En liten august jente <3

Vært på en ny vektkontroll i dag. Blir litt stresset av helsesøster når eg må inn så mye. E lixom inne annen hver uke for vektkontroll, noe som stresser meg litt. Blir lixom ikje noe særlig hun går opp for hver gang da, og da tror eg hun ligger på seg for lite. Men hun ligger på 150 g uken, som e normalt. Men eg merker jo ikkje at hun går opp noe særlig når hun e inne til kontroll hele tiden. Synes helsesøster bare må godta at hun ligger litt lav nede på vekt kurven. Hun følger jo sitt egen kurve.

Men nå har hun jo vært forkjølet i det siste, helsesøster snakket om at hun kansje kunne ha et virus siden bæsjen var slimete og grønn. Og i går kastet jo hun opp 3 ganger, så kan ikkje forvente at hun skal legge mye på seg når hun e syk.
Men skal nå inn igjen til enda en vektkontroll om 2 uker. Kjenner eg blir litt stresset av å tenke på det og nervøs. Men hun går nå opp i vekt, sover greit mellom måltidene, tisser godt i bleien sin, og viser ikkje tegn til å være noe mer sulten etter at hun sovner på puppen. Så for prøve å ro meg selv ned litt :)
 
Synd at helsesøster stresser deg for det bidrar jo ikke. Prøv å ikke tenk på det mellom kontrollene.. Og tenk heller på det min helsesøster sa: du er eksperten på junior nå så det du føler er rett.
 
Synd at helsesøster stresser deg for det bidrar jo ikke. Prøv å ikke tenk på det mellom kontrollene.. Og tenk heller på det min helsesøster sa: du er eksperten på junior nå så det du føler er rett.
Neste gang, vist hun føler hun forsatt ligger lavt nede skal eg si at eg også lå lavt nede på vektkurven når eg var liten.
 
Da har det vært en natt der mor ikkje har sovet så godt. Staker nurket mitt. Hun e forsatt veldig forkjølet, og nå har hun fått en vondt hoste i tilegg. Så her blir det inne dager til hun e bedre. Så synes synd på hunden som må vente til pappaen kommer hem for å komme seg på tur.

Har hun forsatt like vond hoste og e like tett i nesen i morgen, så tror eg turen går opp på barneklinikken for en sjekk. Hun kaster jo i tillegg opp mat. Har en niese som fikk RS virus når hun var liten. Og hun hadde samme symptomer, bare at oppkaste hennes var veldig slimete og slimet skiftet farge etter hvert. Det har ikkje skjedd her enda, men vil ikkje oppleve det samme som min søster der datteren sluttet å puste i armene hennes. Tror ikkje eg hadde klart det like bra som hun..

For bare krysse fingrene på at hun snart blir bedre av å være litt inne og slappe av. Hun ble faktisk værre i går etter vi hadde vært ute på tur i vognen. Enda hun hadde godt med klær på og var godt nedpakket. Så¨prøver å være inne med henne i stede.
 
Har hatt et nurk som har sovet mye i dag. Spiser og sover :) Men når dette endelig skjer, ka skal da mor gjøre ?? Ha egen tid ?? eller gjøre ting i huset som ellers ikkje blir gjort. I dag ble det til at eg har gjort husarbeid, ryddet i papirer og prøver å gjøre i stand en dåp.

Men korti skal eg lixom da kunne gjøre ting som omhandler meg ?? Husarbeid må jo gjøres, hennes papirer må jo eg få ryddet i så eg ikkje mister dem. Og dåpen nærmer seg, så kakene må bestilles. Men, men. Egen tid kan vente :) Savner det ikje så mye.. Men var bare noe eg kom til å tenke på i dag.
 
Da var vi hos legen i går. Han mente at det at hun kastet opp, bare var forbigående.

Ellers hadde vi en fin dag i går. Var på IKEA å spiste middag, og hun var en engel hele dagen. Men selvfølgelig klarte eg å spise noe hun ikkje tålte, og hun fikk den mageknipen. Fikk kjempe vondt i mamma hjerte mitt. Så ble en lang kveld i går. Alt e bra igjen i dag. Og hun sov godt i natt, selv om hun var litt urolig.

I dag skal vi kose oss på trille tur i det fine været vi har og mor skal passe på å bare spise mat nurket ikkje for vondt i magen av :)
 
Da har eg bestilt time til manuell terapeut. Fikk ikkje time før om 2 uker. Håper de ukene går fort.

E litt lei av våken dager, og våken kvelder. Så må nesten finne ut om hun har noen låsning ett eller annet sted. Har hatt 2 kvelder nå ser hun bare griner og griner. Nesten ingenting e bra nok.
Så gleder meg til å finne ut om det e noe som plager henne.
 
Da har eg bestilt time til manuell terapeut. Fikk ikkje time før om 2 uker. Håper de ukene går fort.

E litt lei av våken dager, og våken kvelder. Så må nesten finne ut om hun har noen låsning ett eller annet sted. Har hatt 2 kvelder nå ser hun bare griner og griner. Nesten ingenting e bra nok.
Så gleder meg til å finne ut om det e noe som plager henne.

Veldig lurt å ta en sjekk. Jenta mi hadde litt låsninger. Merket forskjell på den lille låsningen hun hadde.
Kan unngå feks skjevhet i hodet dersom man finner slike låsninger fort. Kjenner ei som har en gutt som kun lå på høyre side. Hodet ble flatt på den siden så de sjekket for låsninger. Og det hadde han. Nå er hodeformen mye bedre. :)
 
Veldig lurt å ta en sjekk. Jenta mi hadde litt låsninger. Merket forskjell på den lille låsningen hun hadde.
Kan unngå feks skjevhet i hodet dersom man finner slike låsninger fort. Kjenner ei som har en gutt som kun lå på høyre side. Hodet ble flatt på den siden så de sjekket for låsninger. Og det hadde han. Nå er hodeformen mye bedre. :)
Håper det e det som plager henne. Her sliter vi med å få ut luft, noe som gjør at hun sliter med å sove.
 
Håper alt går bra med dere :)
 
Etter en lang natt har vi vært på helsestasjonen til vekt kontroll i dag. Snøen hadde selvfølgelig ikkje godt noe særlig opp i vekt denne gangen heller. Skulle begynne på tillegg en gang for dagen, men ser dette kommer til å ta tid. Har en liten en som ikkje tar smokk, og flasken var ikkje noe lettere å få henne til å velge.
Så for bare håpe hun tar flasken til slutt.

Ellers går det fint. Hun smiler og e begynt å snakke veldig mye :) kjempekoselig å høre på henne.
 
Ser eg skrive mye om kordan det går med småen, men ikkje kordan det e å ha hund og baby i samme hus. Så tenkte eg skulle skrive litt om det nå.

Og ha hund og en ny født baby samtidig gikk eg igjennom hele svangerskapet og tenkte: det e da ingen problem, da for jo småen en daglig trilletur noe hun har godt av.
Virkeligheten merker eg e mye annerledes. Hunden e inngrod i sin rutine, den samsvarer ikje med småen sin rutine. Hunden e redd katten til de som bor over oss, dermen går han ikjke på do i hagen alene(så e ikkje bare til å slippe han ut der om morningen så eg kan stelle meg)
Derfor blir det å amme småen, kle på oss, en full fart frokost og ut på ca 2 t tur. Så tur og trim blir vi ferdig med mellom 12-1 om dagen.
Kommer vi hem, så tar det ikkje lange tiden før småen våkner og vil ha mat igjen. Mater henne, holder henne litt våken og så sovner hun igjen. Da kan vi for hunden og kose litt med han, så han for oppmerksomhet. Etter det må jo man stelle hunden og vaske vekk hundehår og så skal man lage middag..

Samboeren min sier hele tiden at eg må sove når småen sover. Men korti skal eg gjøre det da ?? Han liker hunder, men går ikkje tur. Han godtar bare at eg har hund, fordi eg hadde hunden da vi gikk inn i et forhold. Ellers hadde ikkje vi hatt hund.

Også e hunden itillegg "redd" småen. Han skal ikkje være inærheten av henne. Heldigvis e det kommet seg nå i det siste.
Var ikje lett i begynnelsen å gå tur heller, ble mye "kjefting" på hunden, så han gikk fint ved siden av barnevognen som han selvfølgelig var litt små usikker på, og få han til å slutte å dra ut til sidene hele tiden for å lukte og gå på do.
men etter mye trening, går dette mye, mye bedre nå.

Hunden trenger også en tur på kvelden, den tiden småen e vanskeligst å ha med å gjøre. Da e sovner hun ikkje like lett i vognen, hun griner lenge før hun sovner og eg for vondt i mamma hjerte mitt. Men heldigvis på kvelden trenger bare hunden en liten tisse tur, Så den turen går vi alle 4 sammen :) Mye lettere å være 2 på tur enn bare 1.
 
Ser eg skrive mye om kordan det går med småen, men ikkje kordan det e å ha hund og baby i samme hus. Så tenkte eg skulle skrive litt om det nå.

Og ha hund og en ny født baby samtidig gikk eg igjennom hele svangerskapet og tenkte: det e da ingen problem, da for jo småen en daglig trilletur noe hun har godt av.
Virkeligheten merker eg e mye annerledes. Hunden e inngrod i sin rutine, den samsvarer ikje med småen sin rutine. Hunden e redd katten til de som bor over oss, dermen går han ikjke på do i hagen alene(så e ikkje bare til å slippe han ut der om morningen så eg kan stelle meg)
Derfor blir det å amme småen, kle på oss, en full fart frokost og ut på ca 2 t tur. Så tur og trim blir vi ferdig med mellom 12-1 om dagen.
Kommer vi hem, så tar det ikkje lange tiden før småen våkner og vil ha mat igjen. Mater henne, holder henne litt våken og så sovner hun igjen. Da kan vi for hunden og kose litt med han, så han for oppmerksomhet. Etter det må jo man stelle hunden og vaske vekk hundehår og så skal man lage middag..

Samboeren min sier hele tiden at eg må sove når småen sover. Men korti skal eg gjøre det da ?? Han liker hunder, men går ikkje tur. Han godtar bare at eg har hund, fordi eg hadde hunden da vi gikk inn i et forhold. Ellers hadde ikkje vi hatt hund.

Også e hunden itillegg "redd" småen. Han skal ikkje være inærheten av henne. Heldigvis e det kommet seg nå i det siste.
Var ikje lett i begynnelsen å gå tur heller, ble mye "kjefting" på hunden, så han gikk fint ved siden av barnevognen som han selvfølgelig var litt små usikker på, og få han til å slutte å dra ut til sidene hele tiden for å lukte og gå på do.
men etter mye trening, går dette mye, mye bedre nå.

Hunden trenger også en tur på kvelden, den tiden småen e vanskeligst å ha med å gjøre. Da e sovner hun ikkje like lett i vognen, hun griner lenge før hun sovner og eg for vondt i mamma hjerte mitt. Men heldigvis på kvelden trenger bare hunden en liten tisse tur, Så den turen går vi alle 4 sammen :) Mye lettere å være 2 på tur enn bare 1.

Jeg innbiller meg at denne tanken om å ikke rekke noe hadde vi hatt uten hunden også. Her lufter sambo hunden raskt før han går på jobb. Typ max 5 min så hu får tissa og eventuelt bæsja om hu skulle være veldig nøden. Så triller jeg tur i løpet av formiddagen. Har som deg brukt en del tid på å få henne til å gå pent med vognen. Så er sambo eller jeg raskt ute for en kveldstissing før vi legger oss. Har heldigvis en hund med superblære.

Noen ganger lar jeg sambo få far og sønn tid og lufter på kvelden i stedet. ( max en times tid). Da har jeg ammet rett før jeg går ut og har morsmelk i fryst om det skulle bli for gæli. Verker selvsagt litt i mammahjertet men tror de koser seg uten meg i veien.
 
Jeg innbiller meg at denne tanken om å ikke rekke noe hadde vi hatt uten hunden også. Her lufter sambo hunden raskt før han går på jobb. Typ max 5 min så hu får tissa og eventuelt bæsja om hu skulle være veldig nøden. Så triller jeg tur i løpet av formiddagen. Har som deg brukt en del tid på å få henne til å gå pent med vognen. Så er sambo eller jeg raskt ute for en kveldstissing før vi legger oss. Har heldigvis en hund med superblære.

Noen ganger lar jeg sambo få far og sønn tid og lufter på kvelden i stedet. ( max en times tid). Da har jeg ammet rett før jeg går ut og har morsmelk i fryst om det skulle bli for gæli. Verker selvsagt litt i mammahjertet men tror de koser seg uten meg i veien.
Kan ikkje gjøre det, da småendringer ikkje tar flaske. Men e av og til ute en 1/2 time på kvelden alene
 
Etter en lang natt har vi vært på helsestasjonen til vekt kontroll i dag. Snøen hadde selvfølgelig ikkje godt noe særlig opp i vekt denne gangen heller. Skulle begynne på tillegg en gang for dagen, men ser dette kommer til å ta tid. Har en liten en som ikkje tar smokk, og flasken var ikkje noe lettere å få henne til å velge.
Så for bare håpe hun tar flasken til slutt.

Ellers går det fint. Hun smiler og e begynt å snakke veldig mye :) kjempekoselig å høre på henne.
Så kjekt at hun smiler og snakker da :)
 
Ser eg skrive mye om kordan det går med småen, men ikkje kordan det e å ha hund og baby i samme hus. Så tenkte eg skulle skrive litt om det nå.

Og ha hund og en ny født baby samtidig gikk eg igjennom hele svangerskapet og tenkte: det e da ingen problem, da for jo småen en daglig trilletur noe hun har godt av.
Virkeligheten merker eg e mye annerledes. Hunden e inngrod i sin rutine, den samsvarer ikje med småen sin rutine. Hunden e redd katten til de som bor over oss, dermen går han ikjke på do i hagen alene(så e ikkje bare til å slippe han ut der om morningen så eg kan stelle meg)
Derfor blir det å amme småen, kle på oss, en full fart frokost og ut på ca 2 t tur. Så tur og trim blir vi ferdig med mellom 12-1 om dagen.
Kommer vi hem, så tar det ikkje lange tiden før småen våkner og vil ha mat igjen. Mater henne, holder henne litt våken og så sovner hun igjen. Da kan vi for hunden og kose litt med han, så han for oppmerksomhet. Etter det må jo man stelle hunden og vaske vekk hundehår og så skal man lage middag..

Samboeren min sier hele tiden at eg må sove når småen sover. Men korti skal eg gjøre det da ?? Han liker hunder, men går ikkje tur. Han godtar bare at eg har hund, fordi eg hadde hunden da vi gikk inn i et forhold. Ellers hadde ikkje vi hatt hund.

Også e hunden itillegg "redd" småen. Han skal ikkje være inærheten av henne. Heldigvis e det kommet seg nå i det siste.
Var ikje lett i begynnelsen å gå tur heller, ble mye "kjefting" på hunden, så han gikk fint ved siden av barnevognen som han selvfølgelig var litt små usikker på, og få han til å slutte å dra ut til sidene hele tiden for å lukte og gå på do.
men etter mye trening, går dette mye, mye bedre nå.

Hunden trenger også en tur på kvelden, den tiden småen e vanskeligst å ha med å gjøre. Da e sovner hun ikkje like lett i vognen, hun griner lenge før hun sovner og eg for vondt i mamma hjerte mitt. Men heldigvis på kvelden trenger bare hunden en liten tisse tur, Så den turen går vi alle 4 sammen :) Mye lettere å være 2 på tur enn bare 1.
Høres ut som en travel hverdag....
 
I natt har eg sovet borte med småen for første gang. Gikk veldig fint. Sovnet litt seint i natt, men sov godt på natten. Hun tok flaske for første gang i dag, men jubler ikkje for tidlig enda. Hun har vært veldig grei å ha med å gjøre i dag også, noe som e uvant når vi e på besøk hos folk. Hun har spist godt og vært i godt humør. Eneste e at hun har sovet dårlig på dagtid.

Ikkje lenge til vi skal reise hem igjen nå. Har hatt en fin dag hos min søster. E litt deilig å være hos noen som knapt nok la deg mate din egen unge. Men må jo det når eg ammer. Hun gjør alt, og eg bare ammer henne. Heme e jo hun mitt ansvar da faren e på jobb. Når pappaen kommer hem, deler vi på ansvaret. Men faller mye på meg da hun e litt urolig på kvelden og faller best til ro hos meg.

Så håper nå at hun forsetter å ta flaske framover og at helsesøster snart blir fornøyd med vekten hennes, om hun ikkje snart slutter å mase om den vekten hennes, kommer eg til å slutte å amme. Føler hun legger det over på meg, at det e min feil at hun ikkje går opp i vekt. Ammer henne hver gang hun gir tegn til å være sulten. Spiser et normalt kosthold. Føler ikkje eg kan gjøre mer. Men helsesøster vil at vi skal forsette å prøve å amme, og se om hun stiger i vekt med 1 flaske mme om dagen. Så eg forsetter å prøve til helsesøster e fornøyd. E ikkje så mye annet å gjøre, eg vet ikkje om det e farlig for henne å ligge lav nede på vektkurven over lengre tid eller ikkje. Men regner jo med at før eller senere vil hun også gå mye opp i vekt.
 
Kjekt at hun har prøvd å ta flaske da :)
 
Back
Topp