En liten august jente <3

I dag har nurket hatt en sove dag. La seg fint i går kveld, sov fint igjennom natten, var bare våken 3 ganger fra vi la oss kl 23 til vi stod opp kl 10

Så i dag har hun bare sovet og spist. Hvert veldig deilig. For gjort masse når hun har en sånn dag. Var også og så niesen min spille håndball kamp i dag, veldig kjekt å se henne bli bedre og bedre.

Var også veldig koselig å våkne opp til en smilende prinsesse. Ligger å smiler i sengen når eg hentet henne i morges.
Hun har vært litt våken nå på kvelden, men hun roer vell seg snart. Prøver å få inn en rutine på at rundt 22 skal hun være i seng. Da tar eg henne bare opp enten for å ro henne ned eller for å mate henne. Foreløpig funker dette fint, men e det en kveld hun har vondt i magen, funker det ikkje. Da må vi kose og bysse til hun sovner.

Pappaen tok hun også med på en trille tur i dag, bare de 2. Var sikker kjekt å få være litt alene med henne. Da fikk mor gjort masse i huset. Som e blitt utsatt halve uken. Var utrolig deilig å få gjort litt husarbeid uten å bli avbrutt hele tiden. For litt dårlig motivasjon av og måtte begynne på igjen og stoppe opp hele tiden.
 
I dag har vi vært hos manuellterapaut.
Gikk veldig fint, men småen skulle selvfølgelig ikkje samarbeide i det hele tatt. Var litt grinete.
Men vi fant nå ut at hun ikkje har låsninger enda, men hun e veldig stiv i nakken og mellom skulderbladene. Så vi skal inn igjen til en time.
Har også fått en liten brystbetennelse itillegg til såre bryst. Så her bare baler det seg på. Men ammingen går bedre, så det e nå positivt.

Ellers går det veldig fint. Hun e begynt å prate mer og mer.
I morges halv 6, våknet hun med et smil, og prøvde alt for at eg skulle snakke og smile til henne tilbake. Men det kunne hun bare glemme.
Heldigvis sovnet hun etter en time, og det skjer ikkje så ofte at hun e sånn.
 
Nå e hun lille snart 11 uker :) Uff, tiden går fort. Ikkje lenge til dåpen heller nå. Så e litt planlegging her i gården.

I dag var småen i dusjen med pappaen sin for første gang. Dette likte hun vist veldig godt. Ellers ser det ut som hun har fått inn en fin kvelds/natt rutine. Så e litt deilig at det endelig e begynt å komme noen rutiner. Jobber enda med rutiner på dagen, men det kommer vell etterhvert det å.

Skal på vektkontroll igjen denne uken, en gruer meg litt. Var jo meningen at hun skulle ha 30-40 ml mme for dagen, men siden hun enda ikkje har tatt flaske, så har jo hun ikkje fått dette. Men de 2 siste dagene har hun fått via sprøyte da, men hun for vell ikkje den vekt oppgangen helsesøsteren vil ha av at eg begynte med det nå. Men eg tenker nå litt at hun kansje e en baby som ligger lavt nede på kurven, og ikkje stiger så veldig mye. Men krysser fingrene for at det skal vise et litt høyere tall denne gangen.

Om eg husker det skal eg å måltidsveie henne der borte. Se kor mye hun faktisk for i seg på et måltid på bryste. Så for jo bare prøve å huske det. Skulle gjøre det sist gang eg var der å, men det glemte eg selvfølgelig. Men sånn kan det gå.

Ellers så e hun begynt å bli sint på oss. Hun for ikkje lov manuell terapeuten å stå eller bli løftet opp med hodet. Dette e noe hun liker veldig godt. Så vi for høre dette veldig mye nå av henne. Hun prøver å løfte hodet sitt selv, og det for jo hun lov til, men vi for ikkje lov å hjelpe henne sånn at hun kommer lengre opp.
Hun skal jo inn til videre behandling. Å håper hun bli bedre etter noen behandlinger.
 
Var hos helsesøster i går, og endelig godtar hun at nurket ligger lavt nede på vektkurven. Så nå håper eg at det ikkje blir så mye inn på helsestasjonen mer.

Ellers e hun helt spinn vill for tiden når hun e våken, rullet nesten fra rygg til mage her i går.. Har rullet fra mage til rygg, men e enda ikkje en bevist ting hun gjør enda. Men det kommer seg det å. Kvelds rutiner er også kommet på plass, men om natten har hun ikkje noen rutiner.. Noen ganger går det 3 t mellom mating andre bare 2 også kan det plutselig gå 4 t. Men, men.. kommer seg sikkert det også etterhvert.
Hun e begynt å starte dagen kl 8, så da starter mor dagen å. Sover ikkje på dagtig heller.. For det ikkje til. Men blir veldig trøtt og sliten om natten da.

Nå skal vi jobbe med den stive nakken hennes, sånn at den ikkje låser seg helt. Så hun kommer nok til å være litt missfornøyd framover, men det for vi tåle.

Også e vi i full planlegging med dåp, bare 2 uker igjen. Gleder meg kjempemasse :)
 
3 mnd og vi har nå hatt dåp.
Dåpen gikk kjempe fint, og hun var kjempe grei. Men sovnet i kirken, våknet rett før kirken var ferdig. Og sov seg nesten igjennom hele festen. Så ble lite bilder som ble tatt :( hadde ønsket eg hadde ventet til dåp til hun var 5-6 mnd. Tror det ville gått bedre da. Men, men. Man lærer av erfaringer.
Skal på 3 mnd kontroll i morgen, gleder meg veldig til det..
Ellers går ting kjempe bra med nurket, og det begynner å bli gøyere å være med henne når hun e våken. Rutiner begynner så vidt å falle på plass, med noen få unntakk innimellom.
Gleder meg til i morgen å se vekten hennes. Håper hun ikkje for en voldsom reaksjon på vaksinen heller.
 
Kanskje på tide med en aldri så liten oppdatering :)
3 mnd gikk over all forventning. Småen var 58 cm og 4865 g
Dette vil si at hun har vokst over 10 cm på 3 mnd :D Var kjempe spent på dette med lengden. E nå så vidt begynt å pakke ned klærne hennes i 56. Hehehe, her blir ting godt brukt :p
Kan ikkje pakke vekk alt enda, da 62 e enda alt for stort, spesielt gensere, og noen av buksene faller rett av igjen. Har ikkje akkurat den mest bollete babyen.
Men hun har nå klart å dobbel fødselsvekten og litt til. Tror det e det som e normalt på 3 mnd.

Hunden e begynt å bli små sjalu :p Heldigvis ikkje sånn sjalu at han biter etter henne eller noe sånt. Men når vi ligger på gulvet med småen, så gjør han alt for å komme imellom for å stjele oppmerksomheten og kosen. Heheheh :)

Ellers går det veldig fint med nurket. Vi prøver oss litt på kvelds rutiner og legging. Men merker dette faller ut med en gang hun jobber med en bæsjebleie :( Så e ikkje lett. Men, men. For bare forsette å prøve.

Vi har også hatt to timer hos manuell terapaut. Dette har gått veldig fint. Hun har ingen låsninger eller noe. Litt stiv i rygg og nakke, men trengte ikkje noe videre behandling med dette.
 
Hva slags hund har du?

Her bruker vi også fortsatt noe i str 56, så får virkelig verdi for penga, hehe!
 
Shit 56 føles som så lenge siden. Her har vi pakka vekk halvparten av 62 klærna allerede. Bodyer er for korte og for trange i hodet, men buksene passer. Hunden vår har blitt veldig daltete i det siste. Følger etter overalt i huset. Kanskje det begynner å gå opp for de at det er permanent;)
 
Shit 56 føles som så lenge siden. Her har vi pakka vekk halvparten av 62 klærna allerede. Bodyer er for korte og for trange i hodet, men buksene passer. Hunden vår har blitt veldig daltete i det siste. Følger etter overalt i huset. Kanskje det begynner å gå opp for de at det er permanent;)
Alt i 62 her henger og slenger. Bodyer og bukser passer fint i lengden, men hun passer det ikkje i bredden. Derfor kan hun bare bruke selebukser i 62 :p

Hunden her å e blitt veldig diltete. Han følger sambo over alt. E spesielt sambo han dilter etter. Men han har vært sånn siden eg ble innlagt på sykehuset :)
 
Da har den lille begynt med noe nytt. Eller egentlig har hun gjort det en stund, men nå ser eg hun gjør det bevist. Hun e begynt å late som hun hoster, for at vi skal hoste etter henne, og da smiler hun for øret til øret.

Du hører veldig at det e en falsk hoste, men e kjempe gøy og drive på sånn med henne :p
Når hun nyse, så ligger hun å venter på at vi skal late nyse før hun smiler fra øret til øret da å. SÅ dette e noe hun synes e kjempe gøy :)

Ellers har vi fått noe som kalles en dag rutine, men noen avvik innimellom. så eg sier +/- 1 t. Så e deilig å endelig kunne planlegge litt :D
 
Jaja, da har eg fått en liten hente som e umulig å legge :( Hun e kjempe trøtt og alt, men faller ikkje til ro av seg selv :( også virker det som hun aldri e mett på kvelden, mye pupp, men også mye soving på puppen. Så hun sovner før hun e mett. Men ikkje lenge til 4 mnd kontroll, og da heller ikkje lenge til minien skal begynne med litt grøt på kveldingen.

Ellers går det veldig greit. Hun e sluttet å "snakke", noe som e litt rart i grunn. Hun snakket så mye før, og var ikkje vanskelig å høre hvilken bokstaver hun sa. Gikk mest i a,r,e,ø og noen ganger i.

Hun e blitt en brele jente, så ligge på gulvet nekter hun. Skal bare ligge på puppen eller være på fanget å leke eller kose. Så her går det mye i klaging. Håper ting endrer seg når hun begynner på grøt.

Hunden e blitt veldig glad i henne, og prøver hele tiden å få oppmerksomheten hennes. Men hun e litt liten enda til å klappe han, noe han ikkje forstår. Ligger seg oppi henne, og venter på berøring :p
Men e kjempe koselig å se på da :)
 
4 mnd og 3 dager

I går var vi på 4 mnd kontroll. Den lille jenten min e blitt bollete. Veier 5555 g :D
Så gått opp 690 g på en mnd :) E en økning på 90 g. Før var det 300 g hver andre uke. Så mor e veldig fornøyd med at vekten går oppover :)

Vi snakket mye om grøt i går, og hun lille begynte på grøt i går. Dette var noe hun synes var veldig rart, men det gikk nå ned på. Hun e også begynt å drikke vann. HS anbefalt å lære henne allerede nå at når man spiser mat, så drikker vi vann.
Vi e også begynt med nye rutiner. Fikk noen råd fra HS om hvordan man lettere fikk dem i seng om kvelden osv. Så nå e mor begynt å bli streng :O :p

Ellers e hun en veldig glad jente, elsker og bade og dusje. Og når hun ligger på magen e hun begynt å strekke seg etter leker. Mye utvikling ute å går.

Hunden e også begynt å være litt mer med småen. Ligger seg ved siden av henne, men når det ikkje e kos å få, reiser han seg igjen.

Ellers går det i samme gamle her. Hun ler og smiler med en gang pappaen kommer hem fra jobb. Elsker å være med pappaen sin.
 
Vært på julehandel i dag. De nye rutinene med soving passet ikkje inn, så trodde alt ville bli ødelagt. Spesielt leggingen på kvelden. Men som vanlig sovnet hun kl 20:00 og våknet 20:30 for en ekstra pupp.

Fra eg begynte med rutiner til de nesten går av seg selv, så tok det ikkje mer enn 2-3 dager. Lurer veldig på koffor eg ikkje begynte før.

Må nesten bare skryte veldig av amme rommet på Lagunen i Bergen. Hadde bare alle amme rom i Bergen vært like fine, så hadde eg ikkje klaget. Folk maser og maser om at man ikkje for lov til å amme på cafe osv, men å gi oss skikkelige amme rom, det kan de ikkje.
Amme rommet på Lagunen hadde 2 sofaer, et stort stellebord, micro, babystol så man kan mate babyen, pluss en liten leke krok. Var også 2 små bord og puter. Vært på en del amme rom i Bergen nå, men ingenting e i nærheten av så fint som det på Lagunen.

Har vært litt irritert over amme rom, så måtte bare få det ut :p

Ellers går tilvenning av grøt kjempe bra. Dette var vist noe hun likte. Gaper opp, vann å går bra ned på. Men vann for hun via te skje da hun ikkje vil ta flaske eller drikke av en liten kopp enda. Men kommer seg vell det å. Eg begynte med ca 4 te skjer. E en liten te skje. Og har økt opp til 5 på 4 dager. Og da eg prøvde med nr 6 i dag, ville hun ikkje ha. Så tydelig mett og god :)
 
Vært på julehandel i dag. De nye rutinene med soving passet ikkje inn, så trodde alt ville bli ødelagt. Spesielt leggingen på kvelden. Men som vanlig sovnet hun kl 20:00 og våknet 20:30 for en ekstra pupp.

Fra eg begynte med rutiner til de nesten går av seg selv, så tok det ikkje mer enn 2-3 dager. Lurer veldig på koffor eg ikkje begynte før.

Må nesten bare skryte veldig av amme rommet på Lagunen i Bergen. Hadde bare alle amme rom i Bergen vært like fine, så hadde eg ikkje klaget. Folk maser og maser om at man ikkje for lov til å amme på cafe osv, men å gi oss skikkelige amme rom, det kan de ikkje.
Amme rommet på Lagunen hadde 2 sofaer, et stort stellebord, micro, babystol så man kan mate babyen, pluss en liten leke krok. Var også 2 små bord og puter. Vært på en del amme rom i Bergen nå, men ingenting e i nærheten av så fint som det på Lagunen.

Har vært litt irritert over amme rom, så måtte bare få det ut :p

Ellers går tilvenning av grøt kjempe bra. Dette var vist noe hun likte. Gaper opp, vann å går bra ned på. Men vann for hun via te skje da hun ikkje vil ta flaske eller drikke av en liten kopp enda. Men kommer seg vell det å. Eg begynte med ca 4 te skjer. E en liten te skje. Og har økt opp til 5 på 4 dager. Og da eg prøvde med nr 6 i dag, ville hun ikkje ha. Så tydelig mett og god :)
Hvor er amme rommet på lagunen? xD bra hun spiser å går opp i vekt :)
 
I andre etasje ved prinsess mener eg. Husker ikkje helt kor :p men når eg satt der og så ut av vinduet, så eg mot vannet.
 
Kanskje på tide med en liten oppdatering igjen. Småen e nå 5 mnd + 1 dag.

Hun e blitt mer og mer aktiv, og beveger seg mer og mer. Hun prøver enda å snu seg fra rygg til mage, og blir veldig sint når hun ikkje for dette til. Men hun må bare knekke kode med å få med seg hode rundt. Ellers klarer hun på en eller annen måte å åle seg av lekematten sin når hun ligger på rygg..

Når det kom til grøt, gikk dette veldig fint i starten. Men plutselig ville hun ikkje ha mer, nå e hun begynt å gape til grøten igjen.
Potetmos og gulrotmos var ikkje så godt enda, men haster ikkje. Hun skal få smake litt smoothie. Håper det faller i smak. Moren e ihvertfall veldig glad i det.

Rutinene går veldig fint, falt ikkje ut i julen heldigvis :)
Hun sover enda ikkje natten igjennom, men regner med det ikkje e lenge til det skjer.
Ikkje lenge til 5 mnd kontroll, håper vekten har stege veldig til det.
 
Back
Topp