaen. E vanskelig å sove når man har en som sparker og herjer på i magen. Om eg holder på å sovne på sofaen, så sørger nå hun ihvertfall på at eg ikkje sovner helt. Men e bare på sofaen hun e sånn. Men synes det e deilig og kjenne at hun e der inne å. Håper det ikkje e så lenge til barnefaren kan få kjenne spark.

Men nå må eg nesten gjøre meg klar til jobb. Kunne sikkert ha skrevet mer, men har ikjke tid :( Ha en fin dag alle sammen :)
Så herlig at du endelig kjenner babyen :D Det er så godt å ligge å kjenne på bevegelsene, men hender seg at jeg også skvetter litt når man ikke forventer et hardt spark :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Termin: 20 August

Uker på vei: 21+3

Uker igjen: 19

Kjønn: En liten prinsesse :D

Navn: E ikkje helt sikker på om vi e blitt enig eller ei.

Utålmodig: Nei, ikkje noe særlig. Men kjenner hun godt egentlig kunne ha kommet snart. Ihvertfall innimellom.

Vektøkning: Vet ikkje kor mye eg har gått opp enda :O

Hodet ned: Tror hun ligger litt sånn over alt

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Ja :D Endelig kjenner eg aktivitet innenfra. Har kjent det siden i slutten av uke 19 :) Nå merker eg aktivitet i tider og utider. Før var det bare om kvelden eg merket noe.

Høygravid: Nei

Søvn: Sover utrolig godt når som helst og hvor som helst :p

Form: Formen e for det meste normal igjen. Litt trøtt og sliten innimellom om det har skjedd mye den dagen.

Plager: Krampe i leggen om natten. Sykt irriterende.

Barnerom: Dele rom med meg i begynnelsen

Utstyr: Vogn og litt klær. Resten kommer etterhvert. Har det ikkje travelt enda.

Melk: Ingenting

Matkikk: Nope :D

Kynnere: E ikkje sikker :p

Tungt: Nei

Strekkmerker: Litt usikker :p Tror eg har fått litt under magen.

Tanker om fødselen: Har enda ikje lagt meg stor tanker om fødselen. Gruer meg forsatt veldig til den biten, så prøver å ikkje tenke på det. Men har veldig lyst at den skal skje i stillhet, ingen skal få vite at den e i gang(om det lar seg gjøre siden eg har hund). Og så lenge barnefaren e med, så e eg veldig fornøyd.

Neste kontroll: Skal til jordmor 24 april. Gleder meg veldig til det. Har ikkje vært på kontroll siden ultralyd i uke 17 :/
 
Back
Topp